Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Levaxin eller Armour
-
03-09-07, 22:45 #1
Levaxin eller Armour
Jeg begynte med Levaxin sist vinter og har prøvd å lære om lavt stoffskifte. Men merker at det når ikke inn Har også fått med meg at dette er en sykdom man ikke plutselig blir bra med. Er også forvirret med hensyn til hvor stor andel som blir sånn noenlunde bra etter hvert. Bruker 50µ Levaxin og føler meg sjelden helt bra. Er det slik at man må ha prøvd ut Levaxin lenge før legen gir Armour?
Fant denne linken om "the Thyroid madness"
http://www.stopthethyroidmadness.com/
-
03-09-07, 23:13 #2
Svært få leger gir Armour. Jeg prøvde mange, men fikk ikke tross at de så meg bli dårligere og dårligere.
Hvis ikke du føler deg bra bør du etter min mening først prøve å øke Levaxindosen. Mange blir bedre med høyere dose.
Når du har fått opp dosen kan du måle ftittT3. Hvis ikke den er høy nok kan du prøve Liothyronin.
Hjelper ikke det heller kan du prøve om legen vil gi deg Armour.
50µg er en liten dose.
Sånne doser krever at kjertelen produserer noe selv for at du skal få nok.
En som har antistoffer vil kunne begynne på en slik dose hvis man begynner før kjertelen er helt uproduktiv, men det varer sjelden lenge før dosen må betydelig høyere.
Dertil kommer at mange leger doserer slik at TSH blir lik den en frisk person har og det blir feil.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-07, 14:34 #3
Takk for svar :-) Uff, skjønner ikke hvorfor jeg har slike store problemer med å få inn stoff om sykdommen. Men det som bekymrer meg er hva som vil skje når skjoldbrukskjertelen tar kvelden.
Bokmerker