Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Sygdom truer Breinholts karriere

En tv-vært, der er verdensberømt i Danmark skal under kniven i næste uge, dvs. efter d. 22. august. "Den populære vært Anders Breinholt fra Natholdet skal have fjernet sin skjoldbruskkirtel på Rigshospitalet. 26. september skal han efter planen være tilbage i fin form som den skæve vært i Natholdet - TV2s populære satireshow."

Det tror jeg altså ikke på, før jeg ser det... Lægerne har, vist nok, igen underspillet prognosen. Særlig da det jo er en autoimmun hyperthyreose, og 6 år i behandling med thyreostatika ikke har hjulpet. Det lyder som om lægerne springer over behandlingen med radioaktivt jod og går direkte til total thyreoidektomi.

Jeg har aldrig set en skjoldbruskkirtel-opereret være i stand til at arbejde allerede en måned efter operationen. Generelt er jeg bange for, at hans recovery bliver så meget op ad bakke, at jeg kan ikke se, at han overhovedet skulle kunne komme på arbejde igen d. 26. september. Såfremt hans eneste efterbehandlingsmulighed bliver Eltroxin, er Anders Breinholts karriere endelig ophørt inden udgangen af 2012, tør jeg vædde på.

Det er utroligt, når man læser avisartikler med beskrivelser af sygdomme i skjoldbruskkirtlen hos kendte mennesker, hvor let og nemt det er, både at have sygdommen, at få den behandlet og - at komme sig af den.... Det eneste pålidelige budskab i artiklen om Anders Breinholt er... overskriften: Sygdom truer Breinholts karriere.

Resten af artiklen tegner et ubekymret, lyserødt billede af en, godt nok besværlig, men ellers let at behandle sygdom, hvor fjernelse af skjoldbruskkirtlen garanterer en helbredelse.... Ingen steder i artiklen står der noget om, at kun tid og behandling med de rette lægemidler giver patienten gode chancer. Problemet er blot, at disse rette lægemidler ikke er til rådighed for danske patienter og medmindre Anders Breinholt (og andre i hans situation) selv kan og vil slås for rette efterbehandling - vil ingen læger, af egen fri vilje tilbyde ham den, fordi i Danmark er kun syntetisk levothyroxin velset som behandling af sygdomme i skjoldbruskkirtlen. Basta!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    55
    Meldinger
    222

Standard Sv: Sygdom truer Breinholts karriere

hej Anisa
    - sad og læste om Anders Breiholdt da jeg læste dit indlæg , han var nemlig med i et talkshow i går aftes , hvor han som nyopereret donerede sin skjoldbruskkirtel , ved ikke om du så det , men synes bestemt ikke han så frisk ud - ih guder hvor jeg håber han får den rette behandling , men som stofskiftesyg gennem 6 år tror du ikke han har søgt og ledt på nettet, så han ved der findes alternativer - ellers håber jeg han gør det nu

et spørgsmål melder sig dog - du skriver han har undgået jod behandlingen , er det ikke fordi han er ryger , at man så ikke kan behandle på den måde , det synes jeg engang jeg har læst .

mange hilsner fra carina ( som skal til hertoghe den 24 november og næsten ikke kan vente )

Lignende tråder

1. Endokrinolog truer med afvisning
    Av Admin i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 40
    Siste melding: 08-02-12, 12:16
  2. IVF behandling og autoimmun sygdom
    Av Libber i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 10
    Siste melding: 02-08-10, 20:29
  3. Addison`s sygdom?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 14-12-09, 23:29
  4. Psykisk sygdom eller hypothyreose?
    Av 78lykke i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 61
    Siste melding: 17-09-09, 23:24
  5. Hypothyreose og hjerte sygdom
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 0
    Siste melding: 23-03-09, 15:38

Bokmerker

Regler for innlegg