Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 17

Tråd: Forsøkskanin

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Tromsø, Northern Norway
    Alder
    61
    Meldinger
    20

Standard Forsøkskanin

Hei.
    Ble for andre gang operert i januar i år og da tok de hele kjertelen.
    Første gang jeg ble operert var i 1983.
    Denne gangen tok de ikke engang røntgen av halsen før operasjonen så jeg fikk rett i mine bange anelser.
    Stemmebåndet er permanent skadet, dette er påvist hos ØNH på UNN i Tromsø. Jeg har store problemer med svelge-muskelaturen og må sove med tre puter for å unngå reflux.
    Jeg har måttet kontakte både komunnelegen og Sykehusledelse før de tok meg på alvor.. Nå er jeg så utslitt, je orker snart ikke mere. Var nå før helga hos legen, (sommervikaren til min fastlege) og hun kjørte meg opp fra 1000mg calcium til 2000 mg pr dag + at hun skrev resept på D-vitamin som jeg nå må begynne å ta hver dag. Hvorfor det? jo, hun sier at for at kroppen skal kunne ta opp calciumet jeg trenger siden også biskjoldbruskkjertlene ble fjærnet/skadet under operasjonen så må jeg ta D vitamin. Dette har aldri han som er min fastlege sagt... Jeg er så dårlig nå, med bare halv pustekapasitet, reflux, svingende stoffskifte da de enda ikke har funnet rett dose Levaxine og dette med at jeg må ta calcium og de ikke tar ordentlig tak i dette for å få nivåene riktig.
    Har ikke kunnet jobbe siden operasjonen i og med at jeg har store problemer med stemmen...
    Hva skal jeg gjøre for å få hjelp? Jeg orker snart ikke mere å hadde jeg visst utfallet av operasjonen hadde jeg heller valgt å gå på Neo-mercazole og Levaxine et par runder til for å se om det kunne ha rettet opp (tatt knekken på) skjoldbruskkjertelen som vokste igjen. Hjelp!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    72
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Forsøkskanin

Hei, og velkommen hit!!

Jeg har ikke så mye "faglig" å bidra med, men vil bare si at du er "sett".
    Her kommer helt sikkert flere andre som er mye flinkere på det medisinske enn jeg er, men en ting er sant...det trengs D.vit. for at kroppen skal nyttiggjøre seg kalsium(på samme måte som det trengs C-vit til jern).
    Jeg håper at noen av dem som har fått operert bort HELE kjertelen med biskjoldkjertelene i tillegg ,leser dette.
    Ellers er det flere inne her som er gode til å forklare!
    Jeg føler med deg, og det er jo tragisk at de opererte i ""blinde""....for stor sjanse å ikke vite hvor og hva de holder på med, for de kirurgiske snitta må ha falt feil ut.....
    Kalkstoffskiftet er meget viktig for kroppen, så håper iallfall du er i trygge hender til å følge dette opp?!!
    Mvh. gunnda.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Herlighet, du skulle nesten søkt erstatning! Du kan ikke jobbe mer og hvor ble det av den grundige utredningen før operasjonen? Det kan være verdt et forsøk i alle fall! Føler med deg!
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
    Herlighet, du skulle nesten søkt erstatning!
    Enig! Enig! Enig! Enig! Mere kan jeg ikke skrive nu. Jeg er alt for chokeret over denne mishandling Øyvind var udsat for! Selv en dyrlæge ville har klaret den operation bedre. Søg erstatning Øyvind! Indtil videre - trods alt - god bedring.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    895

Jeg synes det er en grotesk historie du har, Øyvind! Og for å si det rett ut; her må noen stilles til ansvar! Dette går ikke an. Her bør du kontakte pasientombudet og involvere dem i saken fortest mulig. Ikke bare for å ta tak i det som alt har skjedd, men også for å sørge for at legene skjerper seg når det gjelder videre behandling av deg. Jeg var selv i kontakt med pasientombudet her i Akershus for noen år siden, og jeg følte at jeg ble tatt på alvor og fikk god hjelp. Jeg vil anbefale deg å prøve ombudet, det er gratis.
    Du har i alle fall min fulle støtte!
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Tromsø, Northern Norway
    Alder
    61
    Meldinger
    20

Takk for alle svar hittil, jo, jeg har søkt pasienskade (Npe), men penger eller støtte derfra kan nok aldri gi meg stemmen ordentlig tilbake. Npe har etterspurt røntgen og MR bilder tatt like før operasjonen men sykehuset har jo ikke tatt noen slike så der står saken i dag.
    Jeg mener de selv forsøker å bagatellisere saken og mine plager men det er jeg som må leve dette livet nå. Det eneste gode med pengeerstatning er at jeg kan nedbetale på huslånet i tilfelle noe skulle skje, for god oppfølging får jeg ikke, meget få som kan eller tør å ta tak i dette her hvor jeg bor. Dette blir for mye "jobb" og for vanskelig for dem.
    Hadde jeg nå bare fått logoped og kostholdsveileder så hadde det vært lettere.
    Mvh Øyvind

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    72
    Meldinger
    1,063

Hvis vi virkelig har en pasientforening, burde saken din være noe å ta fatt på.
    Orker du ta kontakt med dem? Her har de en sjanse til å være TIL FOR PASIENTEN. (NTF).....
    For flere år siden snakka jeg med ei som hadde fått ødelagt stemmen pga operasjon. Jeg vet ikke detaljer der, men vet bare at hun hadde blitt reoperert på Rikshospitalet..og stemmen hennes hadde blitt bedre. Men mest sannsynlig dreide det seg kanskje om noe annet.(men hun var operert i skjoldbrukskjertelen pga høyt stoffskifte).
    Fylkeslegen må da vel kunne trykke på noen knapper slik at du får kontakt med ernæringsfysiolog og logoped?!! Håper du har noen til å hjelpe deg/stå på for deg slik at du ikke må gjøre alt selv!
    Det er en tråd inne her som heter "Operasjonssalen". Det er lenge siden jeg var innom der, så husker lite derfra, men kanskje det er noen der inne du kan kontakte. Mener iallfall å huske at noen slet skikkelig med kalsiumstoffskiftet.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Bare et lite tips og om man har mulighet til det så kan det være lurt å la en advokat formulere brev som skal til NPE. De er drilla på slikt og kan se hvilken måte de eventuelt kan "ta" dem som sitter i rådet hos dem. Snakket for ikke lenge siden med en advokat om akkurat det, og jeg fikk det rådet. Og vedkommende hadde ikke til hensikt å pumpe meg for penger, sa det bare for å hjelpe ettersom vi er gode bekjente.
    Klag til din fylkeslege, og gir han deg "medhold" så er det enda et steg på veien til å bli hørt hos NPE.
    Selv holder jeg på med et langt brev om dagen. Må få alle fakta på bordet, bli "mest mulig" ferdig utredet og samle alt før jeg kontakter en advokat.
    Utgifter til advokat kan du også få den advokaten du evt. kontakter til å kreve at NPE betaler utgiftene til.
    Man får ikke tilbake den tapte helsen, men man har en mulighet til kanskje å få humøret opp slik at man kan leve på best mulig måte etter skaden -> sunn kost, vitaminer, evt. naturmedisin. Og alt dette koster mye penger når man lever i Norge. Sunn og ren mat og god helse er dyrt, så en evt. erstatning kan komme godt med på en skade som er livsvarig.
    Krysser fingrene for deg! Det handler om økt livskvalitet!
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Er jo sjokkert over dette Øyvind !
    Og er enig i at pasientskade blir en mager trøst, men du skal seff benytte ordningen.
    Og det er vel det springende punktet :
    Man har mishandlet deg så du ikke orker å stå på for din egen sak - og så kjører man utmattelsestaktikk.

Det er pilll råttent !
    Vår sykdomsgruppe har ikke en skikkelig forening med egne meninger og bein i nesa heller. Der offres alt på "samarbeidets" alter.....
    Og ikke noe juridisk hjelp å få der heller, men det er nok på tide å ordne seg med det Øyvind.

Har du ork, så er det nok en fordel å lese seg opp på tilstanden din.
    Er sikker på at mange her har linker, så bare spør.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Tromsø, Northern Norway
    Alder
    61
    Meldinger
    20

Standard Hva kan man lese ut i fra disse blodprøvene?

Håper dere kan tyde dette bildet selv om det er liten skrift og uklart.
    Her er blodprøver som er tatt i ett år etter operasjonen.
    Jeg er fremdeles i meget dårlig form og nå har jeg fått konstatert at det vokser noe over stemmebåndene (der det ene er satt helt ut av funksjon etter operasjonsskaden - se mitt innlegg om dette). Må nå til Oslo for utredning og ny operasjon da dette stenger mine luftveier mer og mer og jeg har nå kun 1/3 dels åpning for luftveiene ved/over stemmebåndene og anstrenger meg meget for å klare å puste.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn