Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    48
    Meldinger
    1

Talking Behandlet for Graves i 1 år nå

Hei

Jeg har vært behandlet for Graves i 1 år nå. Fikk diagnosen etter at jeg over en lang periode var sliten, ukonsentrert, elendig hukommelse, aggresiv, irritabel, dårlig søvn, kraftig hjertebank og hvilepuls på 130....osv. Ved første blodprøve hadde jeg FT4 på 156! Var hos endokrinolog, tok røntgen av skjoldbruskkjertel og flere prøver og fikk diagnosen Graves. Startet så med 16 tabletter daglig av Neo-M i 3 uker, nye prøver viste da FT4 på 56. Har så trappet ned gradvis og de siste 4 mnd. har jeg tatt annenhverdag 1 og 2 tabletter av Neo. For 4 uker siden var det nye prøver, og da resultatet forelå hadde jeg fått toksisk benmargsdepresjon som følge av Neo-M. Behandlingen måtte da avbrytes umiddelbart, og har nå tatt prøver hver uke for å følge med på blodplatene Neutrofile og Leukocytter. Verdiene her har gradvis gått ned det siden august i fjor, og var nå så lave at behandling måtte opphøre.

Er nå veldig spent på om stoffskiftet kommer til å stige igjen, eller om jeg faktisk er frisk!! Behandlingstiden varierer jo veldig, fra 1 til 2 år. (Kanskje også lengre for det jeg vet...) Legen min er også veldig spent, da vi må avslutte behandlingen i nedre grense for behandlingstid. 50% av de som har Graves får tilbakefall etter en tid, håper virkelig jeg ikke er en av dem. Nå vet jeg imidlertid hvordan symptomene merkes på kroppen, og vil i tilfelle oppsøke lege mye raskere enn før jeg fikk diagnosen. Da tenkte jeg at jeg bare var trøtt og sliten av mye stress...

Her er foresten verdiene mine de siste 4-5 mnd.
    S-FRI-THYROXIN 14,00 13,00 16,00 15,00 18,00
    S-FRITT T3 3,50 3,40 3,60 3,70
    S-TSH 2,78 2,20 0,77 2,54 1,00

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    5

Standard Sv: Behandlet for Graves i 1 år nå

Kjempeflott at legen din følger med slik at dette ble oppdaget tidlig. TSH verdiene dine er såppas høye, at jeg vil tro at det er store sjanser for at dette vil gå bra. Ta prøver ofte! Fristende å anbefale å oppsøke en god klassisk homeopat, hvis du skulle få tilbakefall, og samtidig tillater deg å være litt "overtroisk". Både jeg og svigermor har forhindret/ stanset
    tilbakefall på denne måten.
    Desverre er det tragisk lite forsknning på behandling av Hyperthyreose. Lykke til! Håper dette går bra!

Lignende tråder

1. Hvordan blir dere behandlet på jobben?
    Av Puselille i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 15-02-10, 10:08
  2. Ny, med Graves
    Av manzana i forumet Graves sykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 16-05-08, 15:25
  3. TSH (Graves)
    Av tollo i forumet Graves sykdom
    Svar: 4
    Siste melding: 03-10-07, 08:08
  4. TSH (Graves)