Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
-
20-09-09, 19:43 #1
Hvis vi ikke mere kan få Armour/Westhroid?
Hmm... jeg har Westhroid til 1,5 år. Til 2,5 år hvis jeg kombinerer med Liothyronin (lader til at det fungerer fint for mig). Men langt fra alle er så "heldige". Specielt de norske patienter, der får deres medicin på registreringsfritak - de kunne ikke opbygge et "reservelager" til mere end 3 måneder ad gangen. Hvad vil der mon ske med alle disse mennesker hvis forsyningssituation ikke radikalt bedres i forhold til i dag?
At jeg er selv "sikret" et stykke tid længere er ingen trøst.
For det første - bliver livet ikke nemmere for mig (og hinanden) af at vide, hvordan det vil gå for andre når/hvis de (vi) igen skal tilbage på Levaxin/Eltroxin med erindring om alle de helbredscrasch, der i første omgang førte til at de (mange) er blevet reddet på målstregen af medicinskifte til Thyroid USP.
For det andet - nu vi ved hvor markant anderledes Thyroid USP (på)virker og forbedrer helbredet, specielt for de mange, der har forinden i årevis været i behandling med Levaxin/Eltroxin - hvor jeg ved, at selv een, i begyndelsen tilfredsstillende behandling med Levaxin/Eltroxin - efter en række år begynder at "flade ud", efterladende en accelererende forfald, mentalt og fysisk... indtil ingen mere hører fra os, simpelt hen fordi vi mister ikke "kun" helbredet men også de kognitive anlæg og mentale evner skrumper tilsvarende. Vi kommer ikke til at orke at lede efter hinanden.....
Det er virkelig den rene tragedie som venter os, hvis de aktuelle forsyningsproblemer evt. viser sig at være kun det første skridt mod en generel likvidering/afskaffelse af Thyroid USP som lægemiddel mod thyreoideasygdomme. Armour-producenten er vist nok økonomisk involveret i en række andre lægemidler og det ville ikke undre mig spor, hvis det vi ser i dag er kun en begyndelse til enden for Thyroid USP.
Jeg håber at mit sortsyn er en indbildning og fri fantasi, men beklagelsesvis har jeg levet længe nok til at lære, at virkeligheden langt overgår selv de mest utrolige konspirationsteorier og jeg ser derfor den aktuelle situation som et tegn på, at "noget" er ved at røre på sig og det ville ikke undre mig det mindste, hvis de mægtige lægemiddelproducenternes sammenslutninger nu er ved at trække i trådene for, en gang for alle at udradere den eneste virksomme konkurrent til deres skod-produkter, der gør flere syge end raske!
Hvis Skandinavien var styret af smarte politikere, som tænkte mere på egne befolkningerne end de tænkte på at være "vigtige aktører" på verdens politiske scene, hvor der spilles med musklerne og ofres menneskeliv hver eneste dag - havde de kunne udmærke sig, og måske endda vise vejen ved at håndhæve de nationale integriteter og rette ånd ved at sørge for, en gang for alle at banke den korrupte lægestand på plads og bruge de 25.000.000 tørrede skjoldbruskkirtler fra grise Danmark alene eksporterer hvert eneste år - til et fælles skandinavisk lægemiddelprogram til gavn for nordens stofskiftesyge. Det lyder som et eventyr, ikke? Og som med alle eventyr - også med dette - kan vi skyde en hvis pind efter håbet om, at vores egne politikere og læger, for en gangs skyld vil bakke om de stofskiftesyge. Hvorfor skulle de gøre det nu, når de har aldrig gjort det før?
Tværtimod! Gæt en gang hvem ville stille sig direkte imod sådant et projekt om en fælles nordisk Thyroid USP til gavn for de nordiske stofskiftesyge og bekæmpe det med næb og kløer? Det ville lægerne og patientforeninger gøre! Er det ikke bare den omvendte verden? Jeg spørger bare!
Så de tanker jeg i dag lader flyve mod fremtiden er ikke lette og lyse. Tænk hvis det bare går halv så skidt som jeg er bange for det vil gøre.... da sidder vi her på Sonjas om nogle år, med 10-20 tusinde nye brugere, der kommer til at finde vejen hertil efter at deres helbred galopperende begynder at forfalde af underlødige lægemidler favoriseret af underlødige læger, beskyttede af underlødige politikere og støttet af underlødige patientforeninger. Samvittighedsløst rakkerpak!
De 25.000.000 tørrede skjoldbruskkirtler fra grise skal nok komme i anvendelse og tjene sit formål. Det bliver bare ikke de almindelige mennesker, men de magtfulde, de velhavende som i forvejen altid plejer at købe sig til alt det, der er uopnåeligt for de almindelige.... som får gavn af de virksomme Thyroid USP lægemidler.
Sikke nogen fremtid at byde levende mennesker siger jeg bare. Jeg ser det som svigt af en størrelsesorden, der snilt kan tåle sammenligning med forbrydelser mod menneskeheden.
Hvis man skulle stoppe op og spørge sig selv om, hvordan man forestiller sig at overleve uden Thyroid USP lægemidler i fremtiden, vil mit svar være: "jeg ved det ikke". Ved I?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
20-09-09, 20:24 #2
Sv: Får dere tak i Armour/Westhroid?
Jeg gik tilbage til mine gamle indlæg for at finde ud af, hvad det egentlig var, at Thyroid USP lægemidlet (Westhroid) har hjulpet på.... og her kommer hvad har noteret mig af følgende bedringer, som følge af en opstart af Westhroid:
- brain fog er saga blot
- jeg kan huske igen
- jeg kan tænke igen
- jeg kan skrive igen
- jeg kan læse igen
- jeg kan arbejde hele dagen
- jeg kan planlægge og realisere, hvad jeg vil
- mine migræner er næsten væk, mod før 2-3 anfald à 24-72 timer hver måned
- min reflux er borte
- min halsbrand er borte
- mine fordøjelsesproblemer er væk
- vand i kroppen er væk
- sover 2-3 timer MINDRE i døgnet, uden at være mere træt af den grund
- kan tale igen uden at hvæse og rømme mig
- sveder igen (jeg var før så tør, at jeg end ikke kunne afsætte fingeaftryk på glas/spejl)
- lugte-/smagssans som før (alting dufter/smager bedre end før)
- fryser overhovedet ikke
- lysoverfølsomhed og "sand" i øjnene er væk
- soleksem på hænderne er forsvundet helt i løbet af ugen
- håret falder ikke ud mere
- kan gå op ad trapperne uden at være forpustet og uden at vralte til begge sider
- poser under øjnene er væk
- dejagtigt ansigt er væk
- øjene skinner igen
- ingen muskeltræthed
Det er hvad jeg husker lige nu. Der er helt sikkert mere af det gode. Alle disse gode effekter af overgang fra Eltroxin til Westhroid regner jeg med forsvinder igen, hvis jeg en dag ikke længere kan få tag i Thyroid USP lægemidler. Det er lige så sikkert som amen i kirken.
Det er ikke det jeg spørger om, Ruth. Jeg spørger om hvad sker der, hvis ingen ting lykkes fordi medicinen bliver ikke til at få mere?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
20-09-09, 21:31 #3
Sv: Får dere tak i Armour/Westhroid?
Jeg svarte på en annen, som skrev før deg, Anisa!
Nei, hva skjer om vi ikke får medisinen vår?
Jeg tenker på at min kjertel har ikke klart å skape T3 av T4. Kanskje har den heller ikke klart å godgjøre seg de andre mikrokomponentene kjertelen lager, blant annet calcitonin?
Hva skjer med meg om jeg må gå over på syntetisk T3 og T4? Vil jeg bli verre?
Jeg antar det. En ubehagelig tanke.
Jeg håper dette løser seg snart. Det er en umulig situasjon for mange, mange mennesker.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
10-11-09, 11:15 #4
les artikkelen her, beklager, min helsetilstanfd gjør at je gikke orker å over sette, men den er interesssant, denne artikkelen http://www.consumeraffairs.com/news0...#ixzz0WOY60tT7
Save Natural Thyroid Trustworthy options for thyroid & hormone compounding Wedgewood Pharmacy Ph: 888-678-1967 or 856-589-4200, Fax: 800-589-4250 Web: http://www.wedgewoodpharmacy.com | Women's International Ph: 800-279-5708, Fax: 800-279-8011Web: http://www.womensinternational.com | Knowles ApothecaryPh: 301-942-7979, Fax: 301-942-5544 Web: http://www.brookvillepharmacy.com --
Har ikke testet dette, men det kan kanskje være verdt å forsøke?
Sist endret av Admin; 10-11-09 kl 16:07 Begrunnelse: Slår sammen 3 innlegg fra 1 tråd
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
10-11-09, 12:10 #5
Sv: Hvis vi ikke mere kan få Armour/Westhorid?
Han snakker om hva Armour Tyroid inneholder, og på slutten sier han "and not jet identified components" - han mener altså at armour kan inneholde ennå ikke opppdagede stoffer som kroppen kan trenge.
Jeg tror mange leger har oppdaget at ikke alle blir bra på Levaxin. Noen har oppdaget at noen sta og jævlige pasienter som har krevd Armour er blitt bedre - og ALLE leger har hørt om dette !
