Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
-
28-07-11, 16:10 #1
Nogle der har erfaringer med FOS inulin?
Hejsa
Min ernæringsterapeut har sat mig på tilskud af FOS inulin, som skulle øge de gode tarmbakterier. Hun sagde at det i starten godt kunne gi luft i maven. Nu har jeg taget det i næsten 2 måneder og jeg får stadig luft i maven af det
Nogle af jer der har erfaringer gode/dårlige med FOS?
Bliver glad for svar!
Og så lige en stor tanke til alle i Norge i disse dageJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
28-07-11, 16:59 #2
Sv: Nogle der har erfaringer med FOS inulin?
Startet du langsomt med en kvart eller halv teskje og økte gradvis? Det kan være lurt. Men ja, mulig at det fortsatt kan gi luftproblemer. Slik jeg har forstått det, gir fos probiotikaen mulighet til å hekte seg sammen i lange tråder/ kjeder. Jeg tror den er med på å få probiotika til å virke enda bedre. Mage og tarm er viktige deler av oss, best at de virker optimalt for et godt opptak av medisiner og næring i mat
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
29-07-11, 19:40 #3
Jeg har brukt FOS i 4-5 mnd. Startet veldig forsiktig med ca 1/8 ts. Nå tar jeg 4-5 ts. Får fortsatt luft i magen, men det er bedre enn før. Fungerer best om jeg ikke tar alt på en gang, men et par ts hver gang. Har hørt noen si at hvis magen din takler 4 ts FOS, så tyder det på at magen fungerer bra. Så å få luft i magen av FOS, kan da tyde på at magen ikke fungerer optimalt (og at den trenger FOS, probiotika etc).
-
29-07-11, 20:34 #4
Tusind tak for svar begge to
Jeg må prøve at holde ud lidt endnu. det kan være jeg skal sætte mængden lidt ned! Hvor ofte trappede du op Rufus?
Synes du ikke det er irriterende at rende rundt med luft i maven dagen lang?
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
29-07-11, 20:50 #5
Trappet opp veldig sakte. Fra 1/8 ts til 4-5 ts brukte jeg ca 2-3 mnd. I begynnelsen var luften svært plagsom. Kom ufrivillige fjertelyder mens jeg gikk. Noe som var veldig flaut Sluttet derfor å ta FOS på morgenen, og ventet til etter jeg kom hjem fra jobb. Bedre å fjerte hjemme, tenkte jeg Men etter et par uker, ble det bedre. Nå merker jeg ikke luften så veldig godt lenger, men merker jeg er litt oppblåst og at det kommer noe luft i forbindelse med toalettbesøk. Så om noen uker blir det nok mye bedre!
-
31-07-11, 09:59 #6
Hi hi, tak for dit fjerte svar Rufus De sidste 3 dage har jeg taget 1/8 tsk inden jeg gik i seng og har ikke mærket andet end let forstoppelse, noget jeg ellers aldrig har...
Kan du mærke om FOS har gjort noget godt for din mave, i den periode du har taget det?
Sommerhilsner fra DKJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
01-08-11, 06:36 #7
Magen min er bedre, ingen tvil om det. Men har gjort mange ting i tillegg: probiotika, tarmrenskur, mycopryl og tarmskyllinger. Kan ikke peke på en enkelt ting som har gjort magen bedre. Det er en kombinasjon av det hele. Men å ta FOS er ikke lenger et problem, selv om jeg merker litt til luft fremdeles
Gevinsten er bedre form /allmentilstand
-
01-08-11, 09:26 #8
Dejligt at din mave er bedre Rufus
Jeg synes også at min mave er blevet væsentligt bedre, især efter tarmskylninger og sopp kur! Jeg har dog været nødt til at sætte min ERfa dosis ned efter tarmskylningerne, har du oplevet noget til det også? Jeg synes det er meget vanskeligt at finde ud af om det er binyrerne der reagerer eller man er overdoseret, men jeg har i hvertfald fået det bedre efter dosis blev sat ned, så må jeg se med tiden om den skal op igen. Er nu på 150 mg, før 180 mg..
Hvilke probiotika bruger du?
Klem fra DkJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
01-08-11, 20:23 #9
Heia
Ja, når du føler deg bedre når dosen settes ned, tyder det på at du er på riktig spor! Det er slik jeg har opplevd det nå i vår og sommer. Gradvis har formen blitt bedre når Erfa-dosen har blitt redusert. Og - slik som deg - har jeg tatt tarmskyllinger samtidig. Så jeg tror det er en kombinasjon av alt dette som har vært gunstig (samt at jeg har fått aldosteronstøtte ved å ta Florinef). Når jeg ser alt som kommer ut av tarmen under tarmskyllingene, så tenker jeg at det er ikke rart at jeg har følt meg syk! Snakk om å være forurenset fra innsiden! Masse gammel avføring har blitt skylt ut. (Her har tarmrenskuren fra Holistic Horizon vært til stor hjelp)
I mai brukte jeg 170 mg Erfa, nå er jeg på 140 mg. (Jeg tror at jeg lå på ca 190mg i mars og over 200mg ved nyttår). Jeg føler meg fortsatt ovedosert. Men skal holde dosen noen uker nå slik at jeg ikke går ned for fort. Har tabbet meg ut på det tidligere. Samtidig har jeg redusert min hc-dose til 2,5 mg uten at det har bydd på noen problemer.
I likhet med deg synes jeg det er vanskelig å skille overdoseringssymptomer og symptomer fra binyrene. Det har blitt litt lettere etter hvert som jeg har prøvd meg fram og høstet litt erfaringer. Men fortsatt usikker her....
Probiotikaen jeg bruker er NDS 500. Pulver jeg blander ut i lunkent vann.
Lykke til videre! Veldig hyggelig å høre at det går bedre med deg!
Rufus
Lignende tråder
-
Hydrocortison på 35mg - nogle erfaringer?
Av sofia i forumet HydrocortisonSvar: 6Siste melding: 21-11-10, 17:01 -
Euthyrox mindsker t3 hos nogle
Av Nielsigne i forumet BlodprøverSvar: 11Siste melding: 23-10-10, 12:25 -
kan nogle tyde mine blodprøver???
Av solskin i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 04-08-08, 23:10
Bokmerker