Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: TSH-tyranni
-
05-01-10, 14:09 #1
TSH-tyranni
Tyranny of the TSH
Af Dr. John C. Lowe
Dr. John C. Lowe skriver:
"Alle forestillinger og mainstream-medicinens overbevisninger om diagnosticering og behandling af hypothyreose kan lige så godt smides ud og kasseres uden at de vil på nogen måde skade verdens befolkning. Tværtimod! I virkeligheden ville det gavne verden enormt.
Noget af det mest skadelige for hypothyreose-patienter er det fundament hvorpå de fleste de fleste konventionelle behandlinger af hypothyreose er baseret på - TSH testen, der er vedtaget som værende et enegyldigt værktøj til diagnosticering og behandling af hypothyreose.
Denne tro (modsat viden/red.) kendetegner den konventionelle endokrinologi. Denne tro har pint og plaget syge mennesker i mere end tredive år. Denne tro medfører ubeskrivelige lidelser og død i utide.
Arven efter denne overbevisning, har skabt en verdensomspændende krise på folkesundhedsområdet, der koster samfundet milliarder af hvilken som helst mønt i et hvilket som helst land på jordkloden. Denne tro på TSH-ufejlbarlighed skal bringes til ophør!"
I sin bog "Tyranny of the TSH" forklarer Dr. Lowe, hvordan denne globale sygdomskrise er opstået af TSH-regime der stædigt opretholdes af mainstream medicin, hvordan kan den bringes til ophør, og hvordan man personligt kan gøre sig fri af den.
Advance book notice from McDowell Publishing Company, LLC
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-01-10, 14:48 #2
Sv: THS-tyranni
Høres spennnede ut! Noe å gi fastlegene som nyttårsgave... Har du bestilt den, Anisa?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
05-01-10, 14:53 #3
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-01-10, 15:14 #4
Hm - tilfeldighetene ville jo da at jeg - uten å vite om boka - hevdet det samme.
Det var jo dette som var stridens eple mellom Bente Bakke i NTF og meg i 08.
Så da hadde jeg jo rett uten å få det bekreftet ?
Det er jo akkurat det som er så fortvila - det hjelper ikke å ha rett aldri så mye når man ikke oppnår en allmenn aksept for det i behandlermiljøet.
De kjører jo videre med nisselua god ned over øyne og ører.......
At en forening som gir seg ut for å representere OSS ikke forstår å tolke VÅR egen sykdom til felles beste, kan vi heller ikke gjøre noe med.......
Til dem kan jeg bare si : Slutt å tru på de med skylapper, de rir sine egne kjepphester. Viten finnes der ute.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-01-10, 15:18 #5
Problemet er vel at de som vet og forstår, som Lowe, de blir vel karakterisert som "alternative" leger som ikke skal tas alvorlig. Leger som blir sett på som en som bedriver litt adrakra-dabra og new age aktig urtemedisin. Slike kan man føyse til siden og ikke ta alvorlig. Og da er det er jo vårt problem, dersom slike leger som Lowe ikke kommer i vår vei..
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
28-01-10, 18:39 #6
http://today.msnbc.msn.com/id/261848...21450#35124268
Intr link til innslag på mbc om diagnostikk av stoffskiftesykdom
-
28-01-10, 19:30 #7
Har jo vært borti han legen der : http://www.hormoneandlongevitycenter.com/
http://www.pandemic-flu-guide.com/kent-holtorf.html
http://www.fibro360.com/dr-kent-holtorfs-story.htm• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-01-10, 13:58 #8
Sv: TSH-tyranni
Det var mye på facebook om dette nå her om dagen.
http://www.facebook.com/pages/Save-N...0434089?ref=nf
Det som er speseilt nå, er at de faktisk tillot Holtorf på tv, mot før, hvor bare singer fikk lov å snakke. (om TSH og at behandlingen var enkel og diagnosen var enkel)
Det var mange kommentarer på facebook om hvor upålitelig TSH her.
Her er en:
"I recently found an article in the journal of endocrinology that found smoking lowers TSH. The recommendation is that if you smoke you should cease smoking for 24 to 48 hours prior to a TSH test. No matter what med ( armour, T4, T3 ) I took I never improved. After reading the article I guit smoking 2 days prior to my next TSH test. My TSH ... Vis mercame back at 10.75. Prior to this all my other tests came back within normal ranges and my dosage never changed based on false TSH readings. The doctor increased my meds. I wonder if any doctors actually read any of the new ( albeit limited ) research out there on Thyroid problems. "
"Dr. Peter Singer's comments are not silly, they are condescending, selfish and dangerous. I am disgusted by the number of endocrinologists who dismiss those of us with
debilitating symptoms! These drs are lazy, uneducated and elitist. I am looking for a great internist who can walk, talk, test and say something besides Synthroid!"
