Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Drammen
    Alder
    47
    Meldinger
    46

Standard Droppet tur med jobben

uff... i helgen skulle jeg egentlig vært på tur med jobben..

Avlyste i dag morges, og sa jeg var syk.. hadde jo ingen sykdomstrekk som feber eller noe, men jeg klarte bare ikke.. Og ikke bare det at jeg var trøtt og sliten, men jeg har fått et annet problem som på en måte sniker seg på:

Jeg har fått sånn greie at jeg kun ønsker å sove hjemme.. har i det siste fått høre ( av sambo) at jeg sover veldig urolig, og har fått det for meg at jeg snorker i tillegg til at jeg vet at jeg kan snakke. og dette har bare blitt verre og verre.. I tillegg så er selvtillitten min helt nede på lavmål. Jeg kan begynne å snakke (er en skravler) og så kan jeg plutselig tenke at: "hvorfor snakker du? Alle syns sikkert at jeg er skikkelig teit, og alle legger merke til hvor tykk jeg er, og nå har jeg sikkert gått opp enda en kilo"... Og så ender jeg opp med å være stille og vennene mine lurer på om jeg er sint, og jeg er jo ikke det, jeg er bare så sliten og lei meg, liksom..

Så da bestemte jeg meg for at det sikkert ikke var noen som ville savne meg på turen i dag, og at jeg ikke lenger er en morsom jente som det er gøy å være sammen med..

Snap out of it, tenker jeg.. men det er ikke så lett det heller.. og jeg kan ikke prate med noen om det heller, for de skjønner det ikke... "jamen, du er jo så herlig, sier de... "

Føler meg skikkelig bæsj!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Trist for deg at det ikke ble noe av turen som du sikkert hadde gledet deg til.

Jeg tror nok også at de andre savnet deg.

Da jeg gikk på folkehøyskole delte jeg rom med en som både snorket, gikk i søvne og snakket i søvne. Jeg syntes ikke det gjorde noe eller at hun var rar.
    1 kilo pluss tror jeg ikke er mulig å se for andre, men det er sånt som ergrer oss selv veldig.

Kjenner til dette med å ville være for seg selv å føle seg annerledes. Noen ganger når jeg er på det dårligste og n oen ringer meg så tenker jeg hele tiden håper du legger på, håper du legger på, legg på, bli ferdig.

:evil:

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Tyroideaforeningen lokalt der du bor. Der vil du garantert treffe noen som forstår.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei snuppa

Jeg kjenner meg igjen i det der ja. Jeg har også lignende tanker når jeg er veldig sliten. Hos meg forsvinner de når jeg har litt energi og jeg prøver å beholde den stemingen når dagene er tyngre. Men det er ikke enkelt alltid, men jeg har blitt flinkere må jeg innrømme. Se om du klarer å drite i det og snakk i vei, og heller spør de du er med etterpå om de syntes det samme som du. Jeg er sikker på at de ikke synes det!
    Jeg tror det er et slags snev av sosialangst som popper opp, noe som ikke er uvanlig hos oss stoffskiftepasienter. Angst altså.

Lykke til husk at du ikke er alene.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Drammen
    Alder
    47
    Meldinger
    46

Standard

Takk for hyggelige svar og støtte..

Noen ganger er det deilig å lufte sånne ting og så få fine tilbakemelding. Var akkurat det jeg trengte..:-)

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard du er for lavt behandlet

Ser at tsh din er 3.2. Det var veldig lavt. Fagrådet til Thyreoideaforbundet sa i sist nummer at behandlingsmålet er tsh på 0.5 - 1.5, men noen må ned på 0.2 før en opplever bedring. Du har tydeligvis en lite informert lege.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Enig med tor at stoffskiftet er lavt ved en TSH på 3,2.

ft4 er da også på 8.
    Det kan være under referanseområdet.

Ofte er referanseområdene fra typisk 10-20 eller 22 eller 24, men de kan også være fra 7-16
    www.msa.ahus.no har 7-16 nå for ft4.
    Og 0,4-3,5 for TSH.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Drammen
    Alder
    47
    Meldinger
    46

Standard

Hei.. Nå ble jeg usikker.. for legen min har jo sagt at jeg har lavt stoffskifte.. burde han gitt meg høyere dose levaxin? Jeg føler jo ikke akkurat noen spesielt stor bedring.. tror jeg..

Men skal ta blodprøve igjen i morgen.. hvor lang tid tar det før man får resultater??

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Vanligvis kan man ringe til legen etter 3 dager og få resultatene over telefonen. Bare forbered deg på at noe legekontorpersonale kan være litt vrine å ha med og gjøre. Men det er din rett å få dem opplyst, så ikke la deg skremme om de prøver å ikke gi deg resultatene. Stå på
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn