Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
-
30-08-09, 16:31 #1
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Jeg har de fleste s*mptomer på lavt stoffskifte og legen har tatt blodprøver, men jeg har ikke fått svar på de enda. Skal til legen igjen den 18.sept.
Jeg er 28år og mor til 3 skjønne på 2,4 og 6 år og har hatt ME siden jeg var 14 år. Men kan ikke finne ut om jeg noensinne er blitt sjekket for stoffskifteproblemer og jeg har ikke tatt noen blodprøver på 10 år..
Jeg har disse plagene:
Utslitt/aldri uthilt enda jeg sover 9-11timer hver natt
Veldig tørr hud
Store konsentrasjonsvansker
Snubler i ord og glemmer hva jeg skulle si
Fr*ser hele tiden
Muskelsmerter
Lav kroppstemperatur
Kronisk tett nese siden 11års alderen( rundt da jeg beg*nte å bli sliten)
Kraftig overvekt til tross for lavt matinntak
Tisser opptil flere ganger i timen
Stiv og støl
alltid masse vann i fingre og ankler
Og nå har jeg fått hø*t blodtr*kk
Beklager *, men jeg mangler bokstaven mellom t og u.
-
30-08-09, 17:57 #2
Sv: Får jeg være med?
Du har hypothyreose.
Du mangler tasten mellom T og U . . . Eller tasten mellom T og U er borte/virker ikke. Nettopp sånne detaljer i forklaringer og sånn avslører hypothyreose.
Man finner ikke rette ord med en gang og man trykker på feil tast og det kommer en bokstav imellom dobbeltkonsonantene - feks. ikek=ikke.
Jeg taster feil hele tia og må rette i hver eneste setning, selv om jeg vet at jeg bare kan blåsse i rettinga her på dette forumet iallfall.
Og jeg skal liksom være behandlet da.....
Men rett skal være rett - jeg var nok litt verre før jeg ble behandlet, men da ville jeg jo ikke være ved at jeg var syk i det heletatt. Jeg ville jo beholde jobben da.
ME og stoffskifteproblematikk er jo ofte forvekslet, eller feildiagnostisert om en kan si dët slik.
Jeg kjenner flere med ME, men ser at iallfall en av dem har lavt stoffskifte.
Familien hans har også lavt stoffskifte, men legen hans definerer etter normalområder og glemmer å se etter kliniske symptomer.
Da blir det lett slik.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-08-09, 18:04 #3
Sånn ellers har både mamma og to av mine søstre også ME, vi alle er overvektige(dvs ikke mamma, nå, men hun var) og klarer kun å gå ned
ved hjelp av lavkarbo. Jeg ble bedre en periode etter at jeg la om kosten, men så har jeg blitt verre igjen og jeg orker ikke noe som helst for tiden. Det verste er nesten det at jeg fr*ser hele tiden og huden( minus hender og føtter som er iskalde).
Jeg aner ikke om mamma og søsknene mine er sjekket for stoffskiftetrøbbel.
-
30-08-09, 19:11 #4
Jeg var rask og kontant i "spådommen" der.
Lavt stoffskifte er det ikke så fort gjort å finne ut av - det er helt sikkert !
Og det er mange sympromer som går igjen også i andre sykdommer og tilstander.
Noen blodprøver til å støtte dine symptomer så er man kommet lenger.
Legen din vil nok være enig i at det er lurt å ta noen stoffskifteprøver.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-08-09, 19:24 #5
Jeg har tatt blodprøver, men får ikke vite svarene før jeg skal til legen den 18. sept.
Nå har jeg googlet litt med stoffskiftetrøbbel er visst vanlig ved me, og enda har ikke legen noensinne sjekket. Forrige legen flira og sa at alle overvektige tror de har lavt stoffskifte, og nesten ingen har, så vi tar ingen prøver.. Og nå er jeg verre enn jeg har vært på mange år, såpass at jeg har store problemer med å ta meg av unger og hus og mannen stakkar gjør alt.
