Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
15-12-11, 20:32 #1
Hvorfor thyroid blodprøver ikke er presise
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
17-12-11, 13:07 #2
Sv: Hvorfor thyroid blodprøver ikke er presise
Det som er fint med noen av videoene som ligger på dette nettstedet, er at intervjuene også ligger som tekst, slik at de som strever med engelsk, eller hører dårlig, kan få en googleoversettelse av teksten
Transcript
Lee Swanson: I think it's interesting, the first chapter of your book is entitled: "Nothing Organically Wrong." And, I had struggled for 2 to 3 years with energy issues. I went to my doctor; they did the typical blood work up, and they found nothing wrong with me. And, the first chapter of your book talks about undiagnosed thyroid can mimic a lot of other problems fatigue, weight gain. Can you talk a little bit about why doctors can't diagnose?
Dr. Stephen Langer: Well, let's define our terms, 'Nothing Organically Wrong,' means you go into a doctor's office you get a history and a physical examination. They do the routine battery of tests and nothing shows up.
Lee Swanson: Exactly.
Dr. Stephen Langer: Despite the fact that you have 3 pages worth, not you, I mean generically that a person has 3 pages worth of complaints and the doctor says, "There's nothing wrong that I can find, it must be stress or it's all in your head." Now, basically the tests that most doctors do are sensitive but not specific to many, many conditions because by the time the tests start to go south and become abnormal you already have severe deficiencies and/or imbalances in organ systems. Health is a continuum. Prior to an organ system breaking down, you can have nutritional changes; you can have physiologic changes which do not show up on these routine tests. In other words, we know that a person can have multiple nutritional imbalances, can have problems with digesting the nutrients, even if they're getting the nutrients, and lots of other things that don't show up. As a result, a lot of people who are really clinically walking around basket cases are told that it's all in their head; go home and learn live with it, it's another rubric that's used.
And, if a person keeps coming back and complaining, more often than not, particularly today, they're thrown on one of the psychotropic medications, i.e., an antidepressant or an anti-anxiety medication, which really does nothing but wallpaper over the symptoms. Since thyroid controls the metabolism of every cell in the body you can have symptoms in any organ or tissue system in the body. It doesn't mean you're going to have symptoms on all of them in all of them, it depends on your own genetic make up, etc., but it can be anywhere. The most common complaint that I see is just chronic fatigue that is not overcome by even 8 to 10 hours of sleep. People go to sleep tired and they wake up tired and they don't know what's going on. So, the doctor invariably, if they suspect a thyroid condition, will do a couple of blood tests, i.e., most commonly the TSH. If the TSH falls anywhere within this broad range of numerical within normal limits numbers, they're told that it isn't their thyroid. Lee Swanson: And, the TSH stands for Thyroid Stimulating... Dr. Stephen Langer: Thyroid Stimulating Hormone which is a hormone that's put out by the pituitary gland at the base of the skull, which is a master gland that controls most of the endocrine organs in the body, most of the endocrine glands. In other words, it acts like a thermostat. So, if your thyroid hormones are low the TSH will go up.
In other words, your Thyroid Stimulating Hormone will go up because it's trying to push the thyroid to produce more hormone. Contrary-wise, if you have too much hormone the thyroid needs less stimulation so your TSH goes down. So, your TSH actually goes in the opposite direction of your thyroid hormone. If the thyroid hormone goes up your TSH goes down. Thyroid hormone goes down, your TSH goes up. The normal range of TSH in most labs is about 0.3 to 5.5 just numerically people don't have to know what these numbers mean, but 0.3 to 5.5. If you're anywhere from 0.3 to 5.5 they'll tell you you're within normal limits. Well, that is completely wrong. About 2 or 3 years ago from when we're doing this show, a group called the American College of Endocrinology, which is a traditional group of endocrinologists, came out publicly and stated that the upper level of TSH, which is used to diagnose hypothyroid, should be no higher than 3, which is a lot lower than 6, so a lot more people would be diagnosed. In my practice I've found that even 3 is too high. I treat people in the 2s and sometimes even in the 1s if they have thyroid symptoms because if you put a person on a low dose of thyroid and they're symptomatic there's absolutely no downside unless they have some pre-existing coronary condition which I very, very rarely see, and most people do very, very well on it.
Googleoversettelse
Lee Swanson: Jeg synes det er interessant, er det første kapittelet av boken med tittelen: "Ingenting Organisk galt." Og hadde jeg kjempet for 2 til 3 år med energispørsmål. Jeg gikk til legen min, de gjorde det typiske blodet arbeidet opp, og de fant ingenting galt med meg. Og, kan det første kapitlet i boken din snakker om udiagnostisert skjoldbruskkjertelen etterligne en masse andre problemer tretthet, vektøkning. Kan du fortelle litt om hvorfor legene ikke kan diagnostisere?
Dr. Stephen Langer: Vel, la oss definere våre vilkår, 'Ingenting Organisk Feil,' betyr at du går inn i et legekontor får du en historie og en fysisk undersøkelse. De gjør rutinen batteri av tester og ingenting dukker opp.
Lee Swanson: Nettopp.
Dr. Stephen Langer: Til tross for at du har 3 sider verdt, ikke du, jeg mener generelt at en person har 3 sider verd av klager og legen sier: "Det er ingenting galt at jeg kan finne, må det være stress eller det er alt i hodet ditt. " Nå utgangspunktet testene som de fleste leger gjør er sensitive, men ikke spesifikk til mange, mange tilstander fordi den tiden testene begynner å gå sørover og bli unormale du allerede har alvorlige mangler og / eller ubalanser i organsystemer. Helse er et kontinuum. Før et organ system bryte ned, kan du ha ernæringsmessige endringer, du kan ha fysiologiske endringer som ikke dukker opp på disse rutinemessige tester. Med andre ord, vet vi at en person kan ha flere ernæringsmessige ubalanser, kan ha problemer med å fordøye næringsstoffer, selv om de får næringsstoffer, og massevis av andre ting som ikke møter opp. Som et resultat er mange mennesker som virkelig er klinisk vandre rundt kurv tilfeller fortalt at det hele er i hodet deres, gå hjem og lære leve med det, er det en rubrikk som brukes.
