Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
23-10-12, 20:07 #1
Kortisolnivået endres av antidepressiva
En venn sendte denne informasjonen
Consistently elevating Serotonin levels causes the stress hormones Cortisol and Adrenaline (Epinephrine) in the body and brain to be triggered by the adrenal glands. This natural reaction is the body’s way to combat the excessive Serotonin levels. This boost produces a euphoric state and can be viewed as a lessening of depression. However, prolonged increases in Serotonin can cause adrenal exhaustion, where the Adrenals lose their efficiency, causing adrenaline to fall while Cortisol rises. Ultimately the Cortisol levels fall and lead to fatigue. Many SSRI users report fatigue, and it can take time for the Adrenal Glands to restore normal adrenaline levels after stopping antidepressants.
På nettet er det mye å finne om at kortisolet kan endres av antidepressiva.
Når legen vil gi deg antidepressiva går det an å foreslå T3Levaxin med dårlig effekt i for mange år. Thyroid 2008. Behandling av større hormonbrist 2009
-
09-03-14, 15:47 #2
Sv: Kortisolnivået endres av antidepressiva
Veldig interessant. Jeg brukte forskjellige typer lykkepiller i 4-5 år. Å når jeg ser på resultatene på kortisolen min, så faller det noen brikker på plass. Jeg har alltid hevdet at hadde det ikke vært for de pillene, så hadde jeg sannsynligvis vært i arbeid. Ser kanskje ut som jeg har rett.
• Normale Kortisolverdier
• Medisin helbreder ingenting
• Mange av våre plager og livsstilssykdommer kan rettes opp med kosthold, ikke minst avgiftning. Dere kan lese mer på hjemmesiden min Krabben.no
Lignende tråder
-
Antidepressiva og abstinens
Av Vigdis i forumet DepresjonSvar: 0Siste melding: 08-07-12, 19:21 -
Antidepressiva?
Av Ingvild i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 22-05-12, 23:26 -
For kvinner: endres stoffskiftet i takt med syklusen?
Av smgj i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 02-07-10, 22:16 -
Hvor fort endres verdiene? Bør jeg ta ny prøve denne uka?
Av lady90 i forumet Normalverdiene?Svar: 4Siste melding: 26-06-09, 11:43 -
Antidepressiva
Av gutt_81 i forumet DepresjonSvar: 5Siste melding: 11-02-09, 19:20
Bokmerker