Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Legelisten.no
-
02-06-12, 14:48 #1
Legelisten.no
Mottatt fra en bruker (E) via en annen bruker (A):
Hei! Jeg så på facebook at det hadde kommet en etterlengtet side til oss som sliter med å finne gode fastleger, Legelisten.no (http://www.legelisten.no).
Ikke at jeg tror at den siden får leve så fryktelig lenge for fastlegene vil vel sette seg på bakbeina når de får vite om den. Men tenkte kanskje noen her ville hatt bruk for den, både for å skrive inn om sin egen fastlege og kanskje gi råd om andre fastleger. Jeg hadde heller ikke lyst til å poste den rett på forumet, da det kunne være at det ikke ble tatt godt i mot eller motsa noen regler om saker og ting . Men siden du er ei dame som har oversikt og vet hva som er ok å legge ut av linker til diverse ting, så tenkte jeg bare at jeg kunne tipse deg om denne sidenVurdér legen din – hjelp andre å finne en god fastlege
Legelisten.no
Tusen takk til E.
Bytte fastlege?
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
18-06-12, 21:47 #2
Sv: Legelisten.no
Denna linken var ikke dum, kjempe bra.
Skal bidra til å stemme litt der.
-
18-06-12, 23:20 #3
Kjempe bra at det finnes steder man kan kommentere legene.Skal absolutt bruke denne.
Ser legen jeg vurderer å bytte til har fått positive kommentarer
-
02-08-12, 21:58 #4
Har vært inne å lagt inn "Meget misfornøyd" på to tidligere fastleger -
lista bør jo kunne brukes til slakt også
Når det er sagt så har jeg gode erfaringer med noen få andre legerKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
08-11-12, 23:50 #5
Vil publisere legeadvarsler. Flere hundre leger har fått advarsler fra Helsetilsynet de siste årene. Nå vil Legelisten.no offentliggjøre alle, til sterke protester fra legeforeningen.
Les mer på NRK.no.
EDIT/Mod 09-11-12
"– Slik vi ser det er innholdet og karakteristikkene på Legelisten.no klart innefor ytringsfriheten og personvernlovgivningen, sier datatilsynets informasjonsdirektør Ove Skåra. Nettstedet har en moderator som fjerner useriøse innlegg, og man planlegger også at brukerne må registrere seg for å skrive inn omtaler i fremtiden.
– Leger må tåle å bli evaluert og vurdert. Slik denne siden (Legelisten.no/red.) fremstår, med en moderator som tar bort grums, personlige karakteristikker som går på utseende og familie og andre uvedkommende ting, har ikke Datatilsynet noe problem med dette, sier Skåra."
Kilde: Leger føler seg uthengt og trakassert på nettstedet legelisten.no.Sist endret av Mod; 09-11-12 kl 09:29
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Bokmerker