Og hvis en person kommer tilbake og klager, mer ofte enn ikke, spesielt i dag, de er kastet på en av psykotrope medikamenter, dvs. et antidepressivum eller en anti-angst medisinering, som egentlig ikke gjør annet enn tapet over symptomer . Siden skjoldbruskkjertelen styrer metabolismen av hver celle i kroppen kan du ha symptomer i alle organ eller vev i kroppen. Det betyr ikke at du kommer til å ha symptomer på alle av dem i alle av dem, det kommer an på din egen genetiske sminke, osv., men det kan være hvor som helst. Den vanligste klagen som jeg ser er bare kronisk utmattelse som ikke overvinnes ved engang 8 til 10 timer søvn. Folk sovner sliten og våkner de opp trøtt og de vet ikke hva som skjer. Så legen alltid, hvis de mistenker en skjoldbrusk tilstand, vil gjøre et par blodprøver, dvs. oftest den TSH. Dersom TSH faller overalt innenfor dette brede spekter av numeriske innenfor normale grenser tall, de fortalte at det ikke er deres skjoldbruskkjertelen. Lee Swanson: Og det TSH står for tyreoideastimulerende ... Dr. Stephen Langer: skjoldbrusk hormon som er et hormon som er satt ut av hypofysen i bunnen av skallen, som er en mester kjertel som styrer det meste av endokrine organer i kroppen, de fleste av de endokrine kjertler. Med andre ord, det fungerer som en termostat. Så hvis thyreoideahormoner er lav TSH vil gå opp.
Med andre ord, vil Thyroid hormon går opp fordi den prøver å skyve skjoldbruskkjertelen til å produsere mer hormon. I motsetning-klok, hvis du har for mye hormon i skjoldbruskkjertelen trenger mindre stimulering slik at TSH går ned. Så går din TSH faktisk i motsatt retning av din thyroid hormon. Hvis skjoldbrusk hormon går opp din TSH går ned. Skjoldbruskkjertel hormon går ned, går din TSH opp. Den normale utvalget av TSH i de fleste labs er i ferd med 0,3 til 5,5 bare tallmessig folk ikke trenger å vite hva disse tallene betyr, men 0,3 til 5,5. Hvis du alt 0,3 til 5,5 vil de fortelle deg at du er innenfor normale grenser. Vel, det er helt feil. Om 2 eller 3 år siden fra når vi gjør dette showet, som kalles en gruppe American College of Endocrinology, som er en tradisjonell gruppe endokrinologer, kom ut offentlig og uttalt at det øverste nivået av TSH, som brukes til å diagnostisere hypothyroid bør ikke være høyere enn 3, som er mye lavere enn 6, så mye mer folk ville bli diagnostisert. I min praksis har jeg funnet ut at selv 3 er for høy. Jeg behandler mennesker i 2s og noen ganger også i 1s hvis de har skjoldbruskkjertelen symptomer fordi hvis du putter en person på en lav dose av skjoldbruskkjertelen og de er symptomatisk er det absolutt ingen downside med mindre de har noen pre-eksisterende koronar tilstand som jeg veldig , veldig sjelden ser, og de fleste mennesker gjør veldig, veldig bra på det.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
17-12-11, 13:10 #3
Transcript
Lee Swanson: Dr. Langer, why is there so much hidden hypothyroidism, under active thyroidism, in the American population?
Dr. Stephen Langer: Well, you're asking me a tough question. Why? I think it's multifactorial and I don't think we know all the answers. One thing we do know is that toxins and pollutions in the environment can actually suppress thyroid function. Common chemicals, such as fluoride in the water, can affect thyroid; chlorine in drinking water can affect thyroid; heavy metals can affect thyroid and a lot of people are exposed to heavy metals. People who smoke cigarettes, cigarette smoke contains very low levels of cadmium which builds up over a lifetime can impact the thyroid, then there are genetic factors, there are probably nutritional factors, there are autoimmune factors. Now, by autoimmunity I mean your body's immune system is actually attacking the thyroid and can cause hypothyroid or low thyroid symptoms. Lee Swanson:Is that Hashimoto's disease? Dr. Stephen Langer: We were talking about Hashimoto's, but so in other words, we're talking about something that's fairly clinically complex, but bottom line is that Dr. Barnes who was my teacher this was back in the 40s when he published his first major clinical paper in The Journal of the American Medical Association; at that time felt that probably 40% of the American population had some form of subclinical hypothyroid symptoms and should probably if they were symptomatic clinically be put on a small dose of thyroid medication. I tend to agree. I don't know if it's 40%, but the numbers are astronomical.
Googleoversettelse
Lee Swanson: Dr. Langer, hvorfor er det så mye skjult hypotyreose, under aktiv thyroidism, i den amerikanske befolkningen?
Dr. Stephen Langer: Vel, du spør meg et vanskelig spørsmål. Hvorfor? Jeg tror det er multifaktoriell, og jeg tror ikke vi vet alle svarene. En ting vi vet er at giftstoffer og forurensning i miljøet faktisk kan undertrykke skjoldbrusk funksjon. Vanlige kjemikalier, for eksempel fluor i vannet, kan påvirke skjoldbruskkjertelen, klor i drikkevannet kan påvirke skjoldbruskkjertelen, tungmetaller kan påvirke skjoldbruskkjertelen og mange mennesker er utsatt for tungmetaller. Folk som røyker sigaretter, inneholder sigarettrøyk svært lave nivåer av kadmium som bygger seg opp over et helt liv kan påvirke skjoldbruskkjertelen, så er det genetiske faktorer, er det trolig ernæringsmessige faktorer, er det autoimmune faktorer. Nå, ved autoimmunitet mener jeg kroppens immunsystem er faktisk angriper skjoldbruskkjertelen og kan forårsake hypothyroid eller lav skjoldbrusk symptomer. Lee Swanson: Er det Hashimotos sykdom? Dr. Stephen Langer: Vi snakket om Hashimotos, men så med andre ord, vi snakker om noe som er ganske klinisk komplekse, men bunnlinjen er at Dr. Barnes som var læreren min dette var tilbake i 40-årene da han publiserte sin første store kliniske papir i The Journal of American Medical Association, på den tiden mente at sannsynligvis 40% av den amerikanske befolkningen hadde noen form for subklinisk hypothyroid symptomer og bør nok hvis de var symptomatisk klinisk bli satt på en liten dose av skjoldbrusk medisinering. Jeg pleier å være enig. Jeg vet ikke om det er 40%, men tallene er astronomiske.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
17-12-11, 13:13 #4
Transcript
Lee Swanson: Hi, I'm Lee Swanson, President of Swanson Health Products. I am here today with Dr. Stephen Langer, author of the best-selling book, Solved: The Riddle of Illness. My first experiences with Steve's book started in 1984. I actually bought the first edition of Steve's book and at that time I was having problems with energy, fatigue and a few other health issues. After reading Steve's book, I went to my doctor and asked him about the thyroid gland. He did a diagnosis and my THA level was high, which indicated a low thyroid condition. I received a prescription for Armour Thyroid; and literally within 2 days, my health problems virtually vanished. Steve, can you tell us a little bit about the thyroid and how you became involved in this fascinating subject?
Dr. Stephen Langer: Well, sure, yeah. The thyroid is an endocrine gland. In other words, it puts out hormones to the base of the neck puts out a teaspoon of hormone a year. Thyroid hormone controls metabolism of every cell in the body, from your hair follicles down to your toenails; and as such, is implicated in the physiology of every cell in your body. I came to what to be a devotee of the thyroid almost in a way you did. I had some energy problems early on and I was doing my own local radio show at the time in San Francisco and a friend of mine had given me a book written by my teacher and mentor, a fellow by the name of Dr. Broda Barnes. Lee Swanson: Now, Dr. Barnes developed the Barnes Basal Test for thyroid? Dr. Stephen Langer: He did, yeah, and we can talk about that, the basal temperature test. But I read this book about thyroid and it sounded like the Garden of Eden and the Fountain of Youth rolled into one. I said to myself, we study thyroid in medical school, how come I didn't hear about all these miracles? And I said, nah, it can't be so. As luck would have it, a guest that I had on the show at the last minute, cancelled, so I just called up Dr. Barnes and asked him whether or not he would like to talk on the radio in San Francisco, and he graciously said, "Call me back and fire away."
I talked to him on the air for an hour, and, Lee, I got to tell you, as soon as the show was over, I ran to the first pharmacy I saw and bought myself some thyroid medication and started to take thyroid judiciously. I started with a small dose and I built up gradually. I would say I had the same reaction you did, within 30 days and my THA was normal, but within 30 days, the things that I was having I didn't like at the time, being a much younger guy, energy problems, fatigue, etc. It was totally a thing of the past and I never looked back. I started to use it judiciously with my patient base which, mostly chronically ill people who've seen doctors and haven't gotten answers to their health problems. I started putting them on thyroid along with the nutritional programs that I put them on. I really discovered a completely new dimension in healing. I mean people just absolutely blossomed and I became more and more interested in doing thyroid treatment and looking into the thyroid and I've been doing it now for several decades with tremendous results.
Googleoversettelse
Lee Swanson: Hei, jeg Lee Swanson, president Swanson Health Products. Jeg er her i dag med Dr. Stephen Langer, forfatteren av den bestselgende bok, Løst: The Riddle av sykdom. Mine første erfaringer med Steve bok startet i 1984. Jeg faktisk kjøpte den første utgaven av Steve bok og på den tiden var jeg problemer med energi, tretthet og et par andre helsespørsmål. Etter å ha lest Steve bok, gikk jeg til legen min og spurte ham om skjoldbruskkjertelen. Han gjorde en diagnose og min THA nivået var høyt, noe som indikerte lav skjoldbrusk tilstand. Jeg fikk en resept på Armour Thyroid, og bokstavelig talt innen 2 dager, mine helsemessige problemer praktisk talt forsvunnet. Steve, kan du fortelle oss litt om skjoldbruskkjertelen og hvordan du ble involvert i dette fascinerende faget?
Dr. Stephen Langer: Vel, sikker, ja. Den skjoldbrusk er en endokrin kjertel. Med andre ord, setter den ut hormoner til bunnen av nakken legger ut en teskje av hormon i året. Skjoldbruskkjertel hormon styrer metabolismen av hver celle i kroppen, fra hårsekkene ned til tåneglene, og som sådan, er innblandet i fysiologi av hver celle i kroppen din. Jeg kom til det å være en tilhenger av skjoldbruskkjertelen nesten på en måte du gjorde. Jeg hadde litt energi problemer tidlig, og jeg gjorde min egen lokale radio show på den tiden i San Francisco og en venn av meg hadde gitt meg en bok skrevet av min lærer og mentor, en fyr ved navn Dr. Broda Barnes. Lee Swanson: Nå, Dr. Barnes utviklet Barnes Basal Test for skjoldbruskkjertelen? Dr. Stephen Langer: Han gjorde det, ja, og vi kan snakke om det, basal temperaturen test. Men jeg leser denne boken om skjoldbruskkjertelen, og det hørtes ut som Edens hage og Fountain of Youth rullet i ett. Jeg sa til meg selv, studerer vi skjoldbruskkjertelen i medisinske skolen, kommer hvordan jeg ikke høre om alle disse miraklene? Og jeg sa: Nei, det kan ikke være slik. Som flaks ville ha det, en gjest som jeg hadde på showet i siste liten, kansellert, så jeg bare ringte opp Dr. Barnes og spurte ham om han ønsker å snakke på radioen i San Francisco, og han allernådigst sa: «Kall meg tilbake og brann unna."
Jeg snakket med ham på luften i en time, og Lee, fikk jeg å fortelle dere, så snart showet var over, løp jeg til den første apoteket så jeg og kjøpte meg noen skjoldbrusk medisinering og begynte å ta skjoldbrusk judiciously. Jeg startet med en liten dose, og jeg bygget opp gradvis. Jeg vil si jeg hadde den samme reaksjonen du gjorde, innen 30 dager og min THA var normal, men innen 30 dager, de tingene som jeg hadde jeg ikke likte på den tiden, er en mye yngre mann, energi problemer, trøtthet , osv. Det var helt en ting fra fortiden, og jeg har aldri sett seg tilbake. Jeg begynte å bruke det judiciously med min pasient base som, hovedsakelig kronisk syke mennesker som har sett leger og har ikke fått svar på sine helseproblemer. Jeg begynte å sette dem på skjoldbruskkjertelen sammen med ernæringsmessige programmer som jeg legger dem på. Jeg oppdaget en helt ny dimensjon innen healing. Jeg mener folk bare helt blomstret, og jeg ble mer og mer interessert i å gjøre skjoldbrusk behandling og ser inn i skjoldbruskkjertelen og jeg har gjort det nå i flere tiår med enorm resultater.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
17-12-11, 13:20 #5
Transcript
Raena Morgan: We're visiting with Dr. Stephen Langer who is the author of Solved: The Riddle of Illness. How does fibromyalgia and low thyroid figure into each other?
Dr. Stephen Langer: As I'm sure you're well aware and maybe some of the viewers may be aware, fibromyalgia, which is considered an autoimmune condition and the way it clinically manifests is that they are painful tender spots in the muscles all over the body. It's usually accompanied with joint pain and with depression and chronic fatigue which are basically all symptoms of low thyroid function.
Raena Morgan: Okay.
Dr. Stephen Langer: Again, fibromyalgia does exist, the same way chronic fatigue syndrome does exist, but does not exist in nearly the numbers that it's diagnosed because if a person comes in with generalized malaise and painful spots all over their muscles, and the doctors do all the routine rheumatoid type of work up and nothing really comes up, and the person continues to complain and continues to suffer they're diagnosed with fibromyalgia. It's actually two things that exist on the one hand but it's also a garbage can diagnosis.
Raena Morgan: As you say a blanket...
Dr. Stephen Langer: On the other hand they just say, "We don't know what it is so we call it fibromyalgia kind of a thing." Again, my approach, I usually see my patients after they've seen the rheumatologist and they've been through the complete workup of their internist and they're thrown on the prescription anti-inflammatory drugs, which more often than not cause gastrointestinal distress and all the other things that are associated with it and they just want to feel better they won't feel good. The two commonest things that I find in so called fibromyalgia are nutritional imbalances and low thyroid function. The nutrients that most people are depleted in are calcium, magnesium and vitamin D. I mean, we could do segments on vitamin D alone.
There is an epidemic of vitamin D deficiency in the United States. We're doing this now in the mid-west where it's dark a good number of months of the year, so people aren't getting sunshine. Most adults do not drink that much milk nor do I encourage them to do it, but most adults and various ethnic groups are sensitive to dairy products. So, for a variety of reasons people are not either getting sunshine or not getting foods that have the highest quality and quantity of calcium in it. Consequently, unless they're taking calcium supplements on a daily basis several times a day they are calcium deficient. That's number one.
Raena Morgan: All right.
Dr. Stephen Langer: Number two, they're also deficient very often in magnesium which goes along with the calcium. And, assuming for the sake of argument that they are getting the calcium/magnesium they're needing, there's an epidemic of vitamin D deficiency, it's been recognized in the United States, and this is by mainline medicine in the last 2 or 3 years, that all of the testing that was done for vitamin D was wrong.
Raena Morgan: Wrong?
Dr. Stephen Langer: The range of normal for vitamin D for 25 hydroxy vitamin D, which is the standard blood test for vitamin D up until about two and a half years ago was around 8.5 to 40 to 42. Forget what that means, but the numbers that they were hanging they had on was 8.5 to 42. The new range is 32 to 100. So, they were off by a factor of 400% on the bottom end to 250% on the top end. So, for all this time people who did get tested, which are few and far between and anything above normal was told to be normal, now it's 32 and 32 is considered the low end of normal, but as we've discussed with thyroid function, it's not optimal. A person should be in the 40 to 50 range in order to be optimal. What that means is if they are not getting optimal vitamin D, among other things, but importantly is that even if they are getting calcium in their diet they are not absorbing their calcium.
Raena Morgan: Because of the vitamin D?
Dr. Stephen Langer: Because of the vitamin D is absent. I mean it's essential and that has implications obviously, not only for muscles, it's necessary for every muscle in your body, including heart muscle, so people can actually develop arrhythmias because they're not getting enough calcium to support their heart muscle. But calcium is also essential for the nervous system, in other words, people have a variety of nerve complaints and it's also, obviously, important for the joints because there is, again, an epidemic of osteopenia which means thinning of the bone and osteoporosis which means that the bone really becomes porous and very often can't carry the weight of the person. So, I mean, a person should make absolutely certain if they have musculoskeletal symptoms that they're getting an optimal amount of calcium, which means for most people taking a nutrient, along with magnesium. They should get their vitamin D tested, 25 hydroxy vitamin D which I test on all of my new patients everybody who comes in gets a vitamin D test and they should get their vitamin D adjusted so that's optimal. And, none of the nutrients are as beneficial as they could be if the thyroid is out of balance. Again, thyroid hormone controls the metabolic activity of all your cells.
Raena Morgan: As you say, yes.
Dr. Stephen Langer: So, on a cellular level the cells are able to utilize these nutrients much more effectively if the thyroid is properly controlled than if they're subclinically hypothyroid. The bottom line of all this is very often I mean people, who've come in and complained of years of fibromyalgia symptoms, and this includes and we're not only talking about fibromyalgia we're talking about restless legs at night.
Dr. Stephen Langer: There's a new drug on the market that actually is a blockbuster drug and it's being advertised all over the TV for restless legs. Just about every case of restless legs that I've ever seen is accompanied by a low vitamin D and not enough calcium/magnesium. I'm not saying that you never need to use the drug, but what I'm saying is before you take a drug make sure that all of your nutritional status is checked and that it's optimal and make sure that your thyroid status is optimal. Very often, again, as with so many other systems in the body a person is put on optimal nutrients, optimal amount of thyroid function, people that I've seen have complained of fibromyalgia symptoms sometimes for 5, 10 years get better in months, when that is the cause of their problem. And, it really is simple. If that is not the cause of their problem I'm not trying to tell everybody that it's all nutritional there are auto-immune and there are other factors that we don't know about, then they can go to the rheumatologic workup and get on the anti-inflammatories and the drugs, which will bring temporary relief but not curative. But always check your nutritional thyroid status first and take care of that. Most people who do that and find that that's a problem have great relief in a very short period of time.
Raena Morgan: So there is hope for the suffering of fibromyalgia, lot of what you are saying is...?
Dr. Stephen Langer: Absolutely. I'm not sure again, what I'm giving is a simple solution. I am not trying to oversimplify a complex problem. I've got to continually reiterate that there other organs in your body and other systems in your body other than your thyroid. But if your thyroid is off and you're missing essential nutrients, which your tissues need to function, they are not going to function properly and that should always be the first, unless you have an acute medical emergency, that should always be the perspective that a person takes initially to see if they can overcome clinical problems that they're having.
Raena Morgan: Okay. Well, thank you very much Dr. Langer.
Dr. Stephen Langer: A pleasure
Googleoversettelse
Raena Morgan: Vi er på besøk med Dr. Stephen Langer hvem som er forfatter av Løst: The Riddle av sykdom. Hvordan fibromyalgi og lav skjoldbrusk skikkelse inn i hverandre?
Dr. Stephen Langer: Som jeg er sikker på at du er godt kjent og kanskje noen av seere kan være klar, fibromyalgi, som er betraktet som en autoimmun tilstand og måten den klinisk manifesterer seg er at de er smertefulle ømme punkter i musklene alle over kroppen. Det er vanligvis ledsaget med leddsmerter og med depresjon og kronisk tretthet som er utgangspunktet alle symptomer på lav funksjon i skjoldbruskkjertelen.
Raena Morgan: Ok.
Dr. Stephen Langer: Igjen, fibromyalgi ikke eksisterer, på samme måte som kronisk utmattelsessyndrom finnes, men ikke finnes i nesten tallene at det er diagnostisert fordi hvis en person kommer inn med generalisert sykdomsfølelse og smertefull flekker over sine muskler, og legene gjør alt de rutinemessige revmatoid type arbeid opp og ingenting virkelig kommer opp, og personen fortsetter å klage, og fortsetter å lide de er diagnostisert med fibromyalgi. Det er faktisk to ting som finnes på den ene siden, men det er også en garbage kan diagnose.
Raena Morgan: Som du sier et teppe ...
Dr. Stephen Langer: På den andre siden de bare sier, "Vi vet ikke hva det er, så vi kaller det fibromyalgi slags ting." Igjen, min tilnærming, jeg vanligvis ser mine pasienter etter at de har sett revmatolog og de har vært gjennom hele workup av indremedisiner deres og de blir kastet på resept anti-inflammatoriske medikamenter, noe som oftere enn ikke forårsake mage nød og alle de andre tingene som er forbundet med det og de bare ønsker å føle seg bedre de ikke vil føle seg bra. De to vanligste tingene som jeg finner i såkalte fibromyalgi er ernæringsmessige ubalanser og lav funksjon i skjoldbruskkjertelen. Næringsstoffene at folk flest er oppbrukt i er kalsium, magnesium og vitamin D. jeg mener, kan vi gjøre segmenter på vitamin D alene.
Det er en epidemi av vitamin D-mangel i USA. Vi gjør dette nå i midten av vest hvor det er mørkt et godt antall måneder av året, slik at folk ikke får solskinn. De fleste voksne ikke drikker så mye melk heller ikke jeg oppfordre dem til å gjøre det, men de fleste voksne og ulike etniske grupper er følsomme for meieriprodukter. Så, for en rekke grunner folk ikke er enten å få solskinn eller ikke få mat som har høyest kvalitet og mengde kalsium i det. Følgelig, med mindre de tar kalsiumtilskudd på daglig basis flere ganger om dagen de er kalsium mangelfull. Det er nummer én.
Raena Morgan: All right.
Dr. Stephen Langer: Nummer to, de er også mangelfull svært ofte i magnesium som går sammen med kalsium. Og, forutsatt for argumentets skyld at de får de kalsium / magnesium de trenger, er det en epidemi av vitamin D-mangel, er det blitt anerkjent i USA, og dette er ved mainline medisin i de siste 2 eller 3 år , at alle tester som ble gjort for vitamin D var galt.
Raena Morgan: Wrong?
Dr. Stephen Langer: Utvalget av normalt for vitamin D for 25 hydroxy vitamin D, som er den standard blodprøve for vitamin D inntil ca to og et halvt år siden var rundt 8,5 til 40 to 42. Glem hva det betyr, men tallene at de hang de hadde på var 8.5-42. Den nye serien er 32 til 100 år. Så ble de av med en faktor på 400% på den nederste enden til 250% på den øverste enden. Så, for all denne tiden folk som fikk testet, som er få og langt mellom og alt over det normale fikk beskjed om å være normal, nå er det 32 og 32 er ansett som den lave enden av normal, men som vi har diskutert med tyreoideafunksjon , det er ikke optimal. En person skal være i 40-50 rekkevidde for å være optimal. Hva det betyr er hvis de ikke får optimal vitamin D, blant andre ting, men viktigst er at selv om de får kalsium i kostholdet de ikke absorbere deres kalsium.
Raena Morgan: På grunn av vitamin D?
Dr. Stephen Langer: På grunn av vitamin D er fraværende. Jeg mener det er viktig og som har implikasjoner åpenbart, ikke bare for musklene, er det nødvendig for hver eneste muskel i kroppen din, inkludert hjertemuskelen, slik at folk faktisk kan utvikle seg arytmier fordi de ikke får nok kalsium til å støtte deres hjertemuskelen. Men kalsium er også viktig for nervesystemet, med andre ord, folk har en rekke nerve klager og det er også åpenbart viktig for leddene fordi det er, igjen, en epidemi av osteopeni som betyr fortynning av bein og osteoporose som betyr at benet virkelig blir porøs og svært ofte kan ikke bære vekten av den personen. Så, jeg mener, en person bør være helt sikker på om de har muskel symptomer som de får en optimal mengde kalsium, noe som betyr for folk flest å ta et næringsstoff, sammen med magnesium. De bør få vitamin D testet, 25 hydroxy vitamin D som jeg teste på alle mine nye pasienter alle som kommer i får vitamin D test, og de bør få deres vitamin D justeres slik det er optimal. Og ingen av de næringsstoffene er så gunstig som de kunne være hvis skjoldbrusk er ute av balanse. Igjen kontrollerer thyreoideahormon den metabolske aktiviteten til alle cellene dine.
Raena Morgan: Som du sier, ja.
Dr. Stephen Langer: Så, på cellenivå cellene er i stand til å utnytte disse næringsstoffene mye mer effektivt hvis skjoldbruskkjertelen er skikkelig kontrollert enn hvis de er subklinisk hypothyroid. Poenget med dette er veldig ofte jeg mener folk som har kommet inn og klaget over år med fibromyalgi symptomer, og dette inkluderer og vi ikke bare snakker om fibromyalgi vi snakker om rastløse bein om natten.
Dr. Stephen Langer: Det er et nytt legemiddel på markedet som faktisk er en blockbuster narkotika og det blir annonsert over hele TV for restless legs. Omtrent hvert tilfelle av restless legs som jeg har sett er ledsaget av en lav vitamin D og ikke nok kalsium / magnesium. Jeg sier ikke at du aldri trenger å bruke stoffet, men det jeg sier er før du tar et medikament sørge for at alle dine ernæringsstatus er kontrollert og at den er optimal, og sørg for at skjoldbruskkjertelen status er optimal. Svært ofte, igjen, som med så mange andre systemer i kroppen en person er satt på optimal næringsstoffer, optimal mengde av funksjon i skjoldbruskkjertelen, folk som jeg har sett har klaget på fibromyalgi symptomer noen ganger for 5, 10 år blir bedre i måneder, når dette er årsaken til problemet sitt. Og er det virkelig enkelt. Hvis det ikke er årsaken til problemet deres jeg ikke prøver å fortelle alle at det er alle ernæringsmessige er det auto-immune, og det er andre faktorer som vi ikke vet om, så de kan gå til reumatologiske workup og komme på anti-inflammatoriske og narkotika, noe som vil bringe midlertidig lindring, men ikke kurativ. Men alltid sjekke din ernæringsmessige skjoldbruskkjertelen status først og ta vare på det. De fleste som gjør dette og finner ut at det er et problem har stor lettelse i en svært kort periode.
Raena Morgan: Så det er håp for den som lider av fibromyalgi, er mye av det du sier ...?
Dr. Stephen Langer: Absolutt. Jeg er ikke sikker igjen, hva jeg gir er en enkel løsning. Jeg forsøker ikke å overforenkle et komplisert problem. Jeg må stadig gjenta at det andre organer i kroppen din og andre systemer i kroppen annet enn skjoldbruskkjertelen din. Men hvis skjoldbruskkjertelen er av og du mangler essensielle næringsstoffer, der vev trenger for å fungere, er de ikke kommer til å fungere ordentlig og som bør alltid være den første, med mindre du har en akutt medisinsk nødssituasjon, bør det alltid være perspektivet at en person tar i første omgang å se om de kan overvinne kliniske problemer som de har.
Raena Morgan: Ok. Vel, takk Dr. Langer.
Dr. Stephen Langer: En nytelse• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
17-12-11, 13:24 #6
Transcript
Raena Morgan: We’re talking with Dr. Stephen Langer. He is the author of Solved: The Riddle of Illness. This is the 4th edition. Mood, mind, memory and behavior—how do these figure in with a thyroid condition?
Dr. Stephen Langer: The hormone that it puts out affects the metabolism of everything in the body.
Dr. Stephen Langer: We’ve done a number of segments on fatigue. When a person is tired their mood is off.
Raena Morgan: Right.
Dr. Stephen Langer: If a person has clinical or sub clinical thyroid they are not absorbing the nutrients they need for their brains to function properly. Also, probably further down the list, there are some people who feel that the actual blood supply to the brain may change in people who have low thyroid. I’m not talking about catastrophically, but if you have problems with energy and stamina, you have problems with nutritional uptake, you have problems with chronic fatigue, obviously, the way it’s going to show itself most sensitively, and probably at first, clinically, is by changes in a person’s mood. A person will be tired. They won’t be able to get to the bottom of the fatigue unless they look into their diet and look into their metabolic status. If it’s not addressed they’ll become depressed because they’re tired.
So, their mood is going to be affected. There is a condition known as auto immune thyroiditis—which is a different subject—in which case the thyroid can actually be putting out, temporarily, more hormone. In other words, you can be quietly sitting home reading a book and your body can be putting out anti-bodies to your thyroid which starts putting out hormone. And, how it relates to this is that you can be feeling fine and all of a sudden your heartbeat starts to go up, and you don’t know what’s going on and you become anxious, and the more anxious you become the more your heartbeat changes. A lot of people develop full blown anxiety attacks so it can actually develop into panic attacks. You can get really major mood swings from depression to panic/anxiety if you have one of these…
Raena Morgan: And, that’s all connected with the thyroid? And, that’s a condition where you’re putting out too much thyroid?
Dr. Stephen Langer: A little too much thyroid based on an auto immune—I don’t want to get—I just wanted to bring it up to show that it is, you know, this kind of a mood swing which is considered a serious condition. And, I mean, to stick with the auto immune which we haven’t gone into in great detail, but which is quite common—to stick with this, I’ve seen people who have actually been diagnosed as bipolar because they go from low energy to anxiety. They go from depressed because they have low energy and then their thyroid puts out too much hormone and they get anxious. If it’s not diagnosed, and they keep going in and seeing clinicians, sooner or later they’re diagnosed as possible bipolar disorder. And, they do righteously have anxiety but it is not caused by psychological primary symptoms.
It’s caused by an endocrine dysfunction or an endocrine imbalance and nutritional imbalances. When you correct this—the underlying cause—a lot of these mood problems disappear. And, obviously, if your metabolism is sluggish and you’re not getting the nutrients, your concentration is going to go. So, people who sufferers of under active thyroids frequently can’t think straight. They can’t concentrate on anything, again, which causes them to become depressed, and their short term memory is impaired, and that usually is what we see—short term memory. Thyroid certainly can be indirectly associated with long term memory changes. No one knows, for example, the underlying cause—definitively—of what’s called Alzheimer’s disease. But certainly nutrients are involved in it and there are a lot people now who are doing research into free radicals as a possible cause of the factor. It may not be the whole cause in the Alzheimer’s, so, in other words, the antioxidants are involved in it.
Certainly feeding your brain properly with the essential nutrients, and, assimilating—in other words, utilizing the nutrients that you’re taking [is] important. These are all impaired with an under active thyroid. So, it’s imperative for a person who is suffering from problems of mood, mind, memory and behavior, like everything else, if it’s not an acute emergency where you are a danger to yourself or to other people, the first thing to think of is your nutritional status, your digestive status—whether or not you’re assimilating the nutrients even if you’re getting them—and your endocrine status. And, most importantly with that is your thyroid status, to make sure that metabolically you’re sound and your nervous system is able to utilize all these nutrients to stay healthy.
Raena Morgan: Okay. Well, thank you for that information Dr. Langer. We really appreciate it.
Googleoversetttelse
Raena Morgan: Vi snakker med Dr. Stephen Langer. Han er forfatter av Løst: The Riddle av sykdom. Dette er fjerde utgave. Mood, sinn, hukommelse og atferd, hvordan disse skikkelse i med en skjoldbrusk tilstand?
Dr. Stephen Langer: Hormonet at det setter ut påvirker metabolismen av alt i kroppen.
Dr. Stephen Langer: Vi har gjort en rekke segmenter på tretthet. Når en person er lei humøret er slått av.
Raena Morgan: Høyre.
Dr. Stephen Langer: Hvis en person har klinisk eller subklinisk skjoldbruskkjertelen de ikke absorbere de næringsstoffene de trenger for deres hjerner til å fungere skikkelig. Også, sannsynligvis lenger ned på listen, er det noen mennesker som føler at de faktiske blodtilførsel til hjernen kan endre seg i mennesker som har lav skjoldbrusk. Jeg snakker ikke om katastrofalt, men hvis du har problemer med energi og utholdenhet, har du problemer med ernæringsmessig opptak, har du problemer med kronisk tretthet, selvsagt, slik det kommer til å vise seg mest følsomt, og sannsynligvis først, klinisk , er ved endringer i en persons humør. En person vil bli sliten. De vil ikke kunne komme til bunnen av tretthet med mindre de ser inn i deres kosthold og ser inn i deres metabolske status. Hvis den ikke er adressert de vil bli deprimert fordi de er slitne.
Så, er deres stemningen kommer til å bli berørt. Det er en tilstand som kalles auto immun tyreoiditt-som er et annet emne-i hvilket tilfelle skjoldbruskkjertelen kan faktisk være å sette ut, midlertidig, mer hormon. Med andre ord kan du være rolig sitte hjemme å lese en bok og kroppen din kan være å sette ut anti-organer til skjoldbruskkjertelen som begynner å sette ut hormon. Og, hvordan den forholder seg til dette er at du kan være følelsen fin og plutselig pulsen begynner å gå opp, og du vet ikke hva som skjer og du blir engstelig, og jo mer engstelig du blir jo mer hjerteslaget endringer. Mange mennesker utvikler fullverdig angstanfall så det kan faktisk utvikle seg til panikkanfall. Du kan få virkelig store humørsvingninger fra depresjon til panikk / angst hvis du har en av disse ...
Raena Morgan: Og det er alt knyttet til skjoldbruskkjertelen? Og, det er en tilstand der du setter ut for mye skjoldbruskkjertelen?
Dr. Stephen Langer: Litt for mye skjoldbruskkjertelen basert på en auto immun-Jeg ønsker ikke å komme, jeg ville bare bringe den opp for å vise at det er, du vet, denne slags humøret svinger som er ansett som en alvorlig tilstand. Og, jeg mener, å feste med auto immun som vi ikke har gått inn i stor detalj, men som er ganske vanlig, til å feste med dette, jeg har sett folk som faktisk har blitt diagnostisert som bipolar fordi de går fra lav energi til angst. De går fra deprimerte fordi de har lav energi, og deretter deres skjoldbruskkjertelen legger ut for mye hormon og de blir engstelig. Hvis den ikke er diagnostisert, og de holder går inn og ser klinikere, før eller senere de er diagnostisert som mulig bipolar lidelse. Og, de gjør rettferdig har angst, men det er ikke forårsaket av psykologiske primære symptomer.
Det er forårsaket av en endokrin dysfunksjon eller en endokrin ubalanse og ernæringsmessig ubalanse. Når du rette dette-den underliggende årsaken-mange av disse humør problemene forsvinne. Og, selvsagt, hvis stoffskiftet er treg og du ikke får de næringsstoffene, er konsentrasjonen kommer til å gå. Så, folk som lider av under aktiv thyroids ofte ikke kan tenke klart. De kan ikke konsentrere seg om noe, igjen, noe som fører dem til å bli deprimert, og deres korttidshukommelse er svekket, og som vanligvis er det vi ser-korttidsminne. Thyroid sikkert kan være indirekte forbundet med langtidsminnet endringer. Ingen vet, for eksempel den underliggende årsaken-definitivt-av det som kalles Alzheimers sykdom. Men sikkert næringsstoffer er involvert i det, og det er mye folk nå som driver forskning på frie radikaler som en mulig årsak til faktor. Det kan ikke være hele årsaken i Alzheimers, så med andre ord, er antioksidanter involvert i den.
Gjerne fôring hjernen din skikkelig med de essensielle næringsstoffer, og assimilere-med andre ord å utnytte næringsstoffer som du tar [er] viktig. Disse er alle svekket med en under aktiv skjoldbrusk. Så, er det viktig for en person som lider av problemer med humør, sinn, hukommelse og atferd, som alt annet, hvis det ikke er en akutt nødsituasjon hvor du er en fare for deg selv eller til andre mennesker, er den første tingen å tenke på din ernæringsstatus, din digestive status hvorvidt du assimilere de næringsstoffene selv om du får dem-og endokrine status. Og, viktigst med det er din skjoldbruskkjertelen status, å sørge for at metabolsk du lyd og nervesystemet ditt er i stand til å utnytte alle disse næringsstoffene for å holde seg frisk.
Raena Morgan: Ok. Vel, takk for denne informasjonen Dr. Langer. Vi setter pris på det.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
17-12-11, 13:27 #7
Transcript
I think what has happened in medicine is that we’re depending too much on ancillary testings and, unfortunately when physicians are pressured to see more and more patients, they depend on these ancillary test results without really determining if it applies to that individual or not. This is what I mean. When you look at a range on a blood value of normal range, it’s so large and so varied because what’s happening is they’re comparing your blood test with thousands of other people’s blood tests. That sample size includes normal values and abnormal values. That means that they’re comparing with people who are old, young, sick and healthy.
So, how are we going to determine that if that value is really appropriate for you? Well simply put is this, you have to look at the individual, examine them, listen to them, see if they are complaining about symptoms that may reflect to a disorder. I have had so many patients who have approached me with normal values with sub-clinical, I’ll give you a prior example, hypothyroidism which means that they were hypothyroid for many years, all their value on the thyroid test was normal supposedly. But really, as far as I am concerned, they were clinically hypothyroid, treated them, improved their symptoms dramatically and when you re-test them the values were still within normal range, but they were, actually in the lower end of normal. So what does that mean? It just means that the patient was hypothyroid for many years and was not treated. Why is that? Because we depend on normal values too much because again within those normal ranges there are a lot of abnormal values. Complicated, but comes back to the basic understanding that we are treating patients, not labs.
Googleoversettelse
Jeg tror det som har skjedd i medisin, er at vi er avhengig av for mye på hjelpeutstyr prøvelser, og dessverre når leger blir presset til å se flere og flere pasienter, avhenger de på disse hjelpeutstyr testresultatene, uten egentlig å avgjøre om den gjelder at den enkelte eller ikke . Dette er hva jeg mener. Når du ser på en rekke på en blod verdien av normalområdet, det er så stort og så varierte, fordi det som skjer er at de er å sammenligne din blodprøve med tusenvis av andre menneskers blod tester. Det sample size inkluderer normale verdier og unormale verdier. Det betyr at de sammenligner med folk som er gamle, unge, syke og friske.
Så, er hvordan vi kommer til å fastslå at dersom denne verdien er virkelig passende for deg? Vel enkelt sagt er dette, må du se på den enkelte, undersøke dem, lytte til dem, se om de klager over symptomer som kan gjenspeile til en lidelse. Jeg har hatt så mange pasienter som har kontaktet meg med normale verdier med sub-kliniske, vil jeg gi deg et tidligere eksempel, hypotyreose som betyr at de ble hypothyroid i mange år, var all sin verdi på skjoldbruskkjertelen test normal angivelig. Men egentlig, så vidt jeg er bekymret, de var klinisk hypothyroid, behandlet dem, forbedret sine symptomer dramatisk og når du re-teste dem verdiene var fortsatt innenfor normalområdet, men de var, faktisk i den nedre enden av normal. Så hva betyr det? Det betyr bare at pasienten var hypothyroid i mange år og ble ikke behandlet. Hvorfor er det? Fordi vi er avhengig av normale verdier for mye fordi igjen innen de normalområdet det er mange av unormale verdier. Komplisert, men kommer tilbake til grunnleggende forståelse av at vi behandler pasienter, ikke laboratorier.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
Lignende tråder
-
Hvorfor får man hypothyreose når man ikke har antistoffer ?
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 28-03-12, 10:48 -
Hvorfor er organisk Thyroid bedre end syntetisk (engelsk)
Av Anisa i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandreSvar: 0Siste melding: 07-11-10, 13:59 -
Hvorfor kan de ikke lage Thyroid selv i Norge?
Av cathrin i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 6Siste melding: 18-11-09, 22:43 -
hvorfor har jeg ikke hatt det sånn som nå når jeg var lav?
Av Lissa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 13Siste melding: 23-06-07, 23:30
Bokmerker