Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    52
    Meldinger
    13

Standard Kortisolnivået endres av antidepressiva

En venn sendte denne informasjonen
    Consistently elevating Serotonin levels causes the stress hormones Cortisol and Adrenaline (Epinephrine) in the body and brain to be triggered by the adrenal glands. This natural reaction is the body’s way to combat the excessive Serotonin levels. This boost produces a euphoric state and can be viewed as a lessening of depression. However, prolonged increases in Serotonin can cause adrenal exhaustion, where the Adrenals lose their efficiency, causing adrenaline to fall while Cortisol rises. Ultimately the Cortisol levels fall and lead to fatigue. Many SSRI users report fatigue, and it can take time for the Adrenal Glands to restore normal adrenaline levels after stopping antidepressants.
    Norsk: Konsekvent økte serotoninnivåer fører til at stresshormonene kortisol og adrenalin blir utløst fra binyrene. Denne naturlige reaksjonen er kroppens måte å bekjempe overdrevne serotoninnivåer. Dette boostet gir en euforisk tilstand og kan bli sett på som en svekkelse av depresjon. Imidlertid kan langvarig økning av serotonin føre til utmattelse av binyrene, slik at binyrene blir mindre effektive, det forårsaker at adrenalinet faller mens kortisolet øker. Til slutt faller kortisolnivåene og det fører til utmattelse. Mange SSRI brukere rapporterer utmattelse, og det kan ta tid for binyrene å gjenopprette normale adrenalinnivåer etter seponering av antidepressiva.

På nettet er det mye å finne om at kortisolet kan endres av antidepressiva.

Når legen vil gi deg antidepressiva går det an å foreslå T3
    Levaxin med dårlig effekt i for mange år. Thyroid 2008. Behandling av større hormonbrist 2009

Medlem siden
    Jun 2012
    Sted
    Haugesund
    Alder
    57
    Meldinger
    24

Standard Sv: Kortisolnivået endres av antidepressiva

Veldig interessant. Jeg brukte forskjellige typer lykkepiller i 4-5 år. Å når jeg ser på resultatene på kortisolen min, så faller det noen brikker på plass. Jeg har alltid hevdet at hadde det ikke vært for de pillene, så hadde jeg sannsynligvis vært i arbeid. Ser kanskje ut som jeg har rett.
    Normale Kortisolverdier
    Medisin helbreder ingenting
    • Mange av våre plager og livsstilssykdommer kan rettes opp med kosthold, ikke minst avgiftning. Dere kan lese mer på hjemmesiden min Krabben.no

Lignende tråder

1. Antidepressiva og abstinens
    Av Vigdis i forumet Depresjon
    Svar: 0
    Siste melding: 08-07-12, 19:21
  2. Antidepressiva?
    Av Ingvild i forumet Depresjon
    Svar: 2
    Siste melding: 22-05-12, 23:26
  3. For kvinner: endres stoffskiftet i takt med syklusen?
    Av smgj i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 02-07-10, 22:16
  4. Svar: 4
    Siste melding: 26-06-09, 11:43
  5. Antidepressiva
    Av gutt_81 i forumet Depresjon
    Svar: 5
    Siste melding: 11-02-09, 19:20

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder