Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard borte fra jobb?

Jeg lurer på hvor vanlig det er å være borte fra jobb p.g.a stoffskifte problem, hvor vanlig er det å sykmelde seg, og er det vanlig å være uføre trygdet.

Dette har kanskje vært diskutert før, men jeg er bare litt nysgjerrig.

Selv jobber jeg i 100 prosent stilling, men føler at jeg gjør en utilfredstillende jobb for tida. En utrolig kjip følelse. Spesielt siden jeg er relativt nyutdannet og ønsker å gjøre ting så bra som mulig. Har bedt om å få jobbe bare 80 prosent fra januar av. Skal begynne på medisiner så tenker at ting kanskje kommer til å gå litt bedre da....

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg jobber 100 %. I perioder syns jeg det er vanskelig. Jeg har vært sykemeldt noen ganger. Det har vært deilig på den måten at jeg da var så syk at jeg holdt på å sovne på jobb og den ene gangen gjorde jeg det 4 ganger på en dag. ( var ingen som så det). Nå har ikke jeg en jobb som krever at jeg tenker så mye, men jeg bør helst være effektiv...

Syns det er vanskelig å sykemelde meg. Det hender også at jeg er syk på grunn av sykdommen. Det har blitt ganske mange egenmeldinger også og dette plager meg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Da er det detta skjema for folk med kroniske sykdommer en kan fylle ut og sende tygdekontoret.

HUSKER FORTSATT IKKE HVA DET HETER, men da betaler trygdekontoret så jobben kan sette inn vikar da den ansatte er syk, uansett hvorfor den ansatte er syk.

Nå forklarer jeg dårligt,men leit litt rundt på forumet, så skal det være her ett sted.

Lykke til!!!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det gikk opp el lite lys for meg når jeg så at Norsk Thyreoideaforbund er tilknyttet FFO, funksjonshemmedes fellesforbund.
    Er vi funskjonshemmet???

Når Leslie som bor på Hawaii og som er på thyroid.about.com forumet postet noe der om hypo og stoffskiftesykdommer og ADA (Ordninger for uføre og funksjnshemmede i USA, og beskyttelse mot å bli sagt opp og mer), gikk det et til lys opp for meg.
    Hun har jobbet i mange år med funksjonshemmede.
    Men hun slo opp loven eller reglene selv, og der stod endokrine sykdommer (herav thyreoidea) er dekket.
    Hun har på grunn av dette fått to puser på ti minutter eksrta om dagen når hun jobber i gavebutikken (jobber i en hawaiisk gavebutikk som innkjøper , butikken selger ting urbefolkningen lager)

Jeg synes vi har for lite fokus på slikt her i Norge.
    Altså, at vi har lov til å være kronisk syke og ikke behøver å bli erklært helt friske og arbeidsføre bare TSH er blitt bra.

nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Det er jo flere her inne som er uføretrygdet pga stoffskiftet. Så jo visst er vi funksjonshemmet. Ut fra det jeg har lest blir 80 % av oss friske nok til å gå tilbake til jobb.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    66
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    Da er det detta skjema for folk med kroniske sykdommer en kan fylle ut og sende tygdekontoret.

HUSKER FORTSATT IKKE HVA DET HETER, men da betaler trygdekontoret så jobben kan sette inn vikar da den ansatte er syk, uansett hvorfor den ansatte er syk.

Nå forklarer jeg dårligt,men leit litt rundt på forumet, så skal det være her ett sted.

Lykke til!!!!
    Fant det:
    http://www.nav.no/page?id=1073743648&fo ... 1073745991

Dette du mente heisann?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Har hørt at haken er at man må passe på å være sykmeldt nok hvert år, ellers stopper de ordningen på deg.
    Husker ikke hvor det stod, men det er et sted. Noen som husker mer?

Og når man er under utdanning, og har behandlete stoffskifteproblemer, og man jo ikke er 100% men bare 75-80%, og leærerne bare ikke fatter det, de tror thyroxin er et slags speed man bare kan ta mer av, og skulle ønske de fikk tak i noe sånt selv, hva da? Det amerikanske ADA høres bedre ut, at man kan påkalle seg det fordi stoffskifteproblemer er inkludert som en slags funskjonhemming.

Dette skjemaet kan man da ikke bruke på en skole tor jeg.

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 10-06-07, 14:36
  2. hvordan får jeg meg jobb - NÃ…!
    Av Lissa i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 26-03-07, 17:49
  3. Svar: 4
    Siste melding: 08-02-07, 11:35

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn