Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
    Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    3

Standard Lavt/høyt stoffskifte, vannansamling.

Jeg har altså hatt lavt stoffskifte siden jeg var et lite barn, det var mamma overbevist om. Problemet var at de ikke klarte å ta blodprøver av meg, de fant ikke blodårene. De stakk og de stakk og til slutt ga de opp. Først når jeg var 18 fikk jeg konstatert lavt stoffskifte og begynte på levaxin. Det stabiliserte seg og nå har jeg for høyt stoffskifte og går på neo mercasol og litt levaxin.

Grunnet at jeg hadde lavt stoffskifte i så mange år uten behandling så har jeg jo diverse plager i tillegg til denne trøttheten. Jeg er jo blitt overvektig, la jo på meg av en grovbrødskive, men er på vei ned i vekt nå da,men har mange kilo å ta av. Det største problemet er egentlig dette vannet jeg har i kroppen. Har så mye av det, leggene mine ser sprengt ut, de er så full i vann og de er helt blå,det samme er armene mine. Legen sa at dette var pågrunn av stoffskiftet, og han vil ikke gi meg vanndrivende siden jeg er så ung og de tablettene kan føre med seg andre sykdommer som diabetes. Han sa vannet ville forsvinne når stoffskiftet stabiliserer seg, men hva er sjansen for det da? Noen andre som har erfaringer med dette? Jeg ser jo ikke ut.

En annen ting er at det på mange måter kjennes ut som om jeg har lavt stoffskifte samtidig som jeg har høyt,er dette mulig?

Takker så mye for svar.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Jeg syns heller ikke at det er lett å avgjøre om stoffskiftet er høyt eller lavt.
    Hei, forresten - og gratulere med ditt første innlegg. Håper det er starten på noe bra.....
    Jeg har nesten alltid symptomer som kan tyde på begge deler.
    Etter mange år er jeg kommet til at når man har det slik, så er det alltid for lavt. Uansett hva legen sier.
    Vel så øket jeg dosen da - og det som skjedde var at man fikkt eller annet symptom. Før tok jeg dette som tegn på at det var blitt for høyt, men nå har jeg heller prøvd å holde ut.
    Dosen er nå høyere enn noen gang - og det er formen også.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg syns heller ikke det er lett å skille symptomene fra hverandre faktisk. Når jeg er hyper blir jeg ikke overaktiv, men trett og slapp noe man jo også blir av å være hypo. Jeg får merker etter sokkene, men vet ikke om det er på grunn av stoffskiftet? Har aldri gått vekk.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg samler vanvittig med vann i kroppen. Det er verre i noen perioder enn andre, men de er alltid der ødemene. Særlig i hender og føtter/ankler. Til nå har ikke Levaxinen fjernet dem, men det går å leve i håpet om at velregulert stoffskifte vil fjerne dem tilslutt
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

jeg hadde også masse vannannsamlinger i perioder når jeg var hypo, men nå som jeg har byttet å blitt hyper er det egentlig bare når jeg har mensen det er et problem...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Det virker som det er diverse matvarer som gir meg vannansamlinger. Drikker jeg kaffe/te, cola light kjennes jeg stiv og hoven ut. Veldig mye av vannansamlingene min er forsvunnet nå etter at jeg har kuttet disse tingene, men om jeg synder virker det som jeg hovner opp igjen med engang. Drikker du noe av dette vil jeg anbefale deg å prøve ei stund uten, kanskje det blir bedre.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Jeg vil råde deg til å prøve lavkarbokosthold. Jeg har selv hatt mye vann i føtter og ankler. Jeg anbefaler deg å lese på www.ketolyse.no og www.lavkarbo.no . Når du reduserer karbohydratinnholdet du spiser dramatisk, så skiller kroppen ut vann. Siden du har så store problemer, bør du gjøre det i samråd med din lege. Det er viktig å ta vitamin/mineraltilskudd for ikke å få underbalanse av det som forsvinner med vannet.

Her er informasjon til fastlegen: http://www.ketolyse.no/?group=1443&subg ... 4&art=2097

Vil bare gi deg en klem og si at jeg forstår deg. Jeg har blitt nesten 100 kilo ved å spise grovt hjemmebakt brød og vanlig middag med slikt som ris, poteter, pasta osv.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Tror du det virker slik om man drikker Pepsi Maxi og Tab ekstra også?

Jeg skulle gjerne prøvd uten, men vet ikke hva jeg skal drikke da. Jeg liker ikke vann det er helt sant! Vet faktisk om flere som ikke gjør det. Ikke kjøpevann heller og ikke med sitron.

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    3

Standard

Tusen hjertlig takk for alle innspill og svar. Er veldig glad for at jeg fant dette forumet da. Er ikke så lett med dette stoffskifte, og er få mennesker som har forståelse for hvordan det er å ha problemer med stoffskifte.

De beina mine og alt vannet er nok en tapt sak, jeg har prøvd alt. Kutte ut lettbrus og har prøvd lavkarbo dietter også. Jeg må nok bare leve i håpet om at stoffskifte stabiliserer seg en dag og at vannet da forsvinner.

Det som er rart er at blodprøvene mine visr jo høyt stoffskifte, men føles ut som om det er lavt, og for en som har hatt begge deler i mange år,så burde jeg vel vite hva jeg snakker om??
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    61
    Meldinger
    735

Standard

Hei Chicka -

Mitt stoffskifte er ganske lavt, og jeg samler mye vann, særlig før mens.
    Tørster og drikker.

Moren min fikk diagnosen høyt stoffskifte for ca 30 år siden, hun hadde da gått ned mye i vekt; men bena og føttene hadde svulmet opp.

Thyreoideaforbundet har på sine sider en liste med symptomer vedr. lavt stoffskifte og en for høyt. Jeg mener de heller burde ha en liste som viser hvilke symptomer man kan ha ved stoffskifteproblemer generelt; det er jo mange felles problemer; trøtthet, symptomer fra åndedrett og hjerte, søvnvansker, skjelving/uro, osv. Og så beskrivelser av det som er spesifikt for hver enkelt diagnose.

Mange her på forumet beskriver at de opplever symptomer som gjelder både høy og lav.

Noen som er enig ?

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
    Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 6
    Siste melding: 29-05-07, 19:08
  2. Høyt eller lavt stoffskifte?? Hva skjer?
    Av Stratos i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 4
    Siste melding: 14-01-07, 23:34
  3. Mulig å gå fra lavt til høyt stoffskifte?
    Av Vilde i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 5
    Siste melding: 20-11-06, 16:58
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 21:28

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •