Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard De gangene jeg har hatt for høye prøvesvar og en følelse av at det er min skyld

De gangene jeg har hatt for høye prøvesvar har jeg fått en vemmelig følelse av at det liksom er min skyld. Det er det jo ikke , men det er likevel den følelsen jeg får når legen utbryter at det var ALTFOR høyt.

Nesten som om jeg skulle være en diabetiker med for høyt blodsukker.

Denne gangen var det" bra", men T4 var litt lavere enn det jeg føler meg konfortable med da. Jeg blir jo glad når prøvesvaret samsvarer med hvordan jeg føler meg. Da er jeg syk og ikke lat liksom. Syns det hadde vært vanskeligere om jeg hadde flotte prøvesvar og følte meg helt elendig.

Hvordan er dette for andre?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Synes ikke det er ok å få "bra prøvesvar" å føle meg elendig. Får på følelsen av å bli satt i båsen HYPOKONDER da. Legens kommentar om at stoffskifte er bra, pg at det er ingenting i veien gjøre det vel ikke bedre.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

Standard Sv: De gangene jeg har hatt for høye prøvesvar og en følelse av at det er min skyld

Jeg syns det er veldig vanskelig. Jeg vet at jeg kommer til å føle meg bedre på høyere dose, men legen sier at jeg er bra dosert nå. Jeg kan jo ikke holde meg på den dosen for å glede legen, når jeg ikke føler meg bra. Er redd for å få kjeft når jeg kommer dit og har "for høye" verdier.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard Sv: De gangene jeg har hatt for høye prøvesvar og en følelse av at det er min skyld

Enig! Idag fikk jeg *pekefinger kjennepreken* fra legen, dog med humoristisk undertone (vi har bra dialog). MEN, min T4 er altfor høy, så nå må jeg prøve meg frem på litt mindre Levaxin. Og jeg som synes livet generelt er greit, er redd for at tingenes tilstand raser, men må jo prøve å få ned T4 litt synes jeg...

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

Hvor høy T4 har du da?

Den nye legen jeg har fått nå (får ny hver gang virker det som, pga ulike permisjoner) sa faktisk at det var greit med TSH på 0,08! Så da ble det ikke kjeft denne gangen i hvert fall. *puh*

Lignende tråder

1. Influensa-lignende følelse
    Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 13-03-07, 22:06
  2. følelse av blodåre i fingrene som sprekker
    Av RIGG i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 12-11-06, 16:36

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder