Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    53
    Meldinger
    30

Standard Sosiale aktiviteter

Hei alle sammen!
    Jeg har nettopp tatt mange prøver fordi jeg og legen mistenkte binyretretthet. Prøvene viste veldig lave kortisol-verdier, som vel viste svake binyrer. Jeg har etter å ha begynt på levaxin for ett år siden etter struma-operasjon, hatt økt muskel-og ledd smerter, stort søvnbehov, lav stress-terskel, vansker med å komme meg etter jet-lag, hodepine mm. Legen ville ikke starte behandling, da dette var et spesialfelt, og henviste meg til endikrinolog. Det kunne ta uker og måneder før jeg fikk time der. Det jeg lurte på var om noen av dere har erfaring med trening og sosiale aktiviteter når binyrerne er trette? Jeg elsker å trene, men er redd for at dette bare gjør vondt verre. Det samme med sosiale aktiviteter. Jeg syns det er vanskelig å forholde seg til dette, som jeg egentlig liker, men må presse meg for å gjennomføre nå for tiden. Gode råd mottas med stor takk!

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    53
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Til alle med erfaring!

Hei

Jeg har i perioder vært så syk at sosial omgang har vært utelukket. I begynnelsen prøvde jeg å strekke meg for å opprettholde kontakt med venner og slektninger, men det gikk ikke. Eneste mulige strategi var å være helt ærlig om hvordan jeg hadde det og forklare at jeg ikke kunne gjøre det samme som før. Så er det opp til den enkelte å godta/forstå det eller ikke. Jeg har blandende erfaringer. Noen mennesker forstod det, andre slett ikke, og ble fornærmet. Men har sluttet å bry meg om slikt. Jeg har kuttet kontakten med en del mennesker, må jeg innrømme. Har jo bare vært nødvendig - en må omgås folk som gir en noe. Da jeg ble syk forstod jeg ikke hva som feilte meg, du har en fordel som kan kalle det noe og kan forklare hva det er og hva det skyldes.

Trening skal du nok ta roligere. Tren uten å ta deg helt ut, det gjør bare ting verre (det er min egen erfaring). Men det er viktig å gjøre ting som er morsomt. Mange nevner yoga som bra for binyrene. Jeg har lært mye av å lese boka til James Wilson: Adrenal Fatigue. the 21st century stress syndrome. Lest den? Den gir en innføring i binyrene, hvorfor de er trette og hva du selv kan gjøre med kosthold, binyrestøtte osv. Anbefales! (Kjøpes på amazon.com til ca 120;) - Finnes en link inne på forumet, vet jeg.

Lignende tråder

1. Sosiale aktiviteter når binyrerne er trette?
    Av Sofiemor i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 13-09-09, 20:50

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn