Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Dygtig læge i Danmark
-
14-01-16, 17:28 #1
Dygtig læge i Danmark
Hej
Er der nogen der har erfaring med en dygtig læge i Danmark? En læge der ved hvordan man behandler lavt stofskifte med naturligt stofskiftemedicin og samtidig ser på hele mennesket og ikke kun tørre tal i et skema.
Det skal helst være på Sjælland, men er den rette læge på Fyn eller Jylland så må jeg finde ud af det.
Jeg har kontaktet Claus Hancke, men hans klinik har stop for optagelse af stofskiftepatienter og jeg har tænkt på at kontakte Aage Winther Nielsen men ved ikke om han er god??? Hvad med Knut Flytlie eller Søren Flytlie eller måske Burce Kyle?
Kort sagt er der nogen der har erfaring med en dygtig læge - jeg føler jeg famler i blindeJeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
-
14-01-16, 18:30 #2
Sv: Dygtig læge i Danmark
Hej Cirkeline
Jeg gætter mig til, at dr. Kvetnys efterfølgere har en anden forestilling om behandling af lavt stofskifte, siden du er jaget ud på herrens mark, i selskab med andre dr. Kvetnys forhenværende patienter?
Det jeg kender til dr. Aage Winther Nielsen er ikke meget, andet end at lægen er en ældre herre på en lille klinik hvor hele familien er beskæftiget. Men det kan jo ikke skade at købe en konsultation og få snakket med ham om dine behov? Jeg tror ikke at en telefonisk henvendelse er det rette at gøre i en "sart" sag som denne.
Ellers kan det være svært at anbefale nogen, siden antallet af Thyreoid-læger er faldet drastisk i Danmark, efter at Helle Sydendal har markedsført sin bog så aggressivt at det har fremkaldt en enorm bølge af modtryk fra den danske lægestand, så de fleste læger ikke længere tør at behandle med andet end syntetisk T4. Det behøver du ikke kommentere på. Det er bare noget, jeg ved og åbent tilkendegiver uanset hvem det huer, eller huer ikke.
Hvad med at evt. sende en PM til Sylvia og høre om hun evt. kan anbefale sin læge, eller kender andre, hvis læger det lykkedes at holde sig under radaren? Jeg tror, at Sylvia bor et eller andet sted i Hovedstaden. Eller PM til Nielsigne (Midtjylland, tror jeg), eller til Babe (i København ?).
Du kan også overveje at skifte fra sygesikringens Gruppe 1 til Gruppe 2 (har lige opdateret tråden om det her - se indlæg 2, 3 og 4) ? Som Gruppe 2 forsikret er du hverken bundet af afstanden eller skal finde dig i en læge, men kan skifte til anden udenom systemet, og har heller ikke brug for henvisninger til speciallæger osv.
Når det er sagt, da skal du vide at jeg meget gerne - kvit og frit - hjælper dig med Thyreoid, på ubestemt tid, dvs. lige så længe det vil tage dig at finde en anden læge. Jeg skal bare have din adresse.... bare så du kan tage det helt roligt og uden stress gå i gang med at løse problemet, uanset hvor (evt.) lang tid det tager.
Bemærk.
Hvis nogen af gæsterne fra Danmark kan hjælpe Cirkeline, kan de svare her i tråden. Svaret kommer ikke frem før det er godkendt, og hvis der er personlige oplysninger, da ved jeg at det ikke vil blive vist offentligt, men Cirkeline får besked direkte.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-01-16, 14:57 #3
TAK for dit hurtige svar Anisa
Ja det er dr. Kvetnys efterfølger og hun vil gerne have mig ned i dosis... Jeg fik taget en blodprøve i december fordi jeg havde det elendigt. Jeg fik svar på e-boks om at mine blodprøver for første gang viste normale T3 værdier og samtidig et Frit T4 indenfor normalværdien. Hun anbefalede at jeg fortsatte uændret på den dosis jeg havde taget op til blodprøven (4 grain) og gav det et par måneder inden jeg vurderede hvordan jeg havde det på den dosis.
Jeg sendte hende en mail om hvordan jeg havde det og at jeg havde sat dosis op med 1 grain (½ pille). Jeg fortæller hende at jeg plejer at sætte dosis op med 1 grain i okt/nov, men at jeg havde glemt alt om det - og at jeg så i marts/april sætter dosis ned til 4 grain igen.
Jeg har så fået svar tilbage om at hun er bekymret over at jeg får så høj en dosis. Pga sammensætningen der er af T4 og T3 i Thyreoid er det ikke muligt at ligge med et frit T3 indenfor referencegrænsen og samtidig ligge med et frit T4 højt i normalområdet (jeg forstår ikke hvad hun mener med det). Hun tilslutter sig ikke at jeg øger til 2½ x 125mg. Hun syntes også grundlæggende at 4 grain er for meget. 1 grain svarer jo til 100 mikrogram Eltroxin/Euthyrox ect. Hendes anbefaling er at jeg skal reducere langsomt i dosis mhp. at have en normaliseret frit T3.
Jeg kan jo godt se fornuften i det hun siger...det er en høj dosis jeg tager, men jeg ved også at jeg slet ikke fungerede før jeg satte dosis op. Det undre mig at min krop ikke reagere på så høj en dosis - måske er det slet ikke en anden læge jeg skal have fundet men en der har styr på kost/vitaminer/mineraler, siden al den Thyreoid jeg tager ikke kommer ind på celleniveau hvor det skal virke. Måske skal jeg have en tid hos Umahro Cadogan eller Eva Lydeking??? Nogle erfaringer der
Jeg var slet ikke klar over at der har været en negativ effekt af Helles Sydendahs bog - jeg har desværre ikke det store overskud til at holde mig opdateret - men jeg håber at det bliver bedre i fremtiden.
Jeg vil prøve at sende en PM til dem du nævner
Jeg må ind og have læst mere om sygesikring 2 - måske er det en god mulighed - jeg vender helt sikkert tilbage med et spørgsmål eller to
DU ER FANTASTISK Anisa - TUSINDE TAK for at du vil hjælpe med Thyreoid Men jeg har ingen problemer med Thyreoid lige nu - jeg er faktisk heldig og fik en recept samtidig med at jeg bad om en ny blodprøve tilbage i december Så en af de nærmeste dage har posten Thyreoid med til mig til et halvt års tid.
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
-
15-01-16, 15:03 #4
Hov måske skal jeg lige skrive hvad mit T3 og T4 ligger på.
Min TSH ligger konstant på 0,01
26/5-15 Frit T4 = 16,4 og Frit T3 = 8 Dosis 4 grain
3/12-15 Frit T4 = 14,5 og Frit T3 = 4,5 Dosis 4 grainJeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
-
15-01-16, 19:43 #5
Det er dessverre typisk for mange lever å ville behandle oss som maskiner. X enheter inn og da skal man få Y enheter ut. (Det er gjerne de samme som snakker om "kalorier inn, kalorier forbrukt og vekttap".) Det virker som at det faktum at det ikke er sånn mennesker fungerer er ufattelig for en del.
Jeg har faktisk ikke hatt behov for å øke i vinter. Det er meg - antakelig har kroppen det så greit at den klarer seg... dette året. Men jeg vil ikke drømme om å si at ikke andre - som kjenner det annerledes - ikke burde gå opp. Hva du har i blodet kan man måle, men hva du får i cellene er det få som bryr seg om (fordi det er så vanskelig å måle ... ... ... ? ).Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
16-01-16, 09:21 #6
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
-
16-01-16, 10:13 #7
Hej Cirkeline,
Jeg har været på Aage Winthers klinik i Hørsholm hos Jack, som er amerikaner men har længe været bosat i Sverige. Også en ældre herre Men han kan give dig gode tips, og de kan udskrive recept, vil jeg tro.
Det er lykkedes mig at få et godt samarbejde med min læge. Han skriver recepten, og han bestiller blodprøver. Han kommenterer dem kun ind imellem, men han ved, at jeg har styr på den del af det. Jeg kommunikerer så også retur til ham om hvor meget Thyreoid, jeg tager og hvordan, jeg har det.
Jeg har også haft svært ved at få det ind i cellerne, så jeg tager jod og progesteron - og så jeg er kommet af med min stress. Fra test af hormoner ved jeg, at mit kortisol har været let forhøjet gennem de sidste i hvert fald 2½ år. Kortisol laver så meget rav i hele hormonsystemet.
Fordi jeg ikke havde det godt, satte jeg Thyreoid op, og så kom det for højt op til, at det forstyrrede styringen af mine kønshormoner. Smgj skriver om det her i indlæg #65 - https://www.stofskifteforum.dk/showt...t=16228&page=7
Det lyder som om du kan have glæde af at få set på mineraler og vitaminer og måske kønshormoner, så jeg sender dig en pm med lidt oplysninger om, hvad jeg har gjort, så kan du tage det, du kan have glæde af.
-
16-01-16, 10:34 #8
Hvor lyder det fantastisk Sylvia - lige netop stress har ødelagt alt for mig , men dit indlæg giver mig håb om at der er en løsning
Jeg har været inde på Aage Winthers hjemmeside men kan ikke se at der er en der hedder Jack som arbejder hos ham... er det længe siden du har været der?
Jeg håber også at jeg med tiden får et godt forhold til min nuværende endokrinologJeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
-
17-01-16, 14:57 #9
Nu har jeg læst om Sygesikringens Gruppe 1 og 2, men jeg er lidt i tvivl om det koster noget at skifte? Og kan jeg skifte tilbage til Gruppe 1 på et senere tidspunkt hvis jeg får brug for det?
Hvis jeg skifter over i Gruppe 2 og skal til min egen almindelige læge så koster det ikke noget, men hvad hvis han henviser mig til eks en Reumatolog - skal jeg så selv betale for Reumatologen?
Kan jeg overhovedet beholde min almindelige læge hvis jeg skifter til gruppe 2, eller mister jeg min plads hos ham?
Umiddelbart kan jeg godt se at der er en økonomisk fordel ved at skifte til Gruppe 2 hvis jeg finder en Privatpraktiserende læge, men jeg er bare lidt i tvivl om ovenståendeJeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Lignende tråder
-
En helhedsimedicinsk læge i København. Katrine Flindt, læge, MD
Av Luuna i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 26-11-12, 22:43 -
Praktiserende læge Bo Stork i Hadsten i Danmark
Av Admin i forumet AdvarslerSvar: 1Siste melding: 05-11-11, 14:21 -
Praktiserende læge Lise Dyhr i Brøndby Strand, Danmark
Av Admin i forumet AdvarslerSvar: 1Siste melding: 05-11-11, 14:19 -
Dygtig fastlege / spesialist Rogaland, Hordaland, Sørlandet?
Av Betty Blue i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 08-05-11, 09:55
Bokmerker