Mary skrev en artikkel om showet her:
http://thyroid.about.com/b/2010/01/2...-awareness.htm
"NBC's Today Show Tackles Thyroid Awareness and Controversies Over TSH Testing: Kent Holtorf, MD Comments
NBC's Today Show had an interesting segment this morning focusing on thyroid awareness. (You can view the segment online now.) The segment aired on Thursday Jan. 28, 2010, around 9:20 a.m. EST. The story featured California nurse practitioner (NP) Eola Force, who while caring for her own patients, was herself struggling with depression, fatigue, brain fog, and weight gain -- at one point she reached 400 pounds according to the story. Eola said that as a health practitioner, she recognized what were the classic symptoms of an underactive thyroid -- hypothyroidism.
Eola had what the NBC reporter called "the most common blood test to detect thyroid disease, called a TSH," and her TSH apparently came back as normal. Eola said that doctors told her: "It's just because you're fat. You're fat, you're fat, you're fat and you're menopausal, and you're female...and you're fat!"
California thyroid expert Dr. Kent Holtorf -- who we've interviewed here at the About.com Thyroid site a number of times -- was interviewed for the story, and said that the problem is that the TSH test "only catches about 20% of thyroid disorders." Dr. Holtorf said that he worries that "doctors aren't spending the time to do other tests that could catch what the TSH misses."
According to the reporter, "endocrinologists agree that thyroid disorders can be missed, but badmouthing the gold standard for thyroid screening is a controversial idea."
The segment then featured University of Southern California endocrinologist Peter Singer, MD, who said: "We in the endocrinology field feel that we have very sensitive tests in order to be able to diagnose thyroid problems."
Even though Eola's TSH test showed "nothing wrong," according to the reporter, Dr. Holtorf said other tests showed there was a problem, and decided to treat her, which she says worked. Eola told Today: "Within two weeks I was going, 'I'm on the right path!'"
The reporter said: "Some doctors accuse Holtorf of practicing fringe medicine, and say any success is largely due to more of a placebo effect than anything else, but if it makes people feel healthier, so be it."
"
så var det om TSH-grensen skulle være 2,5, 4 eller hva.
På facebook som var det også kommentarer om at mange endokrinologer går etter grensen på TSH 10 og nekter å behandle noen med lavere TSH.
Og vi vet at end el elger i Nordnorge også går etter det, også fordi de har den grensen på UNN.
-
31-01-10, 06:13 #9
-
31-01-10, 12:44 #10
Det første først.
Det er mulig at min viten er foreldet - jeg har lenge antatt at nikotin senker TSH.
Forklaringer jeg tidligere har festet lit til, forklarer at årsaken til at stoffskiftet er høyere hos friske mennesker som røker, er at følsomheten i hypotalamus nedsettes. Derav "ser" den ikke så mange stoffskiftehormoner i blodet som det virkelig er, og legger seg derfor på et høyere TSH.
En skulle jo anta at samme resonnemang også gjelder oss uten kjertelfunksjon - tilogmed om TSH skulle reflektere høyvekta på Moss - denne forklaringen viser at tilstedeværelse av nikotin bare vil øke TSH.
Forklaringer jeg nylig har lest, mener at nikotin øker omdannelsen av T4 til T3 I HJERNEN........
Men så vidt jeg vet er det jo ikke DER omdannelsen foregår. Denne trenger ezymer, og de-jodinasen foregår i leveren ?
Her i denne artikkelen der det ut som omdannelsen foregår overalt : http://www.csa.com/discoveryguides/thyroid/overview.php
Merk at artikkelen forkorter Thyroxin med TH. Thyroxine(r) er "det som" Thyreoidea utskiller, og må forstås som alt sammen, også det vi ikke kjenner til om er der, eller betydningen av.
Artikkelen fremstiller T4 og T3 som to "hovedformer".
Det er korrekt at T4 og T3 er kjertelens største produksjon, men mindre volumiøse produkter kan være svært viktige for funksjonen av de to mest volumiøse.
Som transportmiddel er bilen viktig, men den må ha luft i hjula........
Jeg syns det er langt igjen før selv en så omfattende artikkel som dette evner å gi meg en intrykk av at man er på rett vei.........
Blodprøver.
Jeg syns jo det er påtide å revurdere tenkningen rundt tolking av stoffskiftemistenkte blodprøver.
Det må bli helt anderledes.
Det er påtide å innse at man ikke kan utelukke et dårlig stoffskifte, og en kan iallfall ikke friskmelde noen, fordi prøvene ligger innenfor de statistisk vedtatte grenseverdier.
Jeg mener symptomer må få en viktigere plass i diagnosearbeidet. Det vi forklarer må prioriteres høyere enn de mange berettelser som vises både her og i andre media.
Behandlerapparatet må klare å forstå at tilstedeværelse av stoffskiftehormoner ikke alene er nok til at stoffskiftet fungerer normalt.
Les forresten Stig Bruasett, særlig siste kommentar : http://www.doktoronline.no/qa/forum/...?s=qa.b.last50
Sammenholdt med Akers Dr. A.L.Koren Dhall svarbrev vist tidligere her, kan endring spores.
Det kan være viktig at vi vender særingene ryggen, og krever mer av behandlerne.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Bokmerker