Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
28-08-07, 21:10 #1
armour - hvilken dose er økonomisk fordelsaktig?
hei godtfolk,
håper dere alle har hatt en ok sommer. Jeg husker for en tid tilbake, det var endel diskusjoner rundt hvilken dose man burde kjøpe, for å spare noen kroner på disse allerede akk så dyre pillene. Jeg la igjen min tomme boks hjemme på pikerommet her om dagen, men fikk min mor til å lese på pakken og hun skrev at det står 0.60 mg på boksen. Jeg tar pr. i dag 4 slike piller daglig. Vil det da lønne seg å handle en boks med høyere dose pr. tablett? noen som har kontroll over dette?
mvh. marianne, fersk student
-
28-08-07, 22:29 #2
Der har jeg litt info :
Jeg har prøvd 5Grains nylig, men disse koster sånn 1200 for 100 og det blir dyrere (pr.Grain) enn å kjøpe 2Grains på Vitusapotekene som koster 400 for 100.
Var foresten i Mora i sommer og der var det mye dyrere enn her.
En ServoMed pilledeler så har du "alt" ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-08-07, 23:18 #3
takk for kjapt svar finn, - hvor ligger forresten Mora?
Nå husker jeg ikke hvor mye et grain var (litt flaut, men - ) men hvis jeg allikevel husker rigtig og 0,60 mg tilsvarer 1 grain, vil jeg jo kunne kjøpe disse 2-grainspillene, og da ta to slike daglig? Da vil jeg få samme dose som nå, og det attpåtil uten å bruke ServoMeden, som forøvrig er en smart liten sak
Nå bor jeg i nabolandet, men har vært så heldig å få et apotek i oslo til å holde på resepten min, og sende armouren ved behov.. husker ikke om det var Vitus, men håper det, ettersom det ser ut til at de er rimeligst? Fikk resept via en oslolege, og tok deretter en liten ringerunde til diverse apoteker i nærheten, hvorpå jeg slo til hos de første som sa seg villige til å å få respeten min fakset over, og sende meg medisiner hit jeg bor - og servicen har vært upåklagelig. Nå håper jeg bare at de er vilige til å gi meg 2-grainspiller?
-
29-08-07, 00:15 #4
1Grain = 60mG
Jeg pleier å dra til Mora å sykle Siljansjøen rundt sammen med en gjeng - så inntas Mora etterpå......
Men før det tok jeg en runde innom Mora Apotek - husker at 100stk 5Grain (300mG) kostet 1800 Svenske.
Mora ligger 15?mil rett nord for Kristinehamn.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-10-07, 20:07 #5
Armour 120 mg 100 tabletter koster det samme som for 60 eller 30 mg med like mange tabletter. Eneste er at de tar litt lenger tid å bestille, så jeg pleier alltid å bestille nye når jeg henter boksene mine.
-
10-10-07, 20:48 #6
Jo, takk for svar, jeg sendte en mail til apoteket i oslo om spurte om jeg kunne få tilsendt ny forsyning, og gjerne 120 mG denne gangen.. det gikk helt fint! Det er super service der, og jeg får bestilt for større bruk enn den dosen legen foreskrev.. (har økt dosen jevnt og trutt siden den gang resepten ble ordnet).
Det tok kanskje et par dager ekstra å få tilsendt denne leveransen ja, men ikke mere enn en god ukes tid, så lå de under dørsprekken min her i danmark. Og fakturaopplysningene, de fikk jeg på mail.
Bokmerker