Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
28-08-07, 16:32 #1
Stofskiftetal efter influensa
Hej
Er det normalt at en influensa kan påvirke stofskiftet meget?
Jeg har netop fået svar på stofskifteblodprøver og de ser meget anderledes ud. Ugen forinden havde jeg haft influensa- en rigtig slem maveinfektion. TSH er steget til 2.41 (fra 0.48) og T3 89 (60-140) og T4 1,60 (1,10-2,50)
Min læge synes at prøverne lå lavt, så han har sat mig op fra 700 mikrogram Eltroxin (Levaxin) til 900 mikrogram ugentligt. Men nu ved jeg jo ikke om det er for meget, hvis det er en naturlig reaktion at tallene ser lidt anderledes ud efter en influensa?. Er der nogen her der kan hjælpe?
Med tak og venlig hilsen
Gitte fra Dk
-
28-08-07, 18:35 #2
Der er jo ikke mitt i influensa-sesongen Gitte.
Når stoffskiftet er for lavt har man større smitterisiko. Jeg syns det er fornuftig av din lege å sette doseringen opp. 900 er kun i underkant av en gjennomsnittsdosering som pleier å være i området 125-175/dag eller 875-1225uke.
Det er jo også en kjent problemstilling at lavt stoffskifte utløser Rhinitt.
Ellers vil jeg jo fremheve at av alle influensamedisiner som ikke virker, er Cognac dog den beste.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-08-07, 20:10 #3
Nora har skrevet her et eller annet sted at f3 går ned ved sykdom, som f.eks influensa. Det er for at kroppen skal ta det med ro når den er syk, med lav f3 blir man jo slapp, og oppfører seg deretter.
Ellers er jo influensa-følelse et hypo-symptom; jeg plages stadig med det.
Og når man har denne følelsen er det kanskje fordi verdiene da er lavere enn de pleier ?
n'Finn; når en har sluttet å tåle selv små mengder alkohol; hva skal en bruke som medisin da ? Hypo'n virker som den rene antabus på meg, må være veldig forsiktig, formen blir mye dårligere av selv små mengder alkohol
-
28-08-07, 20:39 #4
Sorry Tily - var ikke meningen å minne deg - eller alle andre - om tapte storhetstider som de fleste av oss nok må innrette oss etter.
Men det en 20-åring kan, kan du også, bare ikke så ofte .....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-08-07, 21:48 #5
Ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet n'Finn; jeg tåler litt salt i såret.
Forresten liker jeg ikke cognac, men by meg en god rødvin ...
Av og til så må en jo bare "ofre seg", og drikke en skvett. . (Men det er virkelig et offer når både natt og dag etterpå blir helt ødelagt. Natta pga intens hjertedunk og dagen pga at jeg blir helt vissen.
Sparer vel litt penger på dette, da. ...
-
28-08-07, 22:22 #6
neida, jeg tåler sterkere fornærmelser enn cognac for å si det slik
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-08-07, 17:05 #7
Jeg kjenner meg igjen i det å måtte øke tyroksindosen etter en influensa. Jeg har økt dosen varig hver gang jeg har vært syk. Ikke så mye, kanskje med 25-50 mcg pr uke.
Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men hvis du bruker en lav dose, er det mulig at litt av kjertelen fremdeles virker, men blir svekket mer etter sykdom.
-
03-09-07, 17:30 #8
Hej reven
Hej Reven
Når du har øget dosis lidt efter en influensa, sætter du den så ned igen et stykke tid efter?
Jeg håber snart på bedring, jeg er SÃ… træt og har "brain-fog"i ekstrem grad, kan slet ikke tænke på jobbet (eller herhjemme). Kvalmen er også slem i disse dage, kaffe har jeg SLET ikke lyst til!!
Jeg håber snart at tallene bedrer sig, men er også lidt nervøs for at blive overdoseret når jeg nu har sat dosis op.
Jeg håber ikke jeg skal igennem det her hver gang jeg har været syg, altså at være helt elendig i flere uger bagefter.... :o(
Med venlig hilsen
Gitte
-
03-09-07, 22:35 #9
Nei, jeg har ikke redusert dosen igjen.
For min del tror jeg det har med at jeg har gått på en lav dose og økt etter hvert. De største økningene har vært i forbindelse med infeksjoner. Har også justert meg litt oppover utenom, men da veldig lite.
Utover å øke dosen har det tatt lang tid før jeg har fått hentet meg inn igjen etter infeksjonene. Har jobbet redusert i flere uker etterpå.
Slapp av, ikke stress, hvil deg MYE og ta tiden til hjelp!!!
-
03-09-07, 23:27 #10
Jeg har kommet til en enkel og grei konklusjon :
Har du symptomer er dosen for lav......
Jeg mener bare at mange (ikke alle) vil få det bedre med en høyere dose.
Mange har aldri terstet ut maxdosen sin og det kan i mange tilfeller være veien ut av symptomene.
Prøv feks. å ta en dobbeltdose og vent noen dager for å vurdere om du trenger mer.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Bokmerker