Likevel fortsetter de med et behandlingstyrani som er vedtatt brukt i en tid man ikke hadde så mye oversikt som idag.
Jeg forstår det ikke !
Til de leger som er oppegående nok til å lese på forumet, vil jeg bare si at dere må gjøre noe med dette før folkets tillit overgår til forakt !
Men.
Ingen har egentlig funnet ut av hvorfor noen blir bedre på Thyroid.
Det finnes mange teoretiske forklaringer, og de refererer gjerne til de objektive forskjellene i innhold og at Thyroidet inneholder alt kjertelen produserte. Og at det i tillegg er biologisk.
Det holder for meg.
Men jeg VET jo ikke - kan det være noen ukjente stoffer ?
Den gang man laget Levaxin viste man bare om T4 - de andre var "ukjente stoffer"..................
De hadde vel en liiiten "hunsch" om at det var noe mer i Tyroxinet enn T4, men amn kunne vel ikke forsinke introduksjonen til salgsmarkedet.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-11-09, 17:32 #6
jeg har aldri hatt god effekt av syntetiske vitaminer ol som jeg
har prøvd, så da er det vel også naturlig at jeg ikke har så god effekt
av andre syntetiske saker?
Ikke vet jeg.
-
13-03-10, 00:03 #7
Hej
I går talte jeg med en apoteker i København som sagde, han kunne skaffe Armour. Han var bekendt med, at der var mangel, men han sagde, at i 'nogle størrelser', altså antal mikrogram, kunne han da godt skaffe det.
- Så koster det godt nok 700 kroner, tilføjede han.
Det er jeg ikke så bekymret over. Hvad der plager mig, er:
Hvordan finder man en læge, der ville synes, det var ok at behandle mit lave stofskifte med Armour? Og:
Var der ikke lige noget med, at den naturligt fremstillede Armour var blevet lavet om, så den var blevet til en syntetisk substans som fx Eltroxin?
For hvis det sidste er tilfældet, skal jeg da ikke nyde noget ... Men apotekeren fastholdt, at han ikke havde fået oplysniger om, at Armour var lavet om.
NU er jeg altså forvirret.
Men Euthyrox, som jeg skiftede til pga meget store problemer med den ny Eltroxin, er begyndt at give mig problemer i form af store ødemer, som jeg ikke kan leve med. Lægen må under alle omstændigheder skiftes ud.
Nogen tips?
Kh
Nielsigne
-
13-03-10, 01:09 #8
Det er nok vigtigst, at du først og fremmest får opklaret hvad apotekeren mener med 'nogle størrelser', for hvis han mener ½ grain (ca. 33 mg) eller 1 grain (65 mg) for 700 dkr, skal du være meget velhavende for resten af livet, eller risikerer du at skulle vælge mellem kost og medicin.
Skal jeg være helt ærlig, mener jeg at denne apoteker er måske en tand for kreativ, særlig da han påstår at Armour-formel ikke har været ændret. Det er den og en hel del gamle Armour-brugere har meddelt om både ændret virkning og ændret konsistens, så tabletterne ikke længere er så dele-venlige som før.
Som du beskriver din situation, har du ikke brug for denne apoteker, jeg ikke mener, lyder pålidelig. Dit problem er at finde en læge, der vil skrive en ganske almindelig gul recept ud på Tbl. Erfa Thyroid (USP) 125 mg, 500 tbl., d.s. For decreased thyroid function.
Sådan en almindelig recept sendes til et apotek i et land indenfor EU og derfra modtager man sin medicin fuldstændig lovligt i DK. Skriv igen når du er nået så langt og du vil få navne og adresser på disse apoteker.
For at det samme skulle være muligt officielt gennem danske apoteker, kræver det at Lægemiddelstyrelsen accepterer indenlands, at Thyroid USP er et alternativ til syntetisk stofskiftemedicin. Det gør den danske Lægemiddelstyrelse ikke, med henvisning til at vi i Danmark allerede har virksomme lægemidler for sygdomme i thyreoidea. Denne vej rundt vil der ikke ske ændringer, så længe den danske lægestand inkl. endokrinologerne ikke kæmper for det sammen med deres patienter. Det tror jeg først sker når helvede fryser til, lægernes/endokrinologernes regnorme-ryggrad taget i betragtning.
Lægemiddelstyrelsens primær kundegruppe (85% af indtægter) er medicinalindustrien inkl. producenterne af syntetiske stofskiftehormoner, hvorfor det er ikke patienternes bedste, men producenternes Lægemiddelstyrelsen varetager. Og så længe den danske stat (samfundet) kun bidrager med 15% til Lægemiddelstyrelsens drift og indtjening (til staten dvs. sig selv), bliver hensynet til de syge altid fundet for let.• Tak for at du læste mit indlæg.
-
13-03-10, 13:08 #9
Tak for svar!
Jeg tror nu ikke, apotekeren er uærlig; jeg kunne høre, at han gav sig til at rode med sin computer, og det var altså de informationer, han havde dér. Det var apotekeren /farmaceuten i Glostrup, jeg talte med, og jeg spurgte, om de snart begynder at lave naturligt stofskiftehormon selv igen. Jo, sagde han, det ville de da gerne, hvis efterspørgslen var der, og hvis de kunne få det til at stemme med grossisten.
Han fortalte også, at apoteket, da de sidst fremstillede denne type medicin, var brændt inde med adskillige glas på grund af manglende efterspørgsel. Medmindre, de laver elendig medicin ... hvilket jeg ikke har dem mistænkt for, mener jeg, dette må skyldes de store vanskeligheder der er med at finde læger, der tænker lidt ud over den ramme, de får knaldet ned over hovedet af medicinalfirmaerne. Det er da utroligt, så godt, mange læger befinder sig derinde ... Har de da ingen stolthed i livet, spørger man sig selv. Det er da fint, at den syntetiske medicin hjælper nogle, men jeg begriber ikke, det skal være så svært at skaffe det naturlige stofskiftehormon i det omfang, det fremstilles af seriøse virksomheder. Det sidste skriver jeg fordi der jo også kan være klamphuggere på dét område. Men hvorfor overhovedet blive læge, hvis man ikke ønsker at hjælpe den enkelte patient til det, som er bedst for hende eller ham? Jeg synes, det strider mod lægeløftet; her lover de jo, at de ikke vil skade, men de bivirkninger, jeg har oplevet med fx Ny Eltroxin er da i dén grad til skade. Fx blev mit syn gradvist - men hurtigt - forringet. Er det mon en af de såkaldt 'tålelige bivirkninger'...?
Mht Armour afviste apotekeren /farmaceuten ikke, at jeg havde ret, men han sagde, at ændringer af Armour ikke var noget, de var blevet informeret om. Men som jeg husker det, var det jo, ligesom med Eltroxin, også noget, der blev holdt godt skjult, indtil folk fik bivirkningerne at føle? Hvis han ikke har fulgt ligeså godt med i Armour-sagaen som mange herinde gør, så er det vel bare derfor, tænker jeg. Det har jo ikke været et emne, de har beskæftiget sig særlig intenst med i et godt stykke tid.
Erfa kendte apotekeren slet ikke til. Men han sagde, at lægen skal søge en særlig udleveringstilladelse for at kunne skrive en recept på noget, der skal hertil fra udlandet. Hvorimod det ikke er nødvendigt, hvis de begynder at fremstille det i Glostrup igen. Men det er meget besværligt at fremstille det ... så jeg tror, det endnu kun er en teoretisk mulighed. Fra det øjeblik, hvor de EVT. beslutter sig for at gøre det, går der en eller to måneder, til patienterne kan have medicinen. Hvis vi ellers har en læge, der vil give os lov ...
De der tal om Lægemiddelstyrelsen er interessante - jeg har aldrig set dem før. Mærkeligt, det kan findes i et land som Danmark, egentlig. Fuldstændig utroværdigt. Og så er vi lige blevet kaldt Nanny State Denmark ... Tsk tsk.
NielsigneSist endret av Nielsigne; 13-03-10 kl 13:12 Begrunnelse: rettelse
-
13-03-10, 13:19 #10
.... men i øvrigt forstår jeg ikke rigtig det med den 'alm. gule recept', for hvad så med tilladelsen? Og tolden? Kan jeg evt. bare sende en recept fra en eller anden læge til fx Flensborg, og så skaffer de Erfa? Eller er det kun bestemte apoteker, der gør det?
Jeg har forbindelse til en læge i privat regi, som gerne vil skrive mig sådan en recept. Det kommer til at koste mig ca 800 kroner om måneden. Og jeg ville egentlig gerne have en læge inden for systemet med på ideen, da jeg forestiller mig, det er mere sikkert. Man vil jo gerne stole på systemet, men hold da op, hvor er man bare alene ... Når lægerne er ligeglade med, om man har det godt eller ej
Og så er man jo, Nanny State eller ej, henvist til det private, medmindre, man er heldig at finde en læge, der vil noget.
Lignende tråder
-
Får dere tak i Armour/Westhroid?
Av anitab i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 13Siste melding: 21-09-09, 10:04 -
Armour, Westhroid og Nature-Throid
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 16-06-09, 20:29
Bokmerker