Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Uregistrerte Gjest

Question Lavt stoffskifte spørsmål

Hei!

Jeg er en dame på 37 år og har vært sykmeldt i 9 mnd nå for "utbrenthet". Var til refleksolog da jeg ikke følte jeg fikk hjelp i det offentlige helsevesen. På første konsultasjon forteller han meg at jeg har lavt stoffskifte og jeg gikk hjem og begynte å sette meg inn i dette.

Jeg er nå helt sikker på at det er dette som plager meg og jeg ser nå at dette nok har fulgt meg i mange år. Jeg ser nå også at min datters store konsentrasjonsproblemer og treghet etc nok også muligens har rot i dette.

Nå har jeg vært og tatt blodprøver som viser seg å være innenfor normalonrådet: TSH 1,55(0,5-3,6), frT4 13(8-21), frT3 4.1(3,1-6,2), TPO 0(<6). I tillegg har jeg d-vit mangel, relativt lav B12 270(180-670) og ferr.(jern?) på 69(15-200).

Målt temperaturen noen morgener nå og den har vært 35.4, 35.4 og 35.2. Har også målt puls ned i 38 sittende i en stol. I tillegg har jeg skrevet en lang, lang liste over symptomer på LS som jeg har. Jeg er derfor selv nesten overbevist, men er jo veldig spent på hva legen skal si når jeg kommer til henne neste uke.

Ønsker derfor noen av deres vurderinger på dette jeg skriver og ønsker på bakgrunn av det å bli registrert som medlem. Men jeg ble litt usikker på om dere har stoppet helt med nyregistrering av medlemmer og skrev derfor historien her i håp om å få en vurdering av dere som moderatorer hvis ikke jeg får postet det på forumet ;)

På forhånd takk for hjelp.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Lavt stoffskifte spørsmål

Sitat Opprinnelig skrevet av Uregistrerte Vis post
    Nå har jeg vært og tatt blodprøver som viser seg å være innenfor normalonrådet: TSH 1,55 (0,5-3,6), frT4 13 (8-21), frT3 4.1 (3,1-6,2), TPO 0 (<6). I tillegg har jeg d-vit mangel, relativt lav B12 270 (180-670) og ferr. (jern?) på 69 (15-200).

Målt temperaturen noen morgener nå og den har vært 35.4, 35.4 og 35.2. Har også målt puls ned i 38 sittende i en stol.
    Hej Gæst.

Enhver der har symptomer på lavt stofskifte (som dine) trods "normale" resultater af blodprøver (som dine) - bør først og fremmest starte med at rette fokus på jod og jodmangel. Prøv at starte med at følge med i dette emne, og endelig læs også alt det, som er linket til i derinde. Mange mennesker, i årevis plaget af lavt stofskifte og i behandling, som bare "ikke ville virke", er først for alvor kommet tættere på stabil bedring, efter at de begyndte lære om jod.

Du får nok ikke meget hjælp fra lægen, til at undersøge dig for jod (analyse af jod i døgnurinen), idet de fleste norske (og skandinaviske) læger påstår at der ikke kan være jodmangel i Norge, fordi norske køer får tang i tilskud til foderet. Alligevel er der nu flere advarsler om jodmangel hos norske gravide, og hvad der gælder gravide, gælder altså også alle andre - uanset kvinder, mænd eller børn.

Vi er mange her på forummet, som måtte klare os på egen hånd i forhold til jod, og der også er mange her, som enten opnåede en bedring, eller endda mere end det, takket være jod. Så uanset hvordan det går hos lægen i næste uge - for dit og din datters bedste - lær så meget som muligt om jod, som det første.

Vi snakkes
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Hei! Ny og spørsmål ang høyt stoffskifte og vekt
    Av Miss B i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 26-10-09, 13:45
  2. Div. spørsmål om lavt stoffskifte
    Av lady90 i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 2
    Siste melding: 04-01-09, 00:26
  3. flere spørsmål ang høyt stoffskifte.
    Av cjhealing i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 07-02-08, 01:48
  4. Noen spørsmål om tenåring med lavt stoffskifte
    Av Villevall i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 9
    Siste melding: 12-09-07, 21:41
  5. Stoffskifte verdier. Spørsmål for en veninne.
    Av mokki i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 21-11-06, 14:35

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn