Side 1 av 10 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 97
    Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    8

Standard Røyke stopp, lavt stoffskifte, vektøkning

Jeg har sluttet aa roeke (etter 20 aar).
    Alle sa til meg at jeg ikke vil legge paa meg hvis jeg vil trimme og ikke troeste spise.

Dette har jeg fulgt opp og likevel har jeg lagt paa meg ca 8 kg. De kom ikke med en gang men ca etter 2 maaneder. Kilogene er bare fett og paa grunn av det har jeg faatt ogsaa celluliditen i tillegg!!! Jeg har ogsaa oekt armour etter at jeg sluttet aa roeke...tror at jeg er naa paa min eńdelige dosen(5 grain)

ER det noen som har lignende erfaringa samt en vei ut av dette ???
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Har hørt folk si at røyking øker stoffskiftet med 5%. Men er det sant ? Og hvordan er i så fall virkemekanismen ?
    For oss som ikke har noen fungerende mekanisme er det iallfall ikke slik. Vi tar jo piller.
    Jeg gikk ned når jeg begynte med Armour i fjor, men det var mye og raskt med en gang. Siden har vekta vært stabil. Har økt matinntaket betraktlig, så de siste kiloene er vel overlatt til sevdisiplinen ? (ohh - vilken skjebne)

5grain var mye ?
    På pakningsvedlegget står det noe sånt som at om dosen må overstige 3G så kan en begynne å mistenke resistens.
    Har du sjekket det ? ( og myer annet )
    Stoffskiftet er komplissert. Mye kan være feil som ikke inntak av fremmedthyroxiner kan fikse.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    72

Standard

Jeg sluttet også og røyke for ca 6 mnd siden...og har trent og egentlig vært flink med maten...Men jeg skal si vekta stiger styggelig mye...
    Går på levaxin men er langt i fra bra...
    Legen min skal prøve og få tak i Armour til meg så jeg håper det vil skje noe da!!!!!!!
    legen min mente at det kanskje hadde noe med feidosering og gjøre...
    Så jeg ble vel ikke mue klokere på det...nesten så jeg begynner og røyke ijen og slutter og spise...men det blir jo så feil det også..huff

håper armour hjelper litt på kiloene også...Og hukommelsen da selvfølgelig

Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    14

Standard

kjempeflinke er dere som slutter å røyke!!!! Ikke begynn igjen pga vektøkning!!!! Jeg sluttet selv, og like etter oppdaget legen at jeg var gravid og hadde lavt stoffskifte. Det var en tøff periode i noen uker og jeg ønsket å gi opp, men så gikk alt mye bedre. Jeg unte meg alt jeg ville av knaske gulerøtter, sånne små søte, vet dere, alt jeg ville av nøtter og tørkede frukter. Så kjøpte jeg masse fishermans friend og når røykesuget ble stort stappet jeg munnen full av de sterke dropsene, tenkte på lille vennen i magen, så var suget over.
    Nå er det gått halvannet år og jeg er så lykkelig for at jeg ikke lenger er en røyker. Og jeg er så stolt over at jeg klarte det.

S
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    8

Standard R

Ja , jeg trenger 5 g. Foeler meg best paa det, tror at er min endelige dosen.Holder ogsaa paa stoffskifte diett men likevel trenger jeg 5g.

Har leste at stoff. gaar ned etter roeyke slutt. dette har ogsaa M.Shomon erfart. Min lege pratet noe om fett sentra som forander seg i hjernen etter at en slutter aa roeyke. Skal faa mer info neste gang

Ja det frister aa begynne aa igjen...

Flere med lignende erfaringer???

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det var en som postet på alt support.thyroid som brukte 5 grains også. På Dr. Mercola sin side nevner han at noen må ha ganske mange grains, opptil 12.
    Sluttet å røyke når jeg var 16, så kan ikke uttale meg om det. Var alltid samme vekt etterpå, først nærmere 40 krøp det på kiloer.

nora

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    8

Standard R

hei Nora!
    Naar tid har du begynt aa royke da?? Naar du var 4 aar??

Det er mange som begynner aa legge paa seg ved 40. Overgangsalder naermer seg.....mindre estrogen,andro dominans....fett begynner aa lagres annerledes

tar i mot gjerne mer tips og hint

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    89

Standard lavt stoffskifte??????

Hei. Jeg lurer på hvordan skal man kunne komme seg til en lege som har noe peil på stoffskifte? Jeg har de aller fleste symptomer på lavt stoffskifte, bare ikke utslag på blodprøvene. En gang er jeg blitt behandlet av homeopat for uregelmessig hjerterytme som han sa var følge av lavt stoffskifte, men cardiologen sa alt var normalt og ville gi meg "medisiner" for urytmen og jeg takket nei for det var så mye bivirkninger. Er det noen som har gode råd for hvor jeg skal begynne?
    På forhånd takk.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

14 eller sånt. Når jeg begynte å hoste, stoppet jeg fordi jeg ikke lenger hadde lyst på røyk da. Fikk ikke lyst på røyk senere heller. Må innrømme at jeg nok ikke røykte så mye....

Ang å finne lege når blodprøvene ikke viser noe:
    Hva nøyaktig var tallene? Hvis TSH var 2,5 eller mer så er det håp. Da er FT4 i nedre halvdel også. Etter noen uker vil TSH antageligvis stige.
    Prøver som må tas: TSH FT4 kanskje FT3 , den vil plutselig synke når man blir verre . Anti-TPO. Denne er viktig for hvis man har en TSH på 2-noe og symptomer og positiv for antistoffer da er det flere vitenskapelige skriv som sier at man kan starte behandling fordi da er skjoldbruskkjertelen på vei til å bli ødelagt. Det er da mulig å bli behandlet. Legen må sende inn prøven til hormonlabben på Aker og skrive et konkret spørsmål, nemlig at pasienten har symptomer og om rådgivende endokrinolog anbefaler thyroxinbehandling. Virker ikke hver gang, kommer an på hvem som er på vakt. Men først må man jo ha tatt en prøve ved en annenlab og TSH var over 2.
    Ved Hormonlabben er øvre grense for TSH 3,6. Over det får man umiddelbart en diagnose på hypothyreose.

Og så kan man påvirke testen ved å velge tidspunkt, om morgenen er tallet dobbelt så høyt som om ettermiddagen. Og sover du ikke natten før i det hele tatt, blir TSH 7 eller 8.

Hvis FT4 er på 10 og TSH ikke er høyt, er det noe som heter sekundær eller tertiær hypothyreose. Da kommer men uansett til endokrinolog men mange forlanger at TSH da skal være under 0,3 samt FT4 under 10 for å få en slik diagnose.

Ellers er det jo Balder-klinikken, som kan se på helheten og symptomene. Vanlige leger får en skrape for dårlig legekunst hvis de gir en pasient levaxin uten skikkelig diagnose.

Og så kan du forlange å prøve levaxin uten diagnose. Jeg gjorde det. Ikke populært.

Men hva var prøvesvaret? Kanskje er det opplagt, at TSH var 4,2 og labben har øvre grense på 4,5. Vet om sånne, jeg.

nora

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    89

Standard

mine prøver var for 5 år siden :
    TSH 2,57
    T4 10,7
    T3 3,3
    o g siden har det bare blitt værre og værre................ :twisted:

Side 1 av 10 12345678910 Siste