Side 1 av 7 1234567 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 63

Tråd: Tørre øyne

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard Tørre øyne

Jeg fikk tørre øyne i fjor sommer. Og fikk resept på noen flotte og dyre øyedråper av øyelegen. Og jeg må bruke dem ofte. Noen ganger må jeg bruke dem hver halvtime, da er det ille. Det er sjelden jeg klarer stort mer enn ett par timer før jeg må dryppe igjen. Da oppleves øynene som fulle av grus, sand og ubehag som gjør at jeg nesten ikke klarer å konsentrere meg om noe annet.

Så med den dryppehastigheten går det mye dråper. Og det er nok dyrt. Jeg er glad fordi de finnes på blå respt. Jeg må ha dem.

Og derfor går jeg ofte til apoteket og tømmer hylla med øyedråper. Jeg kom på apoteket i dag også. Da var det en ny apoteker der. Hun så raskt at jeg også i forrige uke hadde vært på apoteket og fått flere pakker. -Men du hentet jo øyedråper forrige uke også, sa hun med en røst som jeg tolket som litt protesterende, litt anklagende. Jeg forklarte at jeg måtte dryppe ofte, det var det øyelegen sa, så ofte jeg trengte å dryppe. Og dette er jo ikke tabletter, sa jeg, dette skal tas etter behov. Hennes neste argument var at "de andre" ikke brukte så mye som meg. Det var tydelig at hun syntes jeg gikk over streken med mitt behov. Og jeg sto der. Og følte meg så hudløs. Det var som en lærer, en mamma eller en tante Sofie sto der og kjeftet på meg og anklaget meg.

Jeg vet at det offentlige må spare penger. Og at vi ikke skal misbruke det vi får på blå resept. Og at alle i den kjeden, legen, apotekeren og alle andre, skal si ting dersom det er forhold å reagere på.

Så er det er noe med måten det undres, lures og spørres på. Det er så mange måter å si ting på, tenker jeg her jeg sitter, og fortsatt kjenner en flik av den hudløsheten hun ga meg med måten hun var på.

Jeg skal i allefall få øyelegen til å skrive en resept neste gang som ikke levner tvil om at jeg må bruke dråpene mye og ofte
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard Sv: Tørre øyne

Vel, jeg syns jo ikke det hverken kan eller skal være opp til den syke å spare det offentlige for utgifter. Det må gjøres med rammeplaner som gjelder oss alle sammen.
    Så er jeg sikker på at du ikke mente det akkurat sånn Vigdis.
    Øyeleger vet ofte mye om akkurat dette.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Hun er da verken øyelege eller finansminister!?!?!

Du får herved en stor sympatiklem fra meg.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    53
    Meldinger
    2,404

Blir så innmari provosert av slike oppblåste bedreviter. Skulle du oppleve noe slikt igjen, Vigdis, så må du bare henvise henne til behandlende lege. Bare vær klar og tydelig på at dette diskuterer du kun med legen din og ikke med henne. Hvis hun vil diskutere så får hun kontakte legen din Slike frekke folk skulle man hatt energi til å klagge på...

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    372

Det var langt over streken. Om hun er noe profesjonell må hun vel skjønne at det kan være tilstander hun ikke vet om.
    Sist endret av Jerene; 16-09-10 kl 20:34 Begrunnelse: Ved nærmere ettertanke ...

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

frekk og uvitende apotekansatt ! Du må dryppe så ofte for å unngå skade på hornhinna

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Jeg vet at det offentlige må spare penger. Og at vi ikke skal misbruke det vi får på blå resept. Og at alle i den kjeden, legen, apotekeren og alle andre, skal si ting dersom det er forhold å reagere på.
    Nei, jeg mente det ikke sånn, n'Finn! Det jeg mente er at selvsagt skal ikke det vi "får" misbrukes. Og det gjør jeg jo heller ikke. Og sikkert heller ingen andre. Mannen min sa tørt, hva mente hun, at du ikke skulle vanne blomstene med øyedråpene?

Takk for alle tilbakemeldinger! Å være på apoteket i går var som å være på NAV, der er det også noen ansatte som klarer å skrelle av all hud.

Takk for det du sa, Blondie, det skal jeg huske, det er faktisk mellom meg og min lege, de på apoteket har ikke noe med det!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Hehe - rett kommentar til rett tid
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

I sånne situasjoner - hvor man gjerne blir litt etterpåklok - lønner det seg ofte å sette situasjonen på hodet og spørre vedkommende "Hva mener du egentlig nå...?" Akkurat som mannen din gjorde, dessverre litt for seint.

Jeg skulle likt å vite svaret.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Tørre øyne

Apotekerens opførsel er IKKE hjemmehørende på et apotek. Hvis jeg var dig, Vigdis - ville jeg skrive til både apotekets chef og evt. til ledelsen i apotek-kæden og be` dem om at henstille til de ansatte, at politik hører ikke med bag disken på et apotek. Om ikke for egen skyld, så for alle de andre, der i fremtiden risikererer at bliver udsat for det samme som du. Sådan må man sige fra over for, ellers fortsætter det bare....
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg fikk tørre øyne i fjor sommer. Og fikk resept på noen flotte og dyre øyedråper av øyelegen. Og jeg må bruke dem ofte. Noen ganger må jeg bruke dem hver halvtime, da er det ille. Det er sjelden jeg klarer stort mer enn ett par timer før jeg må dryppe igjen. Da oppleves øynene som fulle av grus, sand og ubehag som gjør at jeg nesten ikke klarer å konsentrere meg om noe annet.
    Ved øjenlægen hvad netop din tilstand hedder, andet end "tørre øjne", Vigdis? Har du fået en decideret diagnose, eller mente øjenlægen at du "bare" skulle have recepten på kunstige tårer og that's it?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 1 av 7 1234567 Siste

Lignende tråder

1. Utstående øyne
    Av Beate i forumet Graves sykdom
    Svar: 18
    Siste melding: 29-08-15, 01:42
  2. tørre øyne...
    Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 22
    Siste melding: 02-02-11, 22:41
  3. Øyne
    Av Tante i forumet Graves sykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 30-07-09, 15:31
  4. Negler og tørre hender
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 24
    Siste melding: 04-02-07, 13:01
  5. Munntørrhet/tørre lepper
    Av Gjest i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinner
    Svar: 9
    Siste melding: 06-10-05, 15:38

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg