Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard Du feiler ingen ting!

http://www.ihealthtube.com/aspx/view...2d48b3df646eb4 På dette stedet er det mange videoer med Dr Stephen Langer. Mange av videoene handler om hypotyreose og problemer med binyrer.

Det fine med dem er at om du går på nederste linje i den blå firkanten under videoen, ligger det ett felt som heter "Transcript". trykk der og du får hele intervjuet som tekst. Putt det inn i Google oversett, og du får en måtelig grei oversettelse....

Googeloversettelse
    Lee Swanson: Jeg synes det er interessant, er det første kapittelet av boken med tittelen: "Ingenting Organisk galt." Og jeg hadde kjempet for 2 til 3 år med energispørsmål. Jeg gikk til legen min, de gjorde det typiske blodet arbeidet opp, og de fant ingenting galt med meg. Og, kan det første kapitlet i boken din snakker om [hvordan] udiagnostisert skjoldbruskkjertelen etterligne en masse andre problemer [som] trøtthet [og] vektøkning. Kan du fortelle litt om hvorfor legene ikke kan diagnostisere?

Dr. Stephen Langer: Vel, la oss definere våre vilkår-ingenting organisk galt betyr at du går inn i et legekontor [og] du får en historie og en fysisk undersøkelse. De gjør rutinen batteri av tester og ingenting dukker opp.

LS: Nettopp.

SL: Til tross for at ... en person har 3 sider igjen av klager.. Og, sier legen det er ingenting galt, at jeg kan finne, det må være stress eller er det alt i hodet. Nå utgangspunktet testene som de fleste leger gjør er sensitive, men ikke spesifikk til mange, mange tilstander fordi den tiden testene begynner å gå sørover og bli unormale du allerede har alvorlige mangler eller ubalanser i, organsystemer. Helse er et kontinuum. Før et organ system bryte ned, kan du ha ernæringsmessige endringer, du kan ha fysiologiske endringer som ikke dukker opp på disse rutinemessige tester. Med andre ord, vet vi at en person kan ha flere ernæringsmessige ubalanser, kan ha problemer med å fordøye næringsstoffer, selv om de får næringsstoffer, og massevis av andre ting som ikke møter opp. Som et resultat er mange mennesker som virkelig er klinisk vandre rundt kurv tilfeller fortalte det hele i hodet deres, gå hjem og lære leve med det er en annen rubrikken som brukes. Og hvis en person kommer tilbake og klager, mer ofte enn ikke, spesielt i dag, de er kastet på en av de psycho tropic medisiner, dvs. et antidepressivum eller en anti-angst medisinering, som egentlig ikke gjør annet enn vegg papir over symptomene. Siden skjoldbruskkjertelen styrer metabolismen av hver celle i kroppen kan du ha symptomer i alle organ eller vev i kroppen. Det betyr ikke at du kommer til å ha symptomer på alle dem, i alle av dem, det kommer an på din egen genetiske sminke, etc. men det kan være hvor som helst. Den vanligste klagen som jeg ser er bare kronisk utmattelse som ikke overvinnes ved engang 8 til 10 timer søvn. Folk sovner sliten og våkner de opp trøtt og de vet ikke hva som skjer. Så legen alltid, hvis de mistenker en skjoldbrusk tilstand, vil gjøre et par blodprøver, dvs. oftest den TSH. Og, hvis TSH faller overalt innenfor dette brede spekter av ... innenfor normale grenser tall, de er fortalt at det er ikke deres skjoldbruskkjertelen.

LS: Og står TSH for Thyroid ...

SL: Thyroid hormon som er et hormon som er satt ut av hypofysen i bunnen av skallen, som er en mester kjertel som styrer det meste av endokrine organer i kroppen, de fleste av de endokrine kjertler. Med andre ord, det fungerer som en termostat. Så hvis thyreoideahormoner er lave dine TSH vil gå opp. Med andre ord, vil Thyroid hormon går opp fordi den prøver å skyve skjoldbruskkjertelen til å produsere mer hormon. I motsetning-klok, hvis du har for mye hormon i skjoldbruskkjertelen trenger mindre stimulering slik at TSH går ned. Så går Din TSH faktisk i motsatt retning av din thyroid hormon. Din skjoldbruskkjertel hormon går opp din TSH går ned. Skjoldbruskkjertel hormon går ned, går din TSH opp. Den normale utvalget av TSH i de fleste labs er i ferd med 0,3 til 5,5-bare tallmessig-folk trenger ikke å vite hva disse tallene betyr, men 0,3 til 5,5. Hvis du alt 0,3 til 5,5 vil de fortelle deg at du er innenfor normale grenser. Vel, det er helt feil. Om 2 eller 3 år siden fra når vi gjør dette showet, som kalles en gruppe American College of Endocrinology, som er en tradisjonell gruppe endokrinologer, kom ut offentlig og uttalt at det øverste nivået av TSH, som brukes til å diagnostisere hypothyroid bør ikke være høyere enn 3, som er mye lavere enn 6, så mye mer folk ville bli diagnostisert. I min praksis har jeg funnet ut at selv 3 er for høy. Jeg behandler mennesker i 2s og noen ganger også i 1s hvis de har skjoldbruskkjertelen symptomer fordi hvis du putter en person på en lav dose av skjoldbruskkjertelen og de er symptomatisk er det absolutt ingen downside med mindre de har noen pre-eksisterende koronar tilstand som jeg veldig , veldig sjelden ser, og de fleste gjør svært godt på den.

Opprinnelig tekst

Lee Swanson: I think it’s interesting, the first chapter of your book is entitled: “Nothing Organically Wrong.” And, I had struggled for 2 to 3 years with energy issues. I went to my doctor; they did the typical blood work up, and they found nothing wrong with me. And, the first chapter of your book talks about [how] undiagnosed thyroid can mimic a lot of other problems [like] fatigue [and] weight gain. Can you talk a little bit about why doctors can’t diagnose?

Dr. Stephen Langer: Well, let’s define our terms—nothing organically wrong means you go into a doctor’s office [and] you get a history and a physical examination. They do the routine battery of tests and nothing shows up.

LS: Exactly.

SL: Despite the fact that….a person has 3 pages worth of complaints. And, the doctor says there’s nothing wrong—that I can find—it must be stress or it’s all in your head. Now, basically the tests that most doctors do are sensitive but not specific to many, many conditions because by the time the tests start to go south and become abnormal you already have severe deficiencies in, or imbalances in, organ systems. Health is a continuum. Prior to an organ system breaking down, you can have nutritional changes; you can have physiologic changes which do not show up on these routine tests. In other words, we know that a person can have multiple nutritional imbalances, can have problems with digesting the nutrients, even if they’re getting the nutrients, and lots of other things that don’t show up. As a result, a lot of people who are really clinically walking around basket cases are told it’s all in their head; go home and learn live with it is another rubric that’s used. And, if a person keeps coming back and complaining, more often than not, particularly today, they’re thrown on one of the psycho tropic medications, i.e., an antidepressant or an anti-anxiety medication, which really does nothing but wall paper over the symptoms. Since thyroid controls the metabolism of every cell in the body you can have symptoms in any organ or tissue system in the body. It doesn’t mean you’re going to have symptoms on all of them—in all of them, it depends on your own genetic make up, etc. but it can be anywhere. The most common complaint that I see is just chronic fatigue that is not overcome by even 8 to 10 hours of sleep. People go to sleep tired and they wake up tired and they don’t know what’s going on. So, the doctor invariably, if they suspect a thyroid condition, will do a couple of blood tests, i.e., most commonly the TSH. And, if the TSH falls anywhere within this broad range of…within normal limits numbers, they’re told it isn’t their thyroid.

LS: And, the TSH stands for Thyroid…

SL: Thyroid Stimulating Hormone which is a hormone that’s put out by the pituitary gland at the base of the skull, which is a master gland that controls most of the endocrine organs in the body, most of the endocrine glands. In other words, it acts like a thermostat. So, if your thyroid hormones are low your TSH will go up. In other words, your Thyroid Stimulating Hormone will go up because it’s trying to push the thyroid to produce more hormone. Contrary-wise, if you have too much hormone the thyroid needs less stimulation so your TSH goes down. So, Your TSH actually goes in the opposite direction of your thyroid hormone. Your thyroid hormone goes up your TSH goes down. Thyroid hormone goes down, your TSH goes up. The normal range of TSH in most labs is about .3 to 5.5—just numerically—people don’t have to know what these numbers mean, but .3 to 5.5. If you’re anywhere from .3 to 5.5 they’ll tell you you’re within normal limits. Well, that is completely wrong. About 2 or 3 years ago from when we’re doing this show, a group called the American College of Endocrinology, which is a traditional group of endocrinologists, came out publicly and stated that the upper level of TSH, which is used to diagnose hypothyroid, should be no higher than 3, which is a lot lower than 6, so a lot more people would be diagnosed. In my practice I’ve found that even 3 is too high. I treat people in the 2s and sometimes even in the 1s if they have thyroid symptoms because if you put a person on a low dose of thyroid and they’re symptomatic there’s absolutely no downside unless they have some pre-existing coronary condition which I very, very rarely see, and most people do very well on it.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    59
    Meldinger
    525

Standard Sv: Du feiler ingen ting!

Jeg synes simpelthen ham Stephen Langer er så sympatisk

Det er i øvrigt også ham, der har fået ideen med at lade et apotek fremstille flydende thyroid/mixtur, hvor hver dråbe kun indeholder ca. 1/10 af 1/4 grain, til mennesker, der som jeg er sensitive overfor hormonerne - i hvert fald er det ham, der har skrevet om det i en bog, som Mary Shomon har henvist til på sin hjemmeside.

så Stephen Langer får hermed æren for, at jeg fik ideen til at dele min tablet i meget små stykker

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Du feiler ingen ting!

Ja, Luuna, det er lurt å gå forsiktig frem når du er så følsom. Og vi andre som tror vi ikke er så følsomme, kan få en ubehagelig overraskelse ved å skynde oss
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Feber (?) og litt andre ting.
    Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 11
    Siste melding: 23-12-11, 14:44
  2. Kjerringråd - for ting og tang :)
    Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 12
    Siste melding: 10-04-07, 23:45
  3. Er Graves den sykdommen som alltid går over av seg selv?
    Av rikke i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 23-12-06, 15:07

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn