Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
22-10-11, 15:48 #1
Dårligere ved opstart af florinef?
Hejsa..
Startede i går på florinef og siden har jeg været EKSTREMT træt, en træthedsfølelse jeg ikke har haft i måneder, svimmel og ondt i hovedet... Nogle der har prøvet noget lignende og evt har nogle gode råd?
På forhånd takJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
22-10-11, 19:17 #2
Sv: Dårligere ved opstart af florinef?
Hej Prinsesse
Jeg har ikke prøvet det - og jeg tager også Florinef. Jeg har taget det i ca. 4 mdr. - og har ikke bemærket, at det har påvirket mig hverken positivt eller negativt, bortset fra at det måske er det, der har hjulpet på, at jeg ikke hele tiden skal tisse...
Det er jo også ofte svært at vide, hvad der er hvad, når man er i gang med en behandling. Jeg tager 75 mcg hver morgen - hvor meget tager du?
Sharon
-
23-10-11, 08:07 #3
Prinsessen, siden du bruker Florinef, bruker du kanskje også hydrokortison? Min umiddelbare tanke er at selv om to ting skjer samtidig, er det ikke sikkert at de har noe med hverandre å gjøre (altså oppstart med Florinef og din beskrivelse av tretthet etc). Har du endret noen doser av andre medisiner du bruker? Har det skjedd noen endringer i livet ditt, mer stress og press, økning i arbeidsbyrde etc. Min erfaring er at jeg er uhyre sårbar overfor stress av alle slag. Og stresset trenger ikke engang være stort, det kan være nok at jeg skal i to møter en dag, pluss møte et menneske jeg kanskje har litt komplekse følelser overfor. Da kan jeg sove dårlig på natta, og dagen etter føles ikke så god. Ved problemer med binyrer er det viktig å gi seg selv gode muligheter til hvile og avspenning innimellom. Jeg har brukt Florinef i mer enn ett år tilsammen, og har ikke merket noen bivirkninger
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
23-10-11, 09:58 #4
tak for dit svar vigdis Tror du har helt ret. Tror det var en kombination af turen til D.S i Norge fyldt med tanker og nervøsitet og så i teatret og sent i seng fredag aften. Har det allerede bedre i dag
Hvordan er din form for tiden? Er der stadig håb for os andre? Håber i hvertfald at du stadig oplever bedringJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
23-10-11, 11:05 #5
Ja, kjære Prinsesse! Det er håp, massevis av håp! Men for egen del ser jeg at jeg er sårbar for stress, og må lære meg å leve med det. Jeg har hatt en nedtur nå, hvor jeg måtte øke dosen av hydrokortison, fordi jeg hadde hatt en stressende periode. Det fremkom tydelig på alle prøvene av forskjellige hormoner, mange hadde gått ned i referanseområdet. Det har vært en lærdom for meg. Så tar det litt tid før alt er som før. Men jeg jobber, jeg fungerer! Jeg mangler litt ekstra energi, som jeg følte jeg hadde en periode. Men jeg tror at det kommer. I denne "bransjen" her, som handler om hormoner, tror jeg tålmodighet er et nøkkelord. Ikke glem at for to år siden lå jeg rett ut, og ordet arbeid var kun en fjern tanke, og ikke mulig å utføre. Så jeg er takknemlig for alle krefter som har ført meg hit jeg er i dag, både kvalifisert medisinsk personell, gode hjelpere her og litteratur jeg har lest osv.
Hadde jeg kommet meg til Schiøth tidligere, hadde jeg nok blitt fortere frisk. De legene jeg var i kontakt med tidlig i forløpet kunne ikke nok om hormoner, og ga meg ikke alle hormonene jeg lå lavt på. Behold håpet i hjertet ditt, Prinsesse• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
23-10-11, 11:45 #6
Kære vigdis Tusind tusind tak for dit varme, tankevækkende og håbefulde svar Jeg har jo læst med på sidelinjen i et par år, så jeg kan GODT huske hvordan du havde det og at du fortalte at du dårligt kunne gå få 100 meter uden at få det dårligt.
Jeg er meget følsom over for fysisk aktivitet, mere end hvis jeg har mange møder på job osv.
Jeg håber håber langt inde i mit hjerte at jeg opnår mere bedring og kan leve et liv med mere livskvalitet end jeg har nu! Jeg håber også at jeg en dag kommer til at kunne træne igen uden at blive dårlig dagen efter.. Men nogle gange tvivler jeg altså...
Jeg har mange maveproblemer og det går ud over min hormonproduktion, håber at jeg med tiden kan få bedre styr på maven
Det gør mig glad at høre at du stadig er i bedring og har det godt. Det fortjener du! Libido og træning, hvordan fungerer det hos dig?
Mange hilsner og håbefulde kram fra prinsessenJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
Lignende tråder
-
Min opstart på Erfa Thyroid
Av Michael i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 09-10-11, 20:05 -
Florinef - eller ikke..
Av Kevlin i forumet HydrocortisonSvar: 4Siste melding: 01-02-11, 17:59 -
Opstart fra en lang pause
Av Honeyhob i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 23Siste melding: 25-06-10, 16:44 -
Florinef
Av Anisa i forumet HydrocortisonSvar: 0Siste melding: 13-11-09, 14:23 -
Florinef
Av Anisa i forumet HydrocortisonSvar: 0Siste melding: 13-11-09, 14:23
Bokmerker