Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
09-11-09, 16:36 #1
"Stress" en bok og avspennings-cd av en professor i hjerte og karkirurgi på Aker
Hei alle sammen, med eller uten binyreproblemer!
Jeg vil varmt anbefale boka med CD "Stress" Av Andries J Kroese.
Innledning
"Stress i seg selv behøver ikke å være et problem. Å bli utsatt for stress betyr ikke nødvendigvis at må lide av det! Det kommer helt an på hvordan vi takler det! For eksempel er angsten for smerter og følelsen av å miste kontroll ofte verre enn selve smertene. Stress er hva vi gjør det til. med denne boken ønsker jeg å gi leseren en praktisk informasjon om en effektiv metode som reduserer stressreaksjoner, fordi jeg både i mitt arbeid som kirurg og privat har stor nytte av den. Min motivasjon kan sammenliknes med et ønske om å fortelle en fin reiseopplevelse.
Stress er OK! Alle vesener er utstyrt med en biologisk forsvarsreaksjon som trer i kraft når de utsettes for stress i en eller annen form. Denne såkalte kamp- eller fluktreaksjonen er nødvendig for å komme ut av en knipe og for å kunne (over)leve. Dyr er så fornuftige at de hviler når de ikke er på jakt eller blir jaktet på. En hund eller katt sover hvis den ikke har noe annet å gjøre. Det moderne mennesket tar forholdsvis få hvilepauser. Livert er preget av høyt tempo og konkurranse...."
Boka handler om OM, oppmerksomhetstrening og yoga som gjør at du kan ta bittesmå øvelser som ingen legger merke til at du gjør engang. Mens du venter på bussen. Mens du skal levere noen dokumenter på jobben osv. Jeg har deltatt på flere avspenningstimer der jeg trener hvor vi har brukt deler av CDen til Kroese, samt øvelser. Og jeg liker ham veldig godt.
Kapitler:
God stress
Dårlig stress
årsaker til stress
Hva kan vi gjøre?
Mind-body sciences
teknikker
Mål
Ikke noe mystisk
meditasjon i dagliglivet
generell teknikk
OM-prinsippene
Hensikten med OM
Om i praksis
Hvor, når og hvor lenge?
meditasjonsstillingen
Oppmersomheten
Pustingen
osv, jeg orker ikke skrive alt!
I dag har jeg kjøpt boka og CD. Kr 199, Aschehoug forlag
ISBN 978-82-03-22868-1
Jeg sliter med binyrebarksvikt. Og en av de tingene som Wilson vektlegger, er avspenning og pusteøvelser. Nå kan jeg plugge meg inn og jobbe aktivt med dette.
Han holder også kurs. Hjemmeside http://home.c2i.net/kroese
Eller Andries J. Kroese
Kurs i stressreduksjon
Volvat Medisinske senter A/S
Postboks 5280, 0303 Oslo
Tlf 22 95 75 00• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
10-11-09, 22:00 #2
Sv: "Stress" en bok og avspennings-cd av en professor i hjerte og karkirurgi på Aker
Eg har også (i jobbsamanheng) høyrt masse skryt om boka og mannen bak. Vurderer å kjøpe ho sjølv også. Kanskje boka blir ei av gåvene i julekalenderen til sambuaren min? Så kan eg også høyre på cd-en
-
23-11-09, 10:03 #3
Sv: "Stress" en bok og avspennings-cd av en professor i hjerte og karkirurgi på Aker
Hjemmesiden hans er http://scat.no/ og ikke den som ble oppgit ovenfor! Der står det plan over kommende kurs etc.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 16:06 -
"Stress" en bok og avspennings-cd av en professor i hjerte og karkirurgi på Aker
Av Vigdis i forumet BiblioteketSvar: 3Siste melding: 15-12-09, 17:48 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 17:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 18:11 -
Noen som har "nye" referanseverdier fra Aker?
Av tussi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 01-12-06, 20:16
Bokmerker