Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Lightbulb Til nye stoffskifte patienter om Kontrollkort for stoffskiftesyke

Jeg mener at vi har haft postet disse skemaer her på forummet før. Men jeg kan ikke finde dem så her kommer de igen.

Sitat Opprinnelig skrevet av Annemarie
    Hvis andre kan have interesse for følgende, vil jeg gerne fremsende skemaer, som min kære mand har fabrikeret:

Jeg syntes, det er vigtigt at man ved behandlingens start:
    - Får sagt, at man ønsker kopi af lab. prøverne

- Laver et skema over stofskifte tal:
    - Dato for blodprøver
    - Dato for svar fra endokrinologen
    - Nedskriver blodprøvetallene
    - Daglig dosis (f.eks. af Eltroxin)
    - Om der er ændret i dosis og hvor meget
    - Og under bemærkninger kan skrives: Lægens ordination, egen ændring og lignende.

Tillige kan man udfylde et afkrydsningsskema. Dette indeholder symptomer ved forhøjet og for lavt stofskifte. F.eks: Det kan afkrydses med X for sværere symptomer (eller rødt). / = lettere symptomer (eller gult).

Hvor mange kan lige huske symptomer for 14 dage eller 1 måned siden? Man kan måske bare huske, at man havde det rigtigt skidt.
    Det kan så bruges ved kontrol/samtale med lægen eller til eget brug, hvor det kan sammenlignes med oversigten over stofskiftetal og hvilken dosis der har været indtaget.
    EDIT/Admin: Grunden til opdatering af denne tråd er, at alle skemaer i dette emne er forsvundet efter at den eksterne image-host lukkede.

Annemaries tre skemaer: Doseringsskema, Dagsskema og Oversigt over stofskiftetal er udviklet af Annemaries mand i 2007 til eget brug. Det er immervæk næsten 9 år siden at disse skemaer blev til, og er derfor ikke muligt at benytte digitalt. De er dog fortsat uvurderlige som inspiration til evt. at fremstille egne, personlige skemaer til brug for stofskiftepatienter, der ønsker at have et system til at følge effekten af deres behandling. Herunder finder du en PDF-fil med disse tre skemaer.
    Vedlagte filer Vedlagte filer
    Sist endret av Admin; 05-06-16 kl 02:19 Begrunnelse: Edit 2016
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    79
    Meldinger
    2,323

Lightbulb Sv: Annemarie`s Stofskifte-skemaer

Kontrollkort for stoffskiftesyke

"Tanken er at du selv kan følge med på dine egne blodprøveresultater, doser og hvordan du opplever at helsen din er til enhver tid. Kortet kan også være nyttig å ha med seg til legesamtaler, for å vise hvordan du har det på ulike doser og med ulike blodprøveverdier. På denne måten får du og legen din etter hvert kanskje bedre oversikt over hvilke blodprøveverdier du bør prøve å ha for å føle deg best mulig, og hvilke doseringer som skal til for å oppnå det. Disse verdiene er det meningen at du skal føre inn på forsiden av kontrollkortet etter hvert, som "mine optimale nivåer". Før du kommer så langt, må du antakelig fylle ut innsiden av kontrollkortet i en periode, for å finne nettopp "dine optimale nivåer". Slik ser kontrollkortet ut:" Les mer hos kris
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    70

Lightbulb Til nye stofskifte patienter

EN ting jeg fortryder inderligt er at jeg ikke helt fra starten af min sygdom har ført journal over symptomerk, hvilken medicin jeg har taget og hvilke doser. Jeg har op og nedjusteret mange gange og skiftet mellem forskellige preparater og min da hukommelse og koncentration jo påvirkes er det svært at huske hvordan man havde det for 3 uger siden. Jeg har ikke fået startet journal da jeg hele tiden har tænkt at NU bliver jeg rask - men ak nej.
    Nu starter jeg, og har fundet det her skema, som andre måske kan få gavn af også, link gerne hvis I har et bedre:
    http://www.siggies.wizkids.co.uk/sig...ptom-Diary.xls

EDIT/Admin: Også dette link er long gone, forsvundet i cyberspace. Det er heller ikke (længere) til at vide, hvem var den person der har udarbejdet skemaet, Paxx henviser til. I det mindste dog har jeg fundet dette og tre andre skemaer udarbejdet af denne person, i dag arkiveret på Web.Archive.org

De er alle fire EXCEL-filer, desværre Read-Only, men som med Annemaries skemaer - også disse kan bruges til inspiration, hvis man ønsker at udarbejde egne EXCEL-skemaer til at føre journal over symptomer, dosering, dose-ændringer, blodprøver osv.

Downloades på Web.Archive.org (bemærk: af og til langsommelig upload):

Sist endret av Admin; 05-06-16 kl 02:22 Begrunnelse: Edit 2016

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Lolland/Danmark
    Meldinger
    30

Standard Sv: Til nye stofskifte patienter

Kære Anisa.

Er det muligt at lægge skemaerne ind som filer, så man kan skrive i dem?
    Det som jeg er specielt interesseret i er DAGSKEMAET.
    Kun hvis det er nemt.
    Tak.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    47
    Meldinger
    498

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av AneMarie Vis post
    Kære Anisa.

Er det muligt at lægge skemaerne ind som filer, så man kan skrive i dem?
    Det som jeg er specielt interesseret i er DAGSKEMAET.
    Kun hvis det er nemt.
    Tak.
    Joda, det går ant! Bruker du OpenOffice, kan du sette inn bilder på hver enkelt side, og så lage tekstfelter i alle rutene. Når du er ferdig, lagrer du dokumentet som pdf fil. Og når du åpner pdf-fila i feks adobe acrobat reader, får du opp sider med tekstfelt du kan skrive i. Og siden dokumentet fungerer som mal, kan du skrive, og lagre det som nytt dokument hver gang. Men det er jo så mange ruter å fylle ut, så orker ikke.... Må jo være noen som har veeeellllllldig god tid.

Men skjema av bildene, kan man lage, ja.

Du kan jo og bruke excel, og fylle inn alle feltene der, hvis du en dag har lite å gjøre...
    Sist endret av Admin; 24-08-10 kl 11:11 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    494

Standard Sv: Til nye stoffskifte patienter om Kontrollkort for stoffskiftesyke

Drar opp denne igjen, da den sikkert kan være nyttig for flere enn meg!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Thumbs up Sv: Til nye stoffskifte patienter om Kontrollkort for stoffskiftesyke

Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post
    Drar opp denne igjen, da den sikkert kan være nyttig for flere enn meg!
    Tak for påmindelsen, Bellis Jeg kommer snart til at gøre disse skemaer om (ser at et mangler helt) så de bliver nemme at kopiere, i en større størrelse end de er nu.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Genoptræning af endokrine patienter.
    Av Anisa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 15
    Siste melding: 11-08-11, 14:35
  2. Familie, venner, arbeidskolleger til stoffskiftesyke
    Av Mod i forumet Forbeholdt familie, venner, arbeidskolleger til stoffskiftesyke
    Svar: 6
    Siste melding: 06-03-11, 12:38
  3. Piller, patienter og penge
    Av Anisa i forumet Medisinalindustri
    Svar: 9
    Siste melding: 11-07-10, 09:34
  4. Kontrollkort ved stoffskiftesykdom
    Av kris i forumet Nyttige linker
    Svar: 0
    Siste melding: 23-07-08, 02:07

Søkeord for denne tråden

Bokmerker