Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard Overgangsproblemer

Hei.Er i begynnende overgangsalder, og har problemer med å skille symptomene fra stoffskiftesymptomer. Jeg har vært hypo i 20 år, men har i det siste utviklet en varmeintoleranse som er svært plagsom om sommeren. Har også en alvorlig depresjon som ikke lar seg kurere. Noen der ute som har opplevd lignende? Er møkk lei uvitende allmennpraktikere og arrogante endokrinologer.
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

vet du hvordan blodprøvene dine er?
    det med depresjon kan komme av for lavt stoffskifte.

ellers må jeg bare få meddele sympati... for 9 år siden kom jeg i for tidlig overgangsalder pga bruk av P-sprøyte og det var IKKE morsomt... :evil:
    tok meg 5 år å komme tilbake til normalen og få igjen menstrasjon...
    det var ikke bare mensen som forandret seg for å si det sånn

håper du finner ut av dette. Liothyronin en ide kanskje?

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Takk for svar Lissa. Har ikke de siste prøvesvarene mine, men tror TSH var på 0,17. For 2 år siden seponerte jeg levaksin på egen hånd for å se hva som skjedde ang varmeprobl. de forsvant-sammen med en del andre symptomer(ikke depresjonen) TSH var da på 70- og legen sa at dette gikk ikke. Var trett- men deilig å slippe varmen.
    Sliten
    Forkjølt!!
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Jeg begynte med hormontabletter for overgangsalderen for 3 år siden, fordi jeg var varm og våknet om natten. Etter det fikk jeg sove. Men de siste ukene kom problemene tilbake så jeg trodde jeg måtte øke dosen. Men jeg trengte også å øke stoffskifte-medisin så jeg fikk Liothyronin, så vi ble enige om å bare gjøre det. Men dermed sov jeg som en stein igjen og varmebølgene forsvant så jeg slipper å øke hormondosen.
    Så her glir alt over i hverandre, veldig pussig. Det er ikke så lett å vite hva som skyldes hva da.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Noen som har erfaring m kombinasjonen fytoøstrogen/levaksin?
    Sliten
    Forkjølt!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    66
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei coffefe

Jeg er også i overgangsalderen, og er hellig overbevist om at jeg trenger PROGESTERON og ikke Østrogen. Tror jeg altså. Etter å ha lest bl.a. denne og etter diskusjoner med meg selv...

http://www.futhark.no/

Bare et tips. Jeg har smurt med naturlig Progesteron i snart 2 år og synes det fungerer fint.

Ser nå at linken går til hovedsiden. Du må klikke på "Naturlige hormoner" til venstre i bildet....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Hei Yvette. Takk for svar. Har forsøkt Progesta Care, men fikk fæle migrene anfall av den. Har lest boken til dr Lee, og fant ut at det måtte
    være en vidunderkrem- så det er synd at jeg ikke kan bruke den. :(
    Synes å huske at den kunne påvirke stoffskiftet- forhøye det,-hvis jeg ikke tar feil? Hvordan har du taklet dette?
    Sliten
    Forkjølt!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    65
    Meldinger
    61

Standard

Hei.

Er i overgangsalderen og begynte å få skikkelige svettetokter, men det forsvant nesten helt etter at jeg begynte med progesta care.
    Migrenen holder jeg i sjakk med magnesium. Går jeg tom for magnesium kommer migrenen tilbake.
    Håper du finner ut av det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    66
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av coffefe
    Synes å huske at den kunne påvirke stoffskiftet- forhøye det,-hvis jeg ikke tar feil? Hvordan har du taklet dette?
    Det med Progesteron og forøyet stoffskifte vet jeg ingenting om. Jeg har i perioder nok hatt forøyet stoffskifte, men jeg har koplet det til doseøkninger og ikke-tilpasset dose i det hele tatt. Takk for opplysningen! Jeg skal prøve å finne noe om dette, men det skal mye til før at jeg slutter med Progesteronkremen. Jeg har så langt utelukkende positive erfaringer med den.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Min kjertel er også uten funksjon- tar levaxin for dette- og fikk merkbare symptomer på hyper da jeg brukte kremen. Dette, sammen m migrenen som dukket opp, førte til at jeg sluttet m den. Nå roter jeg rundt i jungelen av østrogenprodukter som finnes på helsekosten.
    Sliten
    Forkjølt!!

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn