Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Standard HCL : Mavesyre må der til

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    "Question: Do you know why my levels of free T4 and free T3 would drop after I started taking Armour thyroid? I wasn’t taking thyroid hormone before, and my doctor said this is an odd reaction. Is there something my doctor can fix so that my free T4 and T3 will rise, as it’s supposed to by taking Armour?

Dr. Lowe: A person’s free T4 and free T3 can decrease after beginning Armour for at least 2 reasons I know of."

Les mer her

Jeg vil nu ikke gå så langt som til at sige, at medicinen ikke virker ... Det gør den da heldigvis Men Dr. Lowe's praj om optagelse af medicinen og om reverse t3 er altid gode og relevante at ha med sig, og jeg kan endda huske, at jeg har læst om det før Og selvfølgelig har manden ret - alting kan bedres, hvis de her ting bliver bedre. Jeg talte også forleden med en bekendt, der efter at have "saneret" sin mave har kunnet sætte sin dosis af stofskiftemedicin ned, og det til trods for en ret hidsig Hashimoto's.

Jeg har for tiden gang i et "eksperiment" med HCL, som jeg indtager godt og vel midtvejs i aftensmaden med et stort glas vand.
    Jeg bruger denne, Source Naturals, Betaine HCl, 650mg x 180Tablets: https://bigvits.co.uk/product/betain...-x-180tablets/
    Dette oplever jeg giver mig mere varme. Det passer godt sammen med det, Anisa skriver her, i indlæg nr. 72: https://www.stofskifteforum.dk/showt...t=11037&page=8 og så ovennævnte praj fra Dr. Lowe

Her Anisas tråd "Mangel på mavesyre. Om Achlorhydria og Hypochlorhydria":
    https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13098

Nielsigne
    Sist endret av Admin; 11-11-18 kl 17:00 Begrunnelse: Links

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    49
    Meldinger
    303

Standard Sv: HCL : Mavesyre må der til

Tak for indlægget Nielsigne!

Jeg går netop og overvejer, om mine mavegener skyldes for lidt mavesyre. Jeg forsøgte mig med HCL i foråret, og der førte det bare til halsbrand, men mine mavegener er anderledes nu, og min krop har jo været igennem en masse forandringer siden, så det kan være, at det er problemet nu.

Lægen mener, at der er tale om FOR MEGET mavesyre, men mavesyredæmpende midler virker ikke, og jeg kan læse mig til, at symptomerne kan være de samme. Derudover har jeg prøvet 'rødbedetesten', som Anisa også har beskrevet et sted her på siden - og den viste mangel på mavesyre.

Kunne du tolerere HCL med det samme, da du prøvede det, eller skulle du vænne dig til det?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Hej Sharon
    Jeg har været ret nervøs for det der HCL men har pga symptomer følt mig overbevist om, at jeg havde brug for det. Så, da jeg havde gloet på bøtten med HCL i nogle uger, tog jeg mig sammen og slugte en. Fik meget varm fornemmelse i halsen trods det meget store glas vand, så jeg blev forskrækket - troede, jeg havde gjort noget galt. Varmen i halsen "dampede af" efter en times tid, og det bedste var, at jeg fik varmen i kroppen. Det er faktisk noget, jeg har haft lidt svært ved her på det sidste - har faktisk haft nogle "anfald", hvor jeg har frosset helt fuldstændig vildt. Det har en sammenhæng med nogle gange at være for træt og så med, at jeg nok aldrig kommer til at få gode, afslappede, tjekkede morgener ... jeg bruger store mængder af energi på at få ungen i skole, og det tager altså på mig. Ved godt, det lyder sådan lidt Men altså ... det er af forskellige grunde utroligt anstrengende.

Jeg har i flere år haft en idé om, at mine gener i hvert fald ikke kunne skyldes for meget mavesyre. Det var måske nok problemet en overgang, da jeg var ung, men så skiftede det på et eller andet tidspunkt. Problemet er jo så, at symptomerne på for meget og for lidt mavesyre ligner hinanden, så man kan komme til at lave nogle skæbnesvangre fejl.

Af en eller anden grund har jeg kun mødt læger, der har ment, det drejede sig om for meget mavesyre. En af dem mødte jeg efter at have indtaget et rimelig uskyldigt måltid bestående af grahamsbrød med et stykke kalkunpålæg og så et krus urtete. Oj, hvor fik jeg ondt i maven ... Men det var ikke noget i forhold til, hvad jeg fik senere, da lægevagten havde udstyret mig med et mavesyrehæmmende middel ... jeg var døden nær. I hvert fald føltes det sådan.

Jeg havde det svinedårligt i timevis, indtil min mand skar igennem og hentede en meget stor flaske Coca Cola til mig. Bare en halv deciliter af det, og så kunne jeg mærke, hvad jeg skulle og ikke skulle. Coca Cola er selvfølgelig ikke sundt, men det har nu alligevel reddet mig mange gange, uden tvivl på grund af syreindholdet - det, der gør cola'en velegnet som toiletrens og tand-opløsende middel

Skrappe sager. Men det er jo skrappe sager, man har i maven, når den funker - det er jo ikke letmælk, vel ....

Jeg har så også brugt Vogels Molkosan, nu Valleforce https://www.naturoghelse.dk/shop/val...nal-4243p.html (den fås både med og uden urter) der også er dejlig sur. Hvis du gerne vil bekræftes i, om du ville have glæde af noget syre, så prøv det - det er jo en sukkerfri fornøjelse, i modsætning til cola'en. Man tager en god spiseskefuld i et stort glas vand og drikker det. Min mave er glad for det.

Jeg har også prøvet Vita Biosa https://www.biosa.dk/vitabiosa men kan ikke rigtig ha de der urter. Ellers tror jeg faktisk, den er fin

Magnesium (Bertelsens) har også været en god hjælp til maven, og jeg bruger den stadig. Den gør, at man slapper bedre af, også i maven, og muligvis påvirker den surhedsgraden eller noget andet dernede til det bedre. Jeg tar fire stks (det dobbelte af det, man skal iflg. anvisningen) ved sengetid.

Alligevel besluttede jeg en da, at jeg alt i alt måtte have brug for noget andet; noget, der lignede min maves egen produktion af et eller andet. Og så valgte jeg altså at prøve HCL efter at have læst om det herinde. Jeg har taget en tablet hver dag i nogle dage nu og tænker, at jeg nok vil prøve at sætte det lidt op på et tidspunkt. Vil jo nødig gå glip af noget
    Jeg kunne godt tænke mig at prøve med mindre stykker af tabletterne ad gangen, men knækker man dem, går "filmen" rundt om dem jo i stykker, og det er muligvis ikke smart, når man spiser dem ... Men jeg ved det ikke. Måske kan man bare ta én den ene dag og to den næste og så skifte med det på den måde.

Nielsigne
    Sist endret av Admin; 11-11-18 kl 17:03 Begrunnelse: Links

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Problemet er jo så, at symptomerne på for meget og for lidt mavesyre ligner hinanden, så man kan komme til at lave nogle skæbnesvangre fejl.
    Dette tror jeg du har veldig rett i Nielsigne. Det er noe jeg ofte er borti i jobbsammenheng blant annet. Veldig mange som tar feil av om det er for mye eller for lite, og det er jo en veldig viktig sak.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Jeg vil endda sige, det er skæbnesvangert ... tager man fejl og pumper sig med syreneutraliserende midler uden at have brug for dem, går man glip af mange næringsstoffer og, for vores vedkommende, (effekten af) vigtig medicin. På den korte bane kan det være ubehageligt ... og så er det jo også bare meningsløst.

Syre gør meget ondt i maven, hvis man får for meget i forhold til, hvad man har brug for. Og man skal ikke tage HCL på tom mave - det gør ret så ondt, har jeg læst, og det kan jeg levende forestille mig. Jeg har en sart mave og er overrasket over, at den kan li' HCL ... der er mange ting, den bestemt ikke bryder sig om, heraf nogle med syreeffekt. Men HCL gør den vist bare godt.

Nielsigne

Medlem siden
    Aug 2011
    Alder
    62
    Meldinger
    21

Hei! Jeg har også kjøpt inn de nevnte HCL-tablettene. Men ser på boksen at det står at den inneholder melk. Skal helst ikke ha laktose, og ble da i tvil med hensyn til disse. Noen som vet?

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    49
    Meldinger
    303

Tak for dit svar Nielsigne.

Sjovt du skriver det med cola, for min mave har næsten altid været glad for cola - og også tidligere for VitaBiosa - selvom jeg nu også prøver at holde mig helt fra cola.

Jeg talte på et tidspunkt med den holistiske læge Ole Købke vedr. HCL Betain, og han gav mig en grundig skriftlig vejledning i, hvordan det bør tages, for at man får mest muligt ud af den. Den vejledning har jeg så siden mistet, men har fundet denne på nettet i stedet:

http://www.healingnaturallybybee.com/articles/dig5.php

Det er måske værd at følge for at få det optimale ud af HCL...

Til Ninna: Hvis du helst ikke skal have laktose, skal du nok købe nogle andre Betaine HCL uden.
    De Betaine HCL, jeg har stående, indeholder hverken laktose, gluten eller andet 'skidt'. De er i mærket 'Higher Nature', og jeg har købt dem via en engelsk hjemmeside - kan ikke lige huske hvilken, da det er noget tid siden.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Tak for linket, Sharon

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke er tilbøjelig til at følge de der anvisninger om, hvordan man gradvist øger indtagelse af HCL ... Jeg vil rette mig efter min mave og min fornemmelse af, hvad der foregår

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    49
    Meldinger
    303

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Det gør det også en del nemmere at overskue for andre, der måtte komme til - uanset, hvilken model, der vil vælge...

Nielsigne

Side 1 av 2 12 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn