Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    172

Standard Fortvilet etter ny diagnose - Endometriose

Det ser ut som at kroppen min samler på diagnoser som gjør meg trøtt. Nå har jeg fått en til Så da har jeg 3.

På tirsdag ble det under lapraskopi funnet store sammenvoksninger og endometriose i buken min. Opratøren brukte 3 timer på å få ut den ene eggstokken, operasjonen skulle ta 30 minutter. Jeg må nok inn å få fjernet endometriosen på andre siden også etterhvert. Det forklarer jo de sinnsyke menssmertene og vanvittige trøttheten som har kommet sigende siste årene.

Nå er jeg på jakt etter et alternativ til p-piller og andre hormoner de vil jeg skal ta for å stanse endometriosen. Jeg tåler det heller dårlig og erfaring tilsier at hvis jeg må gå på det så ryker ekteskapet. Jeg blir en ildsprutende drage med sånne hormoner innabords. Når jeg ikke er sint så ligger jeg i en mørk krok og griner. Det er ikke noe særlig til liv å ha.

Er det noen som har noen gode tips til meg?

Kan Pregnenolone være noe?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Fortvilet etter ny diagnose - Endometriose

Hmm... det er vel en kobling mellom jod der også, såvidt jeg har sett. Håper at Anisa kommer på banen her, for dette har hun kunnskap om. Men knutedannelser og sammenvoksninger har iallfall positiv virkning av jod hos mange.

Jeg fant denne - som også peker på en mulig forbedring ved bruk av omega 3
    http://www.mydoctor.ca/documents/users/2509/5285.pdf
    Og denne om østrogendominans og jod
    https://www.youtube.com/watch?v=5O6L...eature=related

Har du fått målt jod?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    172

Intressant artikkel. I går leste jeg på den danske endometriose foreningens sider om samme tema. Jeg skal til lege i dag. Har tenkt å be om å få sjekket vitamin og mineral status, samt ta blodprøver for allergi og Cøliaki. Jeg har også lett forhøyet amylase som kan tyde på noe der.
    Kostholdsendring ser ut til å være det eneste jeg kan gjøre selv her.

Jeg har lest litt om pregnenolone og det er vist ikke ideelt siden kroppen gjør som den vil med det og deriblandt kan lage østrogen. Det vil jeg jo ikke ha mer av. Så hva bør jeg da bruke for å støtte binyrene mine.
    Stress håndterer jeg ekstremt dårlig. f.eks så skjelver jeg som et aspeløv i 10 minutter etter å ha foretatt en helt greit forbikjøring eller etter at jeg presser meg selv litt i ubeagelige situasjoner.

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    62
    Meldinger
    621

I Danmark har vi blandt andet Anette og Ole Paulin, som har skrevet en bog om naturlige hormoner - og de skriver blandt andet om progesteron og vigtigheden af det hormon.

Et af mangelsymptomerne er endometriose. Du kan se liste her: http://naturligehormoner.blogspot.dk...symptomer.html

De har også et sted skrevet om brugen af progesteron som prævention. De har jeg så ikke interesseret mig så meget for

Tina

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    172

Tusen takk for tips. Så spennende. Jeg øyner håp om å slippe p-piller og kunstig overgangsalder.

Jeg vurderer å ta det kurset de tilbyr hvis det ikke er altfor dyrt. Får vel ikke praktisere slikt i Norge, men jeg kan hjelpe meg selv.

Lignende tråder

1. Fortvilet etter endotime...
    Av Lilje i forumet Hos legen
    Svar: 10
    Siste melding: 02-05-08, 19:56
  2. Endometriose
    Av munch i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 30-05-07, 23:19
  3. Stofskifteproblemer og endometriose?
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 11-03-07, 19:35
  4. fortvilet
    Av Hsn i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 11
    Siste melding: 19-12-06, 17:38
  5. Utslitt og fortvilet
    Av IMN i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 2
    Siste melding: 30-04-05, 23:15

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn