Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard "Stress" en bok og avspennings-cd av en professor i hjerte og karkirurgi på Aker

Hei alle sammen, med eller uten binyreproblemer!

Jeg vil varmt anbefale boka med CD "Stress" Av Andries J Kroese.

Innledning

"Stress i seg selv behøver ikke å være et problem. Å bli utsatt for stress betyr ikke nødvendigvis at må lide av det! Det kommer helt an på hvordan vi takler det! For eksempel er angsten for smerter og følelsen av å miste kontroll ofte verre enn selve smertene. Stress er hva vi gjør det til. med denne boken ønsker jeg å gi leseren en praktisk informasjon om en effektiv metode som reduserer stressreaksjoner, fordi jeg både i mitt arbeid som kirurg og privat har stor nytte av den. Min motivasjon kan sammenliknes med et ønske om å fortelle en fin reiseopplevelse.

Stress er OK! Alle vesener er utstyrt med en biologisk forsvarsreaksjon som trer i kraft når de utsettes for stress i en eller annen form. Denne såkalte kamp- eller fluktreaksjonen er nødvendig for å komme ut av en knipe og for å kunne (over)leve. Dyr er så fornuftige at de hviler når de ikke er på jakt eller blir jaktet på. En hund eller katt sover hvis den ikke har noe annet å gjøre. Det moderne mennesket tar forholdsvis få hvilepauser. Livert er preget av høyt tempo og konkurranse...."

Boka handler om OM, oppmerksomhetstrening og yoga som gjør at du kan ta bittesmå øvelser som ingen legger merke til at du gjør engang. Mens du venter på bussen. Mens du skal levere noen dokumenter på jobben osv. Jeg har deltatt på flere avspenningstimer der jeg trener hvor vi har brukt deler av CDen til Kroese, samt øvelser. Og jeg liker ham veldig godt.

Kapitler:
    God stress
    Dårlig stress
    årsaker til stress
    Hva kan vi gjøre?
    Mind-body sciences

teknikker
    Mål
    Ikke noe mystisk
    meditasjon i dagliglivet

generell teknikk
    OM-prinsippene
    Hensikten med OM
    Om i praksis

Hvor, når og hvor lenge?
    meditasjonsstillingen
    Oppmersomheten
    Pustingen

osv, jeg orker ikke skrive alt!

I dag har jeg kjøpt boka og CD. Kr 199, Aschehoug forlag
    ISBN 978-82-03-22868-1

Jeg sliter med binyrebarksvikt. Og en av de tingene som Wilson vektlegger, er avspenning og pusteøvelser. Nå kan jeg plugge meg inn og jobbe aktivt med dette.

Han holder også kurs. Hjemmeside http://home.c2i.net/kroese

Eller Andries J. Kroese
    Kurs i stressreduksjon
    Volvat Medisinske senter A/S
    Postboks 5280, 0303 Oslo
    Tlf 22 95 75 00
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    179

Standard Sv: "Stress" en bok og avspennings-cd av en professor i hjerte og karkirurgi på Aker

Eg har også (i jobbsamanheng) høyrt masse skryt om boka og mannen bak. Vurderer å kjøpe ho sjølv også. Kanskje boka blir ei av gåvene i julekalenderen til sambuaren min? Så kan eg også høyre på cd-en

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: "Stress" en bok og avspennings-cd av en professor i hjerte og karkirurgi på Aker

Hjemmesiden hans er http://scat.no/ og ikke den som ble oppgit ovenfor! Der står det plan over kommende kurs etc.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
    Av anitab i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 1
    Siste melding: 25-09-11, 16:06
  2. Svar: 3
    Siste melding: 15-12-09, 17:48
  3. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 17:12
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 18:11
  5. Noen som har "nye" referanseverdier fra Aker?
    Av tussi i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 01-12-06, 20:16

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn