Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
30-01-13, 00:21 #1
offentlig sykehus vs privat utredning
Hei jeg lurer på om noen her har noen erfaringer med utredning av forvokst skjoldbukjertel ved aker sykehus. Blodprøver innenfor referanse området som de kaller det. Ble henvist til lovisenberg for noen uker siden, hvor legen fikk beskjed om å direkte kontakte aker for nærmere utredning. Noe jeg tar som at de muligens føler de ikke har kompetanse nok? Ble henvist til endokrinolog. Uansett så lurer jeg på hva som er fordeler og ulemper her, og leser mye skremsels historier om å ikke bli tatt seriøst. Men det er også ekstremt dyrt og løpe til privat leger og spesialister også. Håper noen kan være til hjelp. På forhånd takk
-
30-01-13, 09:33 #2
Sv: offentlig sykehus vs privat utredning
Jeg ville tatt i mot det jeg kan få via det offentlige. Så ville jeg vurdert det etterpå: hva fikk jeg, og hva mer trenger jeg? Hvor kan jeg få det? Via en åpen og imøtekommende fastlege?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
31-01-13, 21:11 #3
Sv: offentlig sykehus vs privat utredning
Jeg vet ikke noe spesielt om akkurat ditt problem, men når det gjelder offentlig spesialist kontra privat så vil jeg påpeke at en dyr privat lege ofte har en dobbelt-rolle, vedkommende jobber ofte også i det offentlige, og driver privat i tillegg. Det er ikke nødvendigvis noen forskjell på den behandling vedkommende foreskriver som privat eller offentlig. Jeg tror også det er fornuftig å begynne i det offentlige.
Man kan bli skuffa over følelse av lite forståelse hos en privat lege, fordi man hadde store forhåpninger. Og motsatt positivt overrasket i offentlig helsevesen. Jeg har opplevd begge deler. Jeg tror det kommer an på den enkelte leges evne.
Lignende tråder
-
Dårlig renhold på sykehus
Av Sonja Midtlien i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 2Siste melding: 15-10-10, 16:15 -
Har dere fått tilbud om opplæring fra sykehus?
Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 11-06-10, 16:27 -
Aker sykehus legges ned
Av Mod i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 4Siste melding: 17-02-10, 21:11 -
Nytt sykehus opphold.
Av madonna i forumet Hos legenSvar: 15Siste melding: 29-06-06, 22:58
Bokmerker