Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
06-08-10, 20:23 #1
Sykmeldt fra dag en i ny jobb?
Hei godtfolk!
Lenge siden jeg har skrevet nå, binyrene sliter, og stoffskiftet er nok sikkert for lavt det og. Har øket til 125mg Erfa, og vet ikke om jeg tør øke mer før jeg får binyrebehandling. Skal til Balder 23.Aug.!
Og før det har jeg rukket å flytte til ny by, og skal starte i ny jobb til onsdagen. Det kjipe er at jeg ikke helt ser hvordan det skal kunne gå bra når jeg sliter nok med å komme meg til butikken å handle mat.. har slekt her som jeg har emigrert til, bare det å bo i den nye leiligheten er en stor utfordring.
Jeg hadde noen ok dager før jeg flyttet, men er værre igjen. Adrenalinrush av ingenting, svelgeproblemer, kropp og sinn "blacker ut" når jeg prøver å sovne, trykk i brystkassen. Når jeg slapper helt av over lenge tid blir jeg litt bedre.
Er under behandling av Dr.Lams medarbeidere, der de trapper sakte opp på vit C i ulike former, panthethine og etterhvert Liposomal vit C som skal vere veldig potent da den blir absorbert i tynntarmen. Men dette tar jo tid....
Så er spørsmålet.... får man noe lønn om man går rett i sykmelding? Har forstått at man må være i arbeid i fire uker før man får dette. Det ser mørkt ut.. Er det slik at folketrygden tar over etterhvert? Jeg har jo vært student de siste tre årene, og hatt sommerferie tre måneder nå (tok et oppdrag på begynnelsen av sommeren, ble dårlig og har ikke jobbet siden).
Jobben er i utgangspunktet et årsvikariat og et perfekt sted. Alternativet er å jobbe frilans, uten sykepenger de første 14 dagene, mere stress og usikker inntekt. Jeg har heller ikke lyst å bli sykemeldt for angst, da jeg mener den er en følge av stoffskifte/ binyrer og ikke hovedsaken. Har en kiropraktor som tror meg og kan sykmelde meg av andre grunner
Noen som har råd/ erfaring/ tanker?
Jeg lurer også på hva jeg skal si til arbeidsgiver.... jeg regner meg åpenhet er det beste? For jeg klarer nok ikke mange dagene i jobb.. Den krever høy evne til konsentrasjon og å beholde roen i stressende situasjoner, der er jeg ikke på topp for tiden!!
Jeg kan vel ikke få sparken for å være syk? Jeg tror legen jeg skal til på Balder skriver ut Hydrocortison om jeg ønsker. Er ansatt på en videregående skole.
Sånn... masse tanker fordi jeg har så lyst å få alt til å fungere, men det gjør det rett og slett ikke før jeg er bedreSist endret av Rosin; 06-08-10 kl 20:24 Begrunnelse: Tillegg :)
-
06-08-10, 22:25 #2
Sv: Sykmeldt fra dag en i ny jobb?
Leit å høre om at du fremdeles sliter da.
Arbeidsledig fra dag 1 er nok ikke noens drøm, ikke vi heller vil jo det, men hva tenker en arbeidsgiver ?
Det er forskjellig vil jeg tippe - verst i konkurranseutsatte næringer, bedre i mer stabilt finansierte mijøer.
Ærlighet er liksom ment å være best.
Er det ?
hmmmmm
Men lykke til da Rosin• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-08-10, 00:48 #3
Så trist at du ikke er i god nok form til å begynne i en jobb du virkelig har lyst på. Man må ha jobbet 4 uker sammenhengende for å ha opparbeidet seg retten til sykepenger. Men det er jo noe med ansettelsedato som kan være avgjørende etter hva jeg husker.
Man må ha jobbet 2 måneder for å ha rett til å bruke egenmelding tror jeg.
Jeg tror (og håper) at åpenhet og ærlig varer lengst hos de fleste arbeidsgivere. Ønsker deg lykke til!10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
07-08-10, 04:26 #4
Uff, jeg synes synd på deg nå. Et vanskelig dillemma du er i! skjønner om du forsøker å jobbe lenge nok til at du får utbetalt sykepenger, det vil gjøre alt så mye lettere etterpå! Men samtidig er det du trenger ro. Stress er det verste for deg nå, det vet du jo sikkert. Du bør ta det rolig i lang tid, behandle binyrer og stoffskifte og bruke tid på å komme deg på beina, hvis ikke går du bare på nye smeller - snakker av erfaring. Håper det gikk fint med ultralydundersøkelsen du skulle ha. Spennende det du skriver om behandlingen hos Dr. Lams medarbeidere. Skriv mer om det en gang du orker
Rufus
-
07-08-10, 18:47 #5
Takk godtfolk!!
Jeg har helt glemt å oppdatere ultralydtråden- alt var fint, også biopsien
Jeg er ansatt fra 1.Aug. så egentlig er det vel bare to uker jeg må klare å være i arbeid, men jeg tviler litt på at jeg klarer selv det desverre. Får prøve å se!
n`Finn, er statlig/kommunal jobb, så den burde jo være ganske "stabil" sånn sett
Ja, Rufus, i en ideell verden...så hadde jeg utvidet sommerferien med noen gode måneder! Har allerede gått på flyttesmellen som varer fremdeles.
Damen, får satse på at et eller annet offentlig kontor tar ansvar og gir meg penger på et eller annet tidspunkt, heeh.. ;)
Det kjipeste akkurat nå er trykket i brystet. Endokrinologen vil ha meg av all stoffskiftemedisin siden jeg er dårlig, men det ønsker jeg ikke. Ble jo mye bedre i starten......
Lignende tråder
-
Hva slags jobb passer for oss med hypothyreose?
Av Qa i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 12-05-10, 10:52 -
Ikke noe mere jobb for meg..
Av Carro i forumet Frustrert og leiSvar: 5Siste melding: 18-01-10, 08:32 -
Sykmeldt?
Av b-e-a i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 33Siste melding: 18-10-07, 01:19 -
hvordan får jeg meg jobb - NÃ…!
Av Lissa i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 4Siste melding: 26-03-07, 17:49 -
borte fra jobb?
Av pling i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 22-11-06, 13:02
Bokmerker