-
30-08-09, 20:26 #6
Ja, det er det en kaller en over-represantasjon blant de ME-syke som har lavt stoffskifte.
Så kan de bare le så mye de vil, men det er jo til å grina av ?
De klarer ikke identifisere alle med lavt stoffskifte i dag. Min far døde tilslutt av det, og han er nok neppe alene......
Så lenge de bare vil bruke de tradisjonelle blodprøvene, så klarer de ikke å identifisere andre stoffskiftesykdommer enn Thyreoiditt eller Graves.
Hører man hva de sier, så sier de at 90% av alle stoffskiftesyke har thyreoiditt.
Åja ?
Det er jo fordi de ikke er istand til å identifisere de andre.
Det kan være mange - det vet man jo ikke, og da detter jo den 90% fort !
Så kan han sitte der å forsøke å være morsom på andres bekostning, men det tar seg dårlig ut når det jop henger på behandlerapparatets fagelighet !
Veldig fint at du har funnet fram Google !
Utdann deg i tilfellet ditt (deres) så du har noe å møte bransjesjargongen med - det er viktig !
Så tar det ofte bare noen dager å få svar på noen av prøvene, og over en uke på noen få.
Prøvesvaret kan du få den til å printe ut til deg bare ved å henvende deg i luka.
Det er en fordel å samle på slike prøvesvar, så be dem printe det ut !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-08-09, 20:44 #7
Det er 14 dager siden jeg tok prøvene, kan jeg altså bare troppe opp på legesenteret og be om å få utskrift av prøvesvaret nå? Selv om jeg ikke har time til legen før om en stund? Jeg s*nes nemlig det er sååå lenge og vente. Jeg er også veldig spent på d-vitamin prøven( mener den er tatt), jeg klarer ikke å oppholde meg i sola for jeg blir så dårlig og jeg tror jeg får for lite d-vitamin...
-
30-08-09, 21:41 #8
Hei, så fint at du har funne vegen inn hit
Mitt råd er også å troppe opp på legekontoret og be om utskrift av prøvene, eventuelt ringje legen fyrst i hans/hennar telefontid, slik at du slepp at resepsjonist seier at det ikkje er avklara med legen.
Tek jo vanlegvis berre ein par-tre dagar å få svar på prøver. Så kvifor vente i fleire veker (du har jo allereie gått temmeleg lenge med kjip helsetilstand...). Med prøvesvar i hendene kan du betre førebu deg til legetimen den 18.09. Sikkert mange spørsmål som dukkar opp når du får prøvesvara.
Er det forresten Imse frå TI?? Flink mamma er du
-
30-08-09, 22:01 #9
Legen får jeg ikke tak i på telefon, men jeg kan ringe legekontoret og høre om det er slik at jeg kan få prøvesvarene om jeg dukker opp personlig.
Det finnes bare en Imse på forumene i norge;) Jeg er iallefal Imse på TI ja;)
-
31-08-09, 10:38 #10
Jeg ringte legesenteret og fikk beskjed om at alle prøver var fine. Så da kommer legen til å avvise meg, enda jeg knapt klarer å holde hodet over vannet. ME tror han ikke på, så da er det vel ps*kisk da sier han, selv om det ikke finnes noen som br*r seg mindre om sjukdom enn meg... Nå gikk jeg til legen pga mannen kommanderte meg pga jeg er helt på felgen sliten..
Prøvene er slik:
tsh 1.6
t4 16
t3 5
ldl 3.1
kolesterol 5.4
hdl 1.2
trigl*serider( ?) 3.42
natrium 137
Kan jeg be om få å behandling til tross fine prøver?
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 14:09 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 11:27 -
Hvordan skille høyt stoffskife fra lavt på symptomer
Av sverre73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 12-12-06, 13:13 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 21:28
Bokmerker