Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
-
27-08-06, 17:38 #1
Er så frustrert over at jeg mister fortsatt uendelig mye hår
Jeg fikk påvist lavtstoffskifte for ca 6mnd siden,og begynte umiddelbart på Levaxin.Begynte med 0,5mg men tar nå 1mg pr dag.
jeg syntes både formen og hårtapet begynte og bli bedre,men så begynyte jeg på p piller igjen i slutten av mai.
Og husket at jeg reagerte på at jeg syntes jeg mistet så mye mere hår igjen,og at jeg føler meg slappere.
Leste på en nettside her om lavftstoffskifte at Østrogen beh kan minske opptaket/virkningen av Thyroxinen i kroppen,og at dosen ofte må økes da.
Tror dere at det er grunnen til at jeg mister mye hår igjen,og at jeg føler meg slapp og sliten,og har mye vondt i hodet,og er i tilleg ofte kvalm.
Skal til legen til uken,men føler liksom ikke han har så peiling....
Har dere her inne neo råd/tips til meg????
Jeg er virkelig frustret over at håret bare detter og detter av,så lysere ut,men nå gir jeg opp snart.....
Blir det bedre???har som sagt gått på levaxin i ca 6mnd nå....
Takker og bukker for svar dereFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
27-08-06, 22:14 #2
Ingen som kan hjelpe meg???????
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
27-08-06, 22:26 #3
Kan vel ikke akkurat hjelpe deg ettersom jeg mistet mitt flotte hår litt etter litt for noen år siden. Og dette var etter at jeg hadde begynt på Levaxin, mener jeg. Har i alle fall gått på Levaxin i mange år nå, og håret har avgått med døden.
Men jeg synes du skal høre med legen ang det du sier om østrogen, og jeg vil gjerne høre svaret. For jeg har også gått på østrogentilskudd i mange år pga noe som angriper eggestokkene mine, og jeg har også lest det du nevner.
Kanskje vi må øke dosen? Det har jeg gjort litt i noen måneder nå, så vi får se. Men en må jo ikke gjøre dette uten legens samtykke, så du må høre hva han sier til det.
Ellers er det veldig viktig å få i seg alle nødvendige vitaminer og mineraler. Er det ikke B-vitaminer som er viktige for håret? Og jeg tror at folk med lavt stoffskifte bl.a. kan ha noe problemer med B12. Du kan jo få sjekket dette via en blodprøve.
Lykke til ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
27-08-06, 22:56 #4
Jeg har også mistet mye hår etter at jeg fikk lavt stoffskifte -og jeg har dessverre aldri hatt noen manke å "ta av"..tynt og fint som det er...
Begynte med Arcon-Tisane fra helsekosten - og syntes det hjalp godt. Sluttet etter en tid. (Det er ganske dyrt...)
Nå føler jeg at håret igjen faller av... - så jeg er gått igang med en ny kur. Jeg bruker også østrogen og tar ca 1,75 mg. levaxin pr dag.
Jeg anbefaler deg å prøve det iallefall - det inneholder masse B-vitaminer og folat. Lykke til!
-
27-08-06, 23:51 #5
B-vitaminer er viktig og spes. Biotin.
Jeg har ikke mistet hår , men bruker Armour selv.Mitt anti-tpo gikk opp og litt ned og opp i mange år. Fannt ut at det gikk ned når jeg tok chlorella.
-
28-08-06, 00:05 #6
HEi
Leste på en nettside her om lavftstoffskifte at Østrogen beh kan minske opptaket/virkningen av Thyroxinen i kroppen,og at dosen ofte må økes da.
Jeg mistet enormt med hår, men så roet det seg med Levaxinen. Etter en nedtur så begynte hårtapet igjen og stoppet da dosen ble øket. Jeg tror det kan ligge noe i det med østrogen! Og det er nok verdt et forsøk!Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
29-08-06, 08:28 #7
jeg har gått på levaxin i litt over en måned,jeg har sikker mista halvparten av håret mitt,det er så tørt og ekkelt :(
TSH var på 170. Legen hadde fått sjokk når hun så blodprøven for så lavt hadde hun aldri sett, så hun hadde ringt sykehuset.
-
02-09-06, 19:44 #8
herregud,mister vi hår også?ikke nok med å være syk inni,men pløsete ansikt,hoven rundt øynene,bleik...og så skal jeg miste hår også?
er DET vanlig?Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
02-09-06, 19:58 #9
Hei Sandra!
Ser at du er frustrert i innleggene dine - og det er ikke så rart. Ikke alle mister hår. Symptomene er ganske individuelle. Pluss at vi antagelig ikke har helt oversikt over hva som er hva her... mange symptomer blir kanskje feilaktig tilskrevet stoffskiftesykdommen?
Skjønner at mange har det tøft, og jeg har lært masse på dette forumet! Men de fleste lever bra med riktig medisinering - så ikke fortvil
Lignende tråder
-
Frustrert !
Av benita i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 26-02-08, 11:42 -
Fortsatt nikotin.....
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 04-09-07, 22:26 -
Frustrert og forvirret
Av munch i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 01-05-07, 15:58 -
Frustrert
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 13-04-07, 23:36
Bokmerker