Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
15-01-10, 21:31 #1
Til nye stoffskifte patienter om Kontrollkort for stoffskiftesyke
Jeg mener at vi har haft postet disse skemaer her på forummet før. Men jeg kan ikke finde dem så her kommer de igen.
Opprinnelig skrevet av Annemarie
Annemaries tre skemaer: Doseringsskema, Dagsskema og Oversigt over stofskiftetal er udviklet af Annemaries mand i 2007 til eget brug. Det er immervæk næsten 9 år siden at disse skemaer blev til, og er derfor ikke muligt at benytte digitalt. De er dog fortsat uvurderlige som inspiration til evt. at fremstille egne, personlige skemaer til brug for stofskiftepatienter, der ønsker at have et system til at følge effekten af deres behandling. Herunder finder du en PDF-fil med disse tre skemaer.Sist endret av Admin; 05-06-16 kl 02:19 Begrunnelse: Edit 2016
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
28-03-10, 23:08 #2
Sv: Annemarie`s Stofskifte-skemaer
Kontrollkort for stoffskiftesyke
"Tanken er at du selv kan følge med på dine egne blodprøveresultater, doser og hvordan du opplever at helsen din er til enhver tid. Kortet kan også være nyttig å ha med seg til legesamtaler, for å vise hvordan du har det på ulike doser og med ulike blodprøveverdier. På denne måten får du og legen din etter hvert kanskje bedre oversikt over hvilke blodprøveverdier du bør prøve å ha for å føle deg best mulig, og hvilke doseringer som skal til for å oppnå det. Disse verdiene er det meningen at du skal føre inn på forsiden av kontrollkortet etter hvert, som "mine optimale nivåer". Før du kommer så langt, må du antakelig fylle ut innsiden av kontrollkortet i en periode, for å finne nettopp "dine optimale nivåer". Slik ser kontrollkortet ut:" Les mer hos krisTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
05-08-10, 16:23 #3
Til nye stofskifte patienter
EN ting jeg fortryder inderligt er at jeg ikke helt fra starten af min sygdom har ført journal over symptomerk, hvilken medicin jeg har taget og hvilke doser. Jeg har op og nedjusteret mange gange og skiftet mellem forskellige preparater og min da hukommelse og koncentration jo påvirkes er det svært at huske hvordan man havde det for 3 uger siden. Jeg har ikke fået startet journal da jeg hele tiden har tænkt at NU bliver jeg rask - men ak nej.
Nu starter jeg, og har fundet det her skema, som andre måske kan få gavn af også, link gerne hvis I har et bedre:
http://www.siggies.wizkids.co.uk/sig...ptom-Diary.xls
EDIT/Admin: Også dette link er long gone, forsvundet i cyberspace. Det er heller ikke (længere) til at vide, hvem var den person der har udarbejdet skemaet, Paxx henviser til. I det mindste dog har jeg fundet dette og tre andre skemaer udarbejdet af denne person, i dag arkiveret på Web.Archive.org
De er alle fire EXCEL-filer, desværre Read-Only, men som med Annemaries skemaer - også disse kan bruges til inspiration, hvis man ønsker at udarbejde egne EXCEL-skemaer til at føre journal over symptomer, dosering, dose-ændringer, blodprøver osv.
Downloades på Web.Archive.org (bemærk: af og til langsommelig upload):
• Blank-Lab-Results-lay-out (222 KB)
• Calculator_T3-T4
• Symptom-Diary (594 KB)
• Projected-Dose-Changes (227 KB)Sist endret av Admin; 05-06-16 kl 02:22 Begrunnelse: Edit 2016
-
12-08-10, 21:54 #4
Sv: Til nye stofskifte patienter
Kære Anisa.
Er det muligt at lægge skemaerne ind som filer, så man kan skrive i dem?
Det som jeg er specielt interesseret i er DAGSKEMAET.
Kun hvis det er nemt.
Tak.
-
13-08-10, 04:41 #5
Joda, det går ant! Bruker du OpenOffice, kan du sette inn bilder på hver enkelt side, og så lage tekstfelter i alle rutene. Når du er ferdig, lagrer du dokumentet som pdf fil. Og når du åpner pdf-fila i feks adobe acrobat reader, får du opp sider med tekstfelt du kan skrive i. Og siden dokumentet fungerer som mal, kan du skrive, og lagre det som nytt dokument hver gang. Men det er jo så mange ruter å fylle ut, så orker ikke.... Må jo være noen som har veeeellllllldig god tid.
Men skjema av bildene, kan man lage, ja.
Du kan jo og bruke excel, og fylle inn alle feltene der, hvis du en dag har lite å gjøre...Sist endret av Admin; 24-08-10 kl 11:11 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg
-
05-12-13, 13:50 #6
Sv: Til nye stoffskifte patienter om Kontrollkort for stoffskiftesyke
Drar opp denne igjen, da den sikkert kan være nyttig for flere enn meg!
-
07-12-13, 13:48 #7
Sv: Til nye stoffskifte patienter om Kontrollkort for stoffskiftesyke
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Genoptræning af endokrine patienter.
Av Anisa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 15Siste melding: 11-08-11, 14:35 -
Familie, venner, arbeidskolleger til stoffskiftesyke
Av Mod i forumet Forbeholdt familie, venner, arbeidskolleger til stoffskiftesykeSvar: 6Siste melding: 06-03-11, 12:38 -
Piller, patienter og penge
Av Anisa i forumet MedisinalindustriSvar: 9Siste melding: 11-07-10, 09:34 -
Kontrollkort ved stoffskiftesykdom
Av kris i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 23-07-08, 02:07
Bokmerker