Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
27-04-12, 20:12 #1
Kan noen fortelle meg hvor store døgndoser med de forskjellige tilskuddene
en bør ha?
jeg lurer meg på om det jeg tar pr dag er lite da jeg føler meg ikke helt på topp og kjenner en forbedring etter å ha tatt vitaminene mine..
men holder igjen og er redd for å ta for mye....
jeg skriver opp det jeg tar hver dag:
magnesium 600 mg
møllers dobbel 3 kapsler
selen 100 mcg
sink 25 mg
b vit kompleks (pr tab inneholder)og jeg tar 1 tab pr dag
-niacin 30,0 mg
-pantotensyre 7,0 mg
-b6 3,0 mg
-b2 2,6 mg
b1 2,25 mg
-biotin 150 ug (finner ikke det tegnet som ligner på u)
-folsyre 100 ug
- b12 6 ug
krom 200 ug
c vit 750 mg
flytene jern 20 ml de dagene jeg menstuerer
er det noen som vet litt om hvor mye en trenger egentlig?
hadde blitt uendelig glad for innspill herFibromyalgi, masse allergier, Hashimoto's. Dagboken til Tone
-
27-04-12, 23:14 #2
Sv: Kan noen fortelle meg hvor store døgndoser med de forskjellige tilskuddene
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
28-04-12, 04:17 #3
Nei det er no bare at jec ikke vet for mye om hva jeg egentlig trenger og hvor mye.og da er redd for at jeg skal bli dårlig hvis jeg får for mye i meg.(om du dkjønner)
Jeg har jo lest at for mye av en vitamin eller mineral heller ikke er bra.
Og jeg er super sensitiv når det kommer til å kjenne bivirkninger av ting og tang jeg putter i kroppen.
Sikkert teit av megFibromyalgi, masse allergier, Hashimoto's. Dagboken til Tone
-
28-04-12, 07:16 #4
Når man lider af hypothyreose, jo længere man har været syg - jo mere af alt man mangler, og jo mere (indenfor fornuftige grænser) skal man have i tilskud, ikke mindst pga. meget forringet optag pga. hypothyreose. Det er ikke noget jeg bare siger. Det er en kendsgerning.
Hvis du har læst f.eks. disse:
Studie: Vitaminpiller øker dødeligheten
Vitaminpiller øker dødeligheten
Vitaminpiller forlenger ikke livet
Vitaminer til besvær?
... så kan jeg godt forstå, at du er utryg, men disse "nyheder" er faktisk både gamle og upålidelige... Denne nar til forsker, for nogle få år siden, har fået danske aviser til at skrige op med overskrifter om, at selv vitaminer i frugt og grønt var "farlige" og man skulle derfor være opmærksom på, ikke at spise for mange af disse "ting", da man ellers vil lide den vise død (var pointen). Han kunne dog have en pointe alligevel, idet i hans forsøg anvendtes op mod 20 gange (2000 %) højere end de "normale" doser, af syntetiske A-vitamin, betacaroten og E-vitamin. Så tror jeg gerne, at det ikke gik så godt med, fordi han testede mere OVERdosering, end bare dosering.
Hvis du orker (jeg skriver lange indlæg), kan du kaste et blik på denne tråd, hvor jeg kommenterer på det, der har gjort så mange mennesker bange for deres vitaminpille.
Du skriver jo selv i din trådstart, at du "kjenner en forbedring etter å ha tatt vitaminene mine..", så det er kun godt, at du er så "super sensitiv", fordi de mængder af de enkelte vitaminer/mineraler du beskriver, ikke er så store igen. Faktisk kan man sagtens forøge de enkelte vitaminer/mineraler med fra mellem 2 til endda 4-5 gange, uden at de ville nå i nærheden af overdoseringsniveau.
Endda ser jeg, at du end ikke bruger multivitamin... Det betyder, at en hypothyreose-ramt krop vil fortsat mangle en hel del, før nutrient-niveauet kommer op på kroppens "bedring-niveau". En god multivitaminpille kan betragtes som "mørtel" er for mursten... hvor de tilskud du allerede får, ikke kan nyttiggøres i sin fulde (virknings)bredde fordi andre nutrienter mangler. Jeg ønsker dog ikke begynde at overtale dig til mere end du selv er tryg ved. Jeg vil bare opfordre dig til at læse og lære. Det er mindst lige så vigtigt som alverdens vitaminer.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
04-05-12, 14:10 #5
Beklager sent svar,men har bare hatt internett på tlf en stund og da blir det så tungvindt å skrive
jeg sitter utrolig stor pris på de svare jeg får her inne
jeg viste ikke at jeg burde ha en multivitamin i tillegg til det jeg tok....
så jeg har tatt en multi tab + dobbel dose av det andre jeg tar no en liten uke....om jeg kjenner noen forskjell er litt vanskelig å si enno,da jeg har sykt barn som holder meg våken hele tiden og kroppen skriker etter søvn
så det spiller nok en stor rolle for dagsformen
ellers såg jeg i papirene mine at S-25-Hydr.Vit.D 46* (50-150) i 2009. og den er ikke målt siden den gang...men siden 2009 har jeg sluttet og ta solarium,jeg begynte på levaxin i 2009 og generelt blitt dårligere...så gudene må vite hva den har vært på mitt dårligste her no..
men har begynt å ta solarium igjen og tar 4 tran tabletter hver dag+ det som er i multivitaminen...
men skal be legen om en blodprøve runde igjen på alle vitaminene som de kan måle....Fibromyalgi, masse allergier, Hashimoto's. Dagboken til Tone
Lignende tråder
-
Forskjellige prøvesvar fra forskjellige laboratorier
Av marge i forumet BlodprøverSvar: 26Siste melding: 08-06-10, 01:26 -
Må bare fortelle
Av grynet i forumet Helbred og kostholdSvar: 5Siste melding: 12-10-06, 18:27 -
TSH-referanseområder forskjellige lab
Av nora i forumet TSHSvar: 1Siste melding: 27-06-05, 16:53 -
TSH-referanseområder forskjellige lab
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 1Siste melding: 27-06-05, 16:53
Bokmerker