Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: En hund efter MSM
-
18-11-11, 23:52 #1
En hund efter MSM
Kære alle
Hunde og dyreforsøg, er det mon her ... I tesalongen
For en lille måned siden begyndte jeg at give MSM, som jeg havde læst meget godt om, til vores hund. Han er fyldt seks år nu, og jeg forestiller mig, det er klogt at tænke på, hvordan man forebygger, at han får gigt ... Han får MSM i sin mad to gange, ½ teskefuld begge gange. Det skulle jo være så godt mod stive led hos dyr, har jeg læst
Nu, efter tre ugers brug viser det sig, at den fedtknude, hunden havde fået på ryggen, er ved at forsvinde. Eneste ændring i noget som helst er den der MSM
Er det mon muligt, at MSM kan virke på sådan noget? Vi finder vel aldrig helt ud af det. Men i hvert fald er vi holdt op med at tænke på, om vi bør få knuden fjernet - det skal gøres ved operation siger alle de kloge. Så narkose, skære i hund ... mange penge også.
Men simsalabim (næsten) ingen fedtknude mere.
NielsigneSist endret av Nielsigne; 19-11-11 kl 00:37
-
19-11-11, 00:51 #2
Sv: En hund efter MSM
Så spennende!
Kanskje noe og gi storpuddeltispa vår? Hun er snart åtte år, og skolemedisinen ga henne opp da hun elleve måneder gammel fikk en stor svulst på ribbebena rett over hjertet(svulsten er som en liten knytteneve og låser to ribbe-ben sammen). Svulsten kunne ikke opereres.
En svært dyktig akupunktør, samme som også behandler meg, fjernet smerter, stoppet veksten og drepte kreftcellene hennes. Hun hadde tre typer kreftceller i svulsten ifølge biopsien som ble undersøkt i England.
Nå er hun som sagt nesten åtte år og løper mellom 5 og 8 MIL i uka sammen med ene sønnen min som er hennes menneske på jord. Nå har hun etterhvert vist at hoftene hennes av og til ikke er helt myke lenger, så hun får jevnlig akupunktur igjen, men kanskje MSM vil være tingen for henne slik at hun får en bra alderdom?
Leser som en gal, og vil nok bestille både til henne og til meg, og kanskje det også vil lindre for sønnen min med ME?
-
19-11-11, 14:57 #3
Oj ... Hvor flot
Ja, akupunktur kan meget, ved jeg, men dette overgår alligevel mange gode ting, jeg har hørt.
Jo, MSM skulle jo være godt til vores hunde, BenteR. Men her i Danmark er MSM (endnu?) ikke beregnet til indtagelse. Vi kan kun få lov at bruge det i ansigtsmasker Og der tvivler jeg på, effekten er særlig kraftig ...
Nielsigne
-
19-11-11, 17:21 #4
Relatert: Svovl og MSM (methylsulfonylmethane)Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
19-11-11, 18:07 #5
Jeg glemte og ta med at hun også gikk over på råfòring da hun startet med akupunkturen. På det tidspunkt hadde jeg innsett at det var egoistisk av meg og ikke la henne slippe, pga smerter.
Jeg er evig takknemlig til vet. Are Thoresen for at han lærte meg om hva kosthold gjør med kroppen til dyrene våre, og at akupunkturen reddet livet hennes.
Det var helt rart de første gangene vi var der (det er godt fire timer og kjøre hver vei for og komme til ham). Folk prater om at akupunktur er humbug og placebo. De skulle sett øynene på hunden på tilbaketuren etter behandling. Så myk, avslappet og undrende har jeg aldri sett henne ellers.
-
09-12-11, 02:49 #6
Jeg har ikke fået svaret på dit indlæg her, BenteR, men jeg er faktisk helt rørt over din beskrivelse ... sådan skriver kun en ægte hundeven
... storpuddeltispa: Kongepuddel på dansk. Jeg kendte sådan en engang - en mild og begavet hund
Den blev meget gammel - 14 år ...
Nielsigne
-
27-03-12, 01:08 #7
Må lige lave en lille opdatering her: Nu har hunden fået hvide hår der, hvor knuden var. ( ... og må hellere tilføje, at han ellers er sort over det hele)
Mærkeligt med de hvide hår, men knuden er der heldigvis ikke andre spor af.
BenteR, hvordan gik det med jeres storpuddeltispa ? Synes, jeg så, at du skrev om en helt anden hund en dag?
Nielsigne
-
27-03-12, 02:17 #8
Srotpuddeltispa vår lever og er i storform. Penlsen er gnistrende brun ( den blir matt og nesten grå når hun ikke har det bra), og hun er av og til den verdige hunden som sitter kongelig og pent, eller den som forklarer meg at "nå muttern - nå er det noe galt med blodet ditt" (tror hun lukter når blodsukkeret stiger eller synker fort, og hun gir seg ikke før jeg har det tilbake på rett spor) eller så er hun aktiv løpekamerat med sønnen min (jeg har ikke fått somla meg til og få kjøpt MSM, men gir henne et tørrfor med glucagogen (tror det var sånn det skrives) som godbiter.
Hun var åtte år i januar, og det ser ut som hun trives mye bedre med to gode løpeturer daglig, hver på tretti minutt, i stedet for ei full treningsøkt. Hun har hatt fri fra akupinktur noen måneder siden hoftene hennes virket helt fine igjen. I tillegg er hun med meg når jeg loffer med vår andre hund, vår fire år gamle italienske mynde. De herjer og leker sammen og oppfører seg som valper, når de er i lekemodus.
Har to hunder + katt, så jeg kan nok ha forvirret når jeg prater om dem
-
29-03-12, 11:03 #9
Så hyggeligt med dyrene ... det lyder som en ungdommelig hund, den 8-årige der
Jeg ville gerne ha nogle flere dyr, kanin, kat, marsvin ... men må nøjes med hunden, vi har. I hvert fald til vi evt. finder noget større at bo i som vi også kan betale
Meget interessant, at hunden lægger mærke til det med dit blodsukker! Jeg så en smule af en udsendelse, der handlede om en hund, der var trænet til at "snuse blodsukker". Den sover hver nat ved siden af et barn med diabetes. Når der sker noget med barnets blodsukker, vækker hunden barnet ... Fantastisk.
Nielsigne
Lignende tråder
-
Jeg skulle ønske jeg var en hund...
Av smgj i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 05-02-11, 23:35 -
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 16:00 -
Tilstand efter operation
Av musmai i forumet OperasjonssalenSvar: 8Siste melding: 09-06-10, 20:43 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 21:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 23:27
Bokmerker