Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    53
    Meldinger
    270

Standard De har ikke Erfa Thyroid på Vitus lenger

Var innom Vitus påJernbanetorget igår og spurte etter Erfa Thyroid da jeg har fått resept og venter på godkjenning fra Legemiddelverket. Hadde lest at mange i forumet har fått Erfa på det apoteket samt på andre Vitusapotek rundt om i Norge. Da jeg spurte etter det fikk jeg beskjed om at ikke bare hadde de det ikke inne, men det fantes heller ikke noe på lageret til grossisten. Og fikk inntykk av at det ikke var sannsynlig at det kom inn heller, ihvertfall ikke på lenge.

Apotek 1 ringte meg på torsdag og sa at de får inn Erfa til uka. Håper det stemmer.....

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    49
    Meldinger
    418

Standard Sv: De har ikke Erfa Thyroid på Vitus lenger

Dette høres IKKE bra ut!! Snakket med Vitus i forrige uke, og da sa de at de kunne skaffe Erfa thyroid, og at det kom til å ta en uke. Hjelpe og trøste!! Hva er det som har skjedd?? Har de solgt så mye at det er tomt?? Eller?? Går her og venter på resepten min (registreringsfritaket), og tenkte at jippi, nå er levaksin- marerittet snart over.... Og så hører jeg dette. Får mest lyst til å grine....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    48
    Meldinger
    539

Hei,
    Var innom på Vitus apotek nå nettopp. Armour Thyroid er utsolgt på ubestemt tid. Dette gjelder også alle apotek kjedene. De eneste de ikke sjekket opp var Allianse apotek.
    Jeg lurer da fælt på hva vi som går på Armour må gjøre. Jeg skal ringe legen min i morgen og snakke med henne, se hva hun foreslår.

Jeg kan ikke gå tilbake på Levaxin alene, det er i allefall ett langt skritt tilbake...

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    49
    Meldinger
    418

Armour thyroid er nok ikke å få tak i, men spurte du om de hadde Thyroid fra Erfa? Det skal visst være noenlunde likt Armour thyroid. Jeg fungerer heller ikke på kun levaksin. Og ANER ikke hva jeg skal gjøre hvis jeg ikke får tak i Thyroid fra Erfa heller Da kan jeg iallefall bare legge inn årene.....

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Hæ???
    Nå skjønner jeg ingenting - igjen.
    Skal plutselig ikke Jernbanetorvet få ERFA lenger?

Apotek1 Grensen sa de aldri kom til å få ERFA fordi de ikke bruker den leverandøren. Og nå skal de få likevel?

Jeg hører stadig forskjellig, og stikk motsatt av det jeg "hørte i går".

Apotekene sier forskjellig, dere på forumet sier forskjellig...

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    53
    Meldinger
    270

Vel, Apotek1 skal ringe meg når de får det inn og jeg skal selvsagt informere dere om hva som skjer

Armour får man ikke tak i lenger, Erfa er siste utvei. Vi må bare alle sammen gå og spørre etter det, gjerne på alle tre apotekkjeder slik at de skjønner at det er stor etterspørsel etter det

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    53
    Meldinger
    270

De har fått Erfa på Apotek1!

Ble ringt opp idag! Hurra, hurra!!!!'

Litt info så dere vet:

For det første kommer Erfa kun i bokser på 500. Det betyr at selv om man må betale mye (1600 for en boks på 500 à 125 mg) så er det likevel noe billigere enn Armour, man får nesten en hel boks på kjøpet i sammenligning.

For det andre har jeg informert apoteket om dette med ny formel i Armour og at Erfa tilsvarer gammel (og bedre) Armour. Dette syntes de var veldig intr og sa at de kommer til å informere leger om det når de ringer, og pasientene. Men de hadde ikke hørt om det før.

For det tredje - og dette er viktig - de som har resepter på Armour kan få ut Erfa på den resepten!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    68
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    De har fått Erfa på Apotek1![/B]
    Hvilket apotek er det, jeg vet ikke, men regner med at det er flere Apotek 1 i Oslo. Er det i Grensen?

Litt info så dere vet:

For det første kommer Erfa kun i bokser på 500. Det betyr at selv om man må betale mye (1600 for en boks på 500 à 125 mg) så er det likevel noe billigere enn Armour, man får nesten en hel boks på kjøpet i sammenligning.
    [/B]
    Jeg er enig i at ditt kjøp på 500 tabletter er billigere, men Erfa finnes også i bokser à 100 tabletter (60 mg) og de blir dyrere: kr 1224 for to bokser à 100 tabletter.

For det tredje - og dette er viktig - de som har resepter på Armour kan få ut Erfa på den resepten!
    Vet du at dette apoteket har fått inn nok slik at de som ikke har levert resept tidligere får tablettene med en gang? Grunnen til at jeg spør er at i forrige uke hadde Apotek 1 i Grensen kun noen få bokser à 100 tabletter til rådighet og da ringte de blant annet opp pasienter som hadde levert resepter for to måneder siden.
    Dette er viktig informasjon for de som sliter med å få tak i tabletter. Håper apoteket du henviser til har fått lager av tablettene slik at alle som ønsker det kan kjøpe.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    53
    Meldinger
    270

Gjelder Apotek1 i Majorstuakrysset. De har mange som pleide å kjøpe Armour og pleide alltid å ha inne. De har fått flere forespørsler om dette og jeg vil anta at de enten får inn en del til nå eller at det i det minste finnes på grossistens lager.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard De bestiller Erfa Thyroid på Vitus i Stavanger

Jeg tok kontakt igår. Og idag fikk jeg telefon fra legekontoret mitt om at jeg kunne få Erfa Thyroid på resept.

Jeg hadde valget mellom Erfa Thyroid 120x100 til 1306 kr
    eller Erfa Thyroid 120mgx500 til 2010 kr

Så man får tak i det om de ikke har på lager.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Noen av dere som har fått Erfa Thyroid?
    Av ella i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 11
    Siste melding: 12-12-09, 22:03
  2. Hvor kjøpe ERFA thyroid
    Av Hansen i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 27
    Siste melding: 22-11-09, 15:05
  3. Sådan ser ud Thyroid® fra Erfa Canada inc.
    Av Anisa i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 22-11-09, 13:50
  4. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 11:29
  5. Erfa Thyroid snart tilgjengelig på registreringsfritak
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 18-10-08, 16:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder