Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard D3 og depresjon

Mayo-klinikken står bak en stor studie om D3 og depresjon som er helt ny.

"One thing that complicates trials is that if you give someone vitamin D, it takes a long time for it to have much effect, as vitamin D levels go up and down very slowly; it probably wouldn't be a fast antidepressant," said Dr. Brown.
    Dette er et sitat jeg merker meg. Det tar altså lang tid før D3 nivåene går opp, og før de gir en effekt i kroppen. Hvis du har lest om D3 tidligere, vet du at D3 har mange effekter på forskjellige deler av kroppen.

In the overall sample, higher vitamin D levels were associated with a decreased risk for current depression, based on CES-D scores. The odds ratio [OR] was 0.92 (95% confidence interval [CI], 0.87 - 0.97; P < .002) for each 10 ng/mL increase in 25(OH)D.

When study participants with and without a history of depression were analyzed separately, the link was stronger in those with a prior history of depression (OR, 0.90; 95% CI, 0.82 - 0.98; P = .02) and was not significant in those without such a history (OR, 0.95; 95% CI, 0.89 - 1.02; P = .17).

It is biologically plausible that vitamin D could have a role in depression, Dr. Brown and colleagues note in their article. Vitamin D "appears to be important for brain health and may be involved in the pathogenesis of depression." Yet, studies to date have yielded conflicting results.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: D3 og depresjon

Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Depresjon eller?
    Av vinter i forumet Depresjon
    Svar: 48
    Siste melding: 24-06-15, 23:21
  2. Lav D-vitamin linkes til depresjon
    Av Hansen i forumet D-vitamin
    Svar: 4
    Siste melding: 25-09-10, 13:17
  3. Depresjon og immunendringer
    Av Vigdis i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 3
    Siste melding: 18-09-10, 11:21
  4. Depresjon
    Av Bille i forumet Depresjon
    Svar: 5
    Siste melding: 12-07-10, 08:41
  5. Hypothyreose og depresjon
    Av moor i forumet Depresjon
    Svar: 13
    Siste melding: 29-09-05, 18:38

Bokmerker

Regler for innlegg