Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
11-01-12, 08:14 #1
Natriumoxybat til behandling af træthedssygdomme
Behandling af narkolepsi-lignende søvnforstyrrelser i kronisk træthedssyndrom og fibromyalgi med natriumoxybat.
Dette studie undersøger respons på behandling af de underliggende søvnforstyrrelser forbundet med kronisk træthedssyndrom (CFS) og fibromyalgi (FM).
Vi har efterfølgende gennemgået 118 cases, klinisk i overensstemmelse med CFS eller FM, der var behandlet på en neurologisk klinik. Abnorme fund ved studier af søvn samt fund af human leukocyt antigen markører, påviser et klinisk mønster relateret til narkolepsi, og er fundet hos en stor del af patienterne.
Vurderet som hensigtsmæssigt på baggrund af det kliniske billede og testresultater, blev disse patienter tilbudt behandling med natriumoxybat (JZP-6 Sodium Oxybate). 60% af patienterne behandlet med oxybat har oplevet en betydelig lindring af smerter, mens 75% oplevede en betydelig lindring af træthed.
Det er vores konklusion, at responsen på oxybat hos CFS- og FM-patienter antyder en fælles narkolepsi-lignende forstyrrelse af søvn hos patienter, der lider af disse sygdomme. Disse resultater understøtter denne nye tilgang til behandling samt tilskynder til yderligere forskning.
Den manglende forskel mellem respons på behandling med Natriumoxybat af CFS og FM tyder på, enten at CFS og FM repræsenterer to variationer af den samme sygdom, eller at CFS og FM er tæt relaterede lidelser. Kilde: Treatment of the narcoleptiform sleep disorder in chronic fatigue syndrome and fibromyalgia with sodium oxybate
Relateret:
JZP-6 Sodium Oxybate
Sodium Oxybate Reduces Fibromyalgia Pain and Fatigue
Data Suggest Sodium Oxybate Significantly Improves Pain And The Core Symptoms Of Fibromyalgia
Sodium Oxybate Reduces Pain in Patients with Moderate and Severe Fibromyalgia Symptoms
FDA Panel Says No to Sodium Oxybate for Fibromyalgia
Xyrem (Natriumoxybat) CNS-undertrykkende lægemiddel
Xyrem Produktresume• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-01-12, 11:39 #2
Sv: Natriumoxybat til behandling af træthedssygdomme
Tak Anisa!
Jeg tilføjer lige endnu et link med et uddrag af teksten - fremhævelsen er min:
Sodium Oxybate (Xyrem) Helpful in Fibromyalgia
As we have noted for years, an old natural remedy called GHB (Gamma Hydroxy Butyrate) was very safe and effective for sleep and wonderful for fibromyalgia. It increased stage 4 deep sleep and growth hormone release better than any prescription and was cheap, safe, and natural. Anyone could get it easily. So of course the government made it illegal.
The government's story? The DEA decided they were going to go after "club drugs" including date rape drugs. I consider this a laudable goal, but IMHO this meant going after Rohypnol (the drug actually used for date rape) — not GHB. The amount of GHB that it would take to knock one out would taste awful and would not be feasible.
Because it was safe and cheap, many physicians (I included) guessed that GHB would come out as as an expensive medication a year after being made illegal — which it did. It went from cheap, easy to take, GHB capsules for 30-90 cents a night to a nasty, teeth rotting liquid at $18 a night — with major paperwork.
Lignende tråder
-
Finnes det behandling? Høy TSH + Høy FT4
Av hh83 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 18-08-11, 08:04 -
Behandling i Norge
Av tiwas i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 01-02-11, 17:28 -
Behandling med T3 i Danmark?
Av Helle Sydendal i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 20Siste melding: 16-01-11, 16:04 -
Barna i behandling
Av Lulu i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 4Siste melding: 04-12-09, 09:20 -
Alternativ behandling
Av Hilma i forumet Alternativ behandlingSvar: 1Siste melding: 17-04-05, 19:22
Bokmerker