Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
-
11-04-11, 11:32 #1
Vantinas hypotyreose-stripe vil jeg maile til noen hver - særlig Legen!
Denne stripa sto i Dagbladet den 9. april:
Av Vantina Nina Andreassen
- det er en beskrivelse som jeg til tider kjenner meg veldig igjen i. Dessverre.
Sist endret av Admin; 27-02-17 kl 14:07
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
11-04-11, 13:02 #2
Sv: Vantinas stripe vil jeg maile til noen hver - særlig Legen!
Takk Kevin, denne var utrolig fin! Jeg måtte gråte litt når jeg leste den.
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
12-04-11, 00:21 #3
Sv: Vantinas stripe vil jeg maile til noen hver - særlig Legen!
Kjenner meg igjen i denne historien! Levaxinpiller er ikke alltid den vidundermedisin som legene vil ha det til.
Du KNOKKEL i Ålesund: Har du funnet en lege som er brukbar? Som du ser så holder også jeg til i M&R, men har så langt ikke funnet noen som forstår noe særlig av denne sykdommen. Jeg satser nå på Oslo.
-
15-10-11, 23:48 #4
Sv: Vantinas hypotyreose-stripe vil jeg maile til noen hver - særlig Legen!
Skjønner ikke hva som skjer... men stripa kom fram igjen iallefallKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
16-10-11, 16:33 #5
Når man klikker på linket, kommer masser af reklamer frem, men ingen stripe.
Kære Kevlin. Når jeg har quottet dit indlæg, ser jeg at du har postet IMG-link til et andet billede, som dog heller ikke kommer frem. Kun denne melding: "Not Found. The requested URL /tegneserie/75/gjesteserie/vantina.jpg was not found on this server. Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request."
For mig ser det ud til, som om Vantina er blevet fjernet fra Dagbladet.no og hvis denne trådens første stripe også forsvinder fra Dagbladets server, send mig en PM, da jeg har gemt den på min egen server, og vi kan linke til den i stedet, hvis Vantina ikke har noget imod det.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-10-11, 21:31 #6
Jeg får heller ikke sett stripa
Inne på http://www.dagbladet.no/tegneserie/ er Vantina ikke med i tegneserieoversikten, og ved annen type googlesøk finner jeg den heller ikke
Det blir spennende om Anisa som har fått fatt i den får lagt den ut for nå er jeg også blitt nysgjerrig på Vantinas hypotyreose som leger bør lese ...Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
16-10-11, 21:52 #7
"denne trådens første stripe" har altså været der for ca. 6 timer siden, men er nu væk fra Dagbladets server. Det er utroligt. Hvad i alverden er der sket der? Jeg sender straks "min" kopi til forummets "kontor". Gider nogen finde Vantina og høre om det er i orden at hendes stripe kan ses her på forummet?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-10-11, 22:00 #8
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
16-10-11, 22:23 #9
Vantina (Vantine Nin Andreasen) er vist slet ikke på den side mere, og den stribe, der lå her på forummet, ligger vist slet ikke derude. Jeg har været på hendes hjemmeside, og ligegyldigt, hvor langt, jeg går tilbage i striberne, finder jeg den ikke. Den sidste er fra den 26. april, altså 15 dage efter den i linket her ovenfor.
På Facebook (hvor man kan læse hendes side inkl. hendes fremragende striber UDEN at være logget på): http://www.facebook.com/pages/Veslem...97892700252199 er den heller ikke. Men så kan man ha glæde af de mange andre, hun har lavet
Og så har hun en stribe her på http://www.side2.no/ men om hun er der fast ved jeg ikke noget om.
Her hendes gamle http://tegneserienveslemoy.weebly.com/
og her hendes nye hjemmeside http://www.wix.com/vantinaa/tegneserienveslemoy#!
En fantastisk kvinde, hendes Vantina. Sikke et talent for at fange det, der rører sig i hjerterne ... Og fortælle om det. Hun har jo bid, og det gør godt, for det mangler rundt omkring. Her en lille NAV-kommentar: https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
Af hendes egne små kommentarer rundt omkring fremgår det, at hun af og til får kritik for at være så 'negativ'. Men hun tager jo fat i alt det, som nogen trænger til, at hun tager fat i ... Og skal kun ha ros for det, synes jeg. Omvendt er det udmærket, at ikke alle tænker som hun. Her har fx Fredrik Skavlan fanget noget helt andet, som jeg også sagtens kan se mig i: http://www.dagbladet.no/tegneserie/skavlan/?1316728800
Nielsigne
Redigert kl. 22.28: Nu er striben der igen! Hvordan kom den mon tilbage - og blir den her..?
-
16-10-11, 23:11 #10
Tusen takk for denne stripa og at at stripa nå er på plass på forumet. Jeg må henge den opp på veggen på NAV-kontoret.
Min saksbehandler forventet etter 3 måneders sykemelding i 100 %, at jeg måtte komme meg tilbake i jobb. Jeg hadde såvidt fått diagnosen hypotyreose. De mente tydeligvis at nå som jeg hadde fått medisin, skulle alt bli som før.
Jeg lurer på hvordan NAV forventer at bare du får en pille er hypotyreose kurert....
Min saksbehandler ville heller ikke gå med på at jeg skulle få aktiv sykemelding. Han sa at ordningen ikke lenger eksisterte og at jeg måtte ha gradert sykemelding.
Dette var i 2005, og da jeg i forbindelse med fornyet sykemelding skulle til fastlegen, fortalte jeg ham hva NAVs saksbehandler hadde sagt. Legen ble skikkelig sint og ringte resolutt til sjefen på NAV lokalt.
Jeg fikk aktiv sykemelding noe som betydde at jeg hadde vikar i min stilling, og jeg kunne være "på toppen" utifra hva jeg selv mestret.Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
B-12 og hypotyreose?
Av Vigdis i forumet B-vitaminerSvar: 31Siste melding: 31-01-13, 11:37 -
Har hatt hypotyreose i noen år
Av tove2 i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 29-11-11, 11:16 -
Min datter på 17 bruker 400 mcg levaxin hver dag
Av amo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 26-11-10, 12:02 -
Skrive "brev" til legen - noen med erfaring?
Av Qa i forumet Breve til legenSvar: 9Siste melding: 10-05-10, 15:04 -
Noen tips? Skal til legen og snakke om det
Av Snegle i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 06-06-06, 22:13
Bokmerker