Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
    gjest Gjest

Standard SYMPTOMER

Hvilke symptomer har dere andre med lavt stoffskiftet?
    Selv sliter jeg med; vonde/stive ledd,stiv nakke,trøtt,trykk inne i hode,svimmelhet,en rar nummenhet av og til,lett for vektøkning,noe hodepine... det var det jeg kom på i farten :o
    Jeg har gått på levaxin siden februar 2005...[/b]

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

en ting er bihulebetennelser og allergier som er mye bedre ved riktig dose.
    nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Du nevner symptomer som jeg tipper alle her kjenner. Og noen til. Lavt stoffskifte betyr at cellene i kroppen ikke får nok oksygen. Kroppen består av mange celletyper og disse påvirkes forskjellig og det er også høyst personlig hvordan man oppfatter dette. Derfor vil man få forskjellig svar når man spør en person. Og svaret vil være forskjellig om man spør nå eller senere, for da kan andre plager være de mest framtredende.

Jeg syns det er grunn til å beklage seg til legen når behandlingen man får ikke virker. Legene lever i den vilfarelse at behandlingen de gir, og det er jo kun Levaxin, virker fullt ut tilfredsstillende på 90% av oss !!
    Jeg kjenner faktisk ingen som kan si at dette virker bra nok.
    Ta turen og forklar grundig hvordan du har det ! Og begynn å skrive ned symptomene en uke før, det er umulig å få med seg alt i en muntlig forklaring til legen.

Jeg tror at mange fler kan ha nytte av å bytte til andre Thyroxintyper. Hvorfor må vi klare oss med EN medisin mens folk med andre plager kan velge og få en som virker best mulig ?
    Jo, det er fordi legen ikke har nok kunnskap om hvordan det er ha lavt stoffskifte !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Gjest

Standard

Hei!
    Kan legge til: vondt under hælene, vondt i legger ( harde stive legger), Mister MYE hår, muskeltrøtthet, fryser lett og mye (innen fra og ut), surrete i hodet, Sikkert mye mer men kommer ikke på resten- er nå behandlet med levaxin siden Jan/ feb 2005

Søs

gjest Gjest

Standard

det er såå utrolig godt å høre at man ikke er alene om disse plagene. legen min mente jo at jeg ville bli helt frisk bare jeg begynnte på disse pillene... :x

Hovedinnlegger

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    89

Standard

:x fryser spesielt under huden. Kan være varm utenpå huden men en isende kulde under.,svimmelhet,konsentrasjonsvansker i perioder,nedsatt kjønnsdrift,hevelse i bena og stramme legger ja.....og et reservehjul rundt magen :( , nedsatt hørsel, piping i ørene(varierende intensitet), all aktivitet en kamp, problemer med å sove en hel natt uten avbrudd,uregelmessig hjerterytme o.s.v. er noe av det jeg har og har hatt i perioder. :arrow:

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    48
    Meldinger
    539

Standard

heisann Gjest!
    Jeg har også vært på hypo-medisiner siden midten av mars. Ble fortalt av legen min at jeg ikke skulle forvente så fryktelig mye før etter kanskje ett år. Flere steder leser jeg at det kan ta mellom 1 og 3 år før man begynner å leve som et normalt menneske igjen.

De første 2 månedene jeg gikk på medisinene følte jeg meg ganske så bra. Spesielt injeksjonene for vitB12 mangel virket utrolig. Følte også at hypo-medisienene virket (jeg bruker Thyrax, som er det mest normale å bruke her i Nederland. Samme som de fleste her på forumet bruker, men med et annet navn).

Men i begynnelsen av mai følte jeg meg så utrolig dårlig igjen. Hadde noen dager jeg var syk og hjemme fra jobb. Ville ikke gjøre noe, hadde muskel smerter etc. Det ble bedre igjen etter noen dager. Men det jeg merker er at alt går i perioder.
    Nå begynner det å bli skikkelig godt og varmt i været her hvor jeg bor. 20 til 25 grader, og da begynner jeg å føle meg levende igjen. Jeg har lest flere steder at folk med lavt stoffskifte ofte har mindre problemer når været er varmt. Noe som kan stemme for meg.

Uansett, i de perioder jeg føler meg dårlig skjer dette:
    Blir utrolig trøtt
    Stive og vonde muskler og ledd
    Svimmelhet. Brainfog. Husker dårlig. Gjør dumme ting.
    Faller her og der... har noen ganger ikke kontrol i det hele tatt.
    Tørr hud, spesielt i ansiktet. Føler meg som en zombie.
    Muskel svakhet. Normalt er jeg rimlig sterk. Men enkelte dager kan jeg ikke åpne en brusflaske engang.
    Menstruasjonen blir sterkere. Jeg har normalt veldig mild mens. Men når jeg føler meg dårlig, blir det nesten blodbad (unnskyld billedbruken ).
    Jeg har tingling i fingrene og bena. Helene blir ille. Leggene blir blåst opp. Får vannsamlinger her og der...

En ting som legen min gjorde meg oppmerksom på, og det var at jeg hadde mye betennelser og kviser på bryst og brystkasse, samt skuldre og nakke. Det har blitt veldig mye bedre etter behandlingen, men det kommer og går litt det også.
    Samt at jeg hadde puter under armene... de er også helt borte!

Nei, det er ikke enkelt å leve med det vi lever med! Man må gi seg selv litt tid. Og ikke være redd for å fortelle legen at du tror kanskje medisinene må justeres.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Husker dere Anne Holt, hun med krim-bøkene? Per Egil Hegge sa engang på tv ellr i avisa (han jobber/jobbet i Aftenposten) at det var på grunn av hennes uoppdagete hypothyreose, at hun måtte fjerne livmoren pga blødninger. Da var det en lege (endokrinolog) som uttalte seg offentlig og sa at Hegge burde holde munn og ikke uttale seg om andre personer og at behandlingen for hypothyreose i Norge var utmerket etc.
    Da dukket Anne Holt opp i TV sammen med Per Egil Hegge og bekreftet at hun hadde hypothyreose som det tok mange år å få diagnose på, og at det var derfor hun blødde så mye at hun måtte fjerne livmoren.
    Det er en sammenheng mellom rikelige mensblødninger og hypothyreose.
    Nå har vi hatt et generasjonsskifte blant leger, de tror ikke lenger på at hypo kommer av jodmangel og annet tull de lærte dengang.

Og for framtiden:
    TSH-grensen skal ned til 2,5.
    http://www.endo-society.org/news/end...-april2004.cfm

nora
    det verste symptomet mitt er når jeg ikke kan sove ordentlig men bare snu meg hele natta når jeg er hypo

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    89

Standard

Hei!
    Jeg har for tiden flest netter med bare snuing, og det er tungt å stå opp og være klar for dagens arbeide. Det var en som nevnte "puter under armene", og sånn har jeg følt det i de siste mndr. "putestørrelsen" varierer. Jeg trodde det var for at jeg bare har lagt på meg. Det er litt befriende å lese om andres symptomer, for da blir det som et puslespill og flere brikker faller på plass.
    Jeg har spist Levaxin i 14 dager no, så da kan jeg vel snart begynne å se effekt en eller andre vegen, eller hva?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Noe merket jeg etter et par timer, og noe etter hvert.
    Jeg måtte øke alle to uker.
    nora

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Symptomer Hypertyreose
    Av Vigdis i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 27-12-11, 23:23
  2. Hvad enhver stofskiftepatient bør vide om Levaxin og Eltroxin!
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 04-01-10, 09:31

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn