Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
26-03-12, 08:28 #1
Hvorfor T3 er viktig og TSH ikke er det
Suzy Cohen, farmasøit, beskriver i videoen veldig klart hvorfor vi ikke skal bry oss noe særlig med TSH.
http://dearpharmacist.com/ er Suzy Cohens hjemmeside.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
26-03-12, 09:01 #2
Sv: Hvorfor T3 er viktig og TSH ikke er det
Artig å høre....jeg skal til legen i morgen og dette skal han få høre.....han gadd så vidt å ta t3 prøve sist jeg var os han..da han mener den betyr INGENTING....
Fibromyalgi, masse allergier, Hashimoto's. Dagboken til Tone
-
26-03-12, 10:10 #3
toneij, det aller største problemet vårt er at blodprøvene bare viser hva som finnes i blodbanen. De viser ikke hva som foregår i cellene. Det er det også mange leger som ikke kjenner til. Så blodprøvene har kun en viss nytteverdi. Det viktige er om vi blir symptomfrie og får energien tilbake. Mange leger er så opptatt av blodprøvene at de glemme rå legge merke til at pasienten blir dårligere og dårligere, tiltross for at blodprøvene befinner seg i normalområdet.
Det beste er nok å ta med vitenskapelige artikler til legen.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
27-03-12, 14:00 #4
Takk for kjempefin link!
Har prøvd å finne litt om T3 of RT3 og kom over denne siden: http://www.thyroid-rt3.com/ Usikker på riktigheten av alt, men det tatt io betraktning var det interessant lesing
Noen som kjenner til hva sink, kopper, magnesium og selen gjør for stoffskiftet..? (Hvilken prosess rent kjemisk/biologisk)
Jeg håper denne http://www.stoffskifte.org/alias.html?id=734390 informasjonen er gammel/avleggs el.?
-
27-03-12, 21:28 #5
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
28-03-12, 00:49 #6
Dette gir en god beskrivelse på at TSH IKKE er et stoffskiftehormon og hvor viktig det er at T3 kommer inn i cellen. er ganske utrolig at leger er så fiksert på TSH. Her er et eksempel fra Lommelegen:
Når ein brukar kombinasjonen Levaxin og Liothyronin er gjerne FT3 normal eller høg, FT4 er lav og TSH kan vere normal - altså slik ditt første prøvesett var. Dette prøvesettet ville i så tilfelle indikere eit stoffskifte som i snitt er ok, men som vil variere noe i løpet av dagen på grunn av den korte effekten av Liothyronin. Det vil altså vere høgt i timane etter at du har tatt Liothyronin, så vil det vere normalt i nokre timar før det blir lavt fram til neste tablett med Liothyronin.
Med kombinasjonen Levaxin/Liothyronin, viser blodprøven denne gongen TSH 0,02, ein lav verdi som tyder på eit noe høgt stoffskifte - dog ikkje alarmerande høgt.
Det er slik at når ein bruker kombinasjonen Levaxin / Liothyronin, så er blodprøvane vanskeleg å tolke. Den einaste stoffskifteprøven av vesentleg verdi i slike tilfelle er TSH. FT4 vil vere lav eller lav normal og FT3 vil variere voldsomt avhengig av når blodprøven tas i forhold til når Liothyronin blei spist sist.Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
28-03-12, 09:57 #7
Læger er så fikseret på TSH fordi de er blevet undervist i at "sådan er det", og der findes ingen magt i hele denne ganske verden, der kan få en læge til at fravige sine professorers lærdom, uanset om den er totalt forfejlet og et kast med terningerne værdig.
Per Egil Hegge diskuterede denne sag i årevis, øjensynligt uden effekt på generationer af læger, der kom efter... Han sagde bl.a. "Dersom kartet ikke stemmer med terrenget, så er det forholdsvis sjelden kartet som har rett. Man bør da se litt mer på landskapet", men hvis man skal (liksom) overføre det til den virkelige verden, kunne man lige så godt sige: Der findes overhovedet ikke noget landskab på denne planet! Hele Jorden er derimod beklædt med "kartet" og kun det! Landskab? Hvad i alverden er det?
I middelalderen troede mennesket, at Jorden var universets centrum, og at Solen drejede rundt om Jorden. Man har endda brændt på bålet folk der mente noget andet! I dag drejer Solen fortsat rundt om Jorden, eller TSH drejer rundt om skjoldbruskkirtlen i de indskrænkede læge-hoveder! TSH betyder alt! T3 betyder ingenting og syntetisk T4 er Tingen! Dette er, hvad de 11 undervisningstimer i thyroid-kundskab rækker til, ledsaget af lidt "efteruddannelse" fra producenter af syntetisk T4!
What can I say? What can anyone say?
Hvad siger Per Egil Hegge?
Læs bogen "OG SÅ MÅ DU IKKE STILLE SPØRSMÅL!" og find ud af, hvad det i virkeligheden handler om! På min danske hjemmeside er bogen nu læst 100289 gange siden sidst i 2006. Her på forummet er bogen læst 5541 gange - og det beviser, at emnet er fortsat smerteligt aktuel!
"Lægestanden giver sig aldrig, fordi lægestanden har altid ret, særlig når den ikke har det!• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvorfor får man hypothyreose når man ikke har antistoffer ?
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 28-03-12, 10:48 -
Hvorfor virker ikke thyroxin?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 18-04-08, 23:03 -
hvorfor har jeg ikke hatt det sånn som nå når jeg var lav?
Av Lissa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 13Siste melding: 23-06-07, 23:30
Bokmerker