Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
-
19-10-11, 18:27 #1
Vi blir mentalt mer slitne (?)
En artikkel i BT hvor en fastlege hevder at sykdommer kommer og går, og at mange trenger timeout fra arbeidslivet.
I artikkelen sies det blant annet- Funksjonelle lidelser kjennetegnes ved tap av funksjonsevne og derfor et behov for trygd. I tillegg har pasientene et sterkt behov for å forklare lidelsene biologisk. Pasientene benekter psykologiske forklaringer, på tross av at halvparten faktisk har en psykisk lidelse. Og dessuten et anstrengt forhold til legen og helsevesenet, sier Arnstein Mykletun. Han er avdelingsdirektør ved Nasjonal folkehelseinstitutt i Bergen og professor II ved UiB.
Les artikkelen.
For dere som ikke kjenner Maria Gjerpe, legen som fikk ME, anbefaler jeg å lese hennes svar til fastlegen.
Hun sier blant annet– Som vitenskapskvinne vil jeg ha forskning, ikke synsing og spekulasjoner. Å spekulere er noe vi ikke har råd til å gjøre på bekostning av våre pasienter. ME er ingen motesykdom. Det er heller ikke en ny sykdom, sier Gjerpe, og viser til at blant annet Folkeinstituttet i USA, NHI, har anerkjent ME som en sykdom for lenge siden.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hashimoto/hypo/slitne binyrer fra 2005.
Av rexxy69 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 35Siste melding: 30-01-14, 15:41 -
Må avbryte svangerskapet. Syk og slitne binyrer.
Av Rosin i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 15-04-11, 21:21 -
ME, Graves og slitne binyrer...
Av rutta3 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 3Siste melding: 23-01-10, 09:11 -
Slitne binyrer
Av -diab- i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 28Siste melding: 18-09-07, 17:30 -
Bedre mentalt, men verre fysisk med Liotyronin
Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 09-08-07, 22:41
Bokmerker