Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
15-09-11, 10:58 #1
da her jeg sjekka unga mine og her er resulatene
Jeg har en jente på 6 år som har en del hyposymtomer : overvektig, "lat" gråter lett, tørr hud og blir lett sint og irritert.
Hennes blod prøver :
ft4 13,9 11-21
tsh 3,0 0,30-4.5
ft3 6,2 3,5-6,5
ant-tpo 37 0-100
så er det sønnen min, han er 7 år, første gang han hadde forhøyet tsh var han ca 2 år. Han er veldig liten 115 cmhøy og veier 19 kg
Så han er tynn, han blir fort dårlig, har MYE mage smerter, konsentrasjon vansker (ble særlig gjeldende etter han beg på skole)
Han har ofte diare eller forstoppelse, litt om hverandre, og han er veldig følsom.
Ellers har han ingen typiske tegn til hypo (alså ikke utmattet, tørr hud osv)
hans blod prøver :
ft4 12,1 11-21
ft3 6,1 3,5-6,5
tsh 7,5 0.30-4,5 *
anti.tpo 38 0-100
Jeg fikk kranglet meg til en henvisning til en barne lege, for ho legen (helsestasjon legen) hadde snakka med endo og de ville ikke gjøre noe før tsh var over 10!!!!! -tull, er ikke no vits å vente så lenge han har noe symtomer!
Så hun skulle hendvise han til UL også da....
Kanskje jeg bare skulle att han med til DS ?!!• Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
• Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA
-
15-09-11, 11:01 #2
Sv: da her jeg sjekka unga mine og her er resulatene
dattern min hadde foressten jern på 5 skal være 9-34 samt hemoglobin på 11,3 (fikk ikke oppgitt ref omr på den, bare at den var for lav)
kan dette ha noe med atferden hennes å gjøre?• Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
• Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA
-
15-09-11, 12:27 #3
Hei:-)
At datteren din er "lat" kan i hvertfall være i forbindelse med for lite jern for man kan bli veldig så slapp av mangle på det. Min sønn var nesten anemisk da han var rundt 4 år og han kunne da ligge på gulvet å leke med bilene sine for det var så slitsomt å sitte eller bevege seg, ofte sovnet han også der midt i leken, og sovnet gjorden han faktisk også på gulvet i bhg midt mellom alle som bråkte og lekte rundt han. Det skal også sies at han sov ikkepå dagtid så det var valdig uvanlig for han å sovne. Huden hans var også veldig gråaktis (han er blandingsbarn så til vanlig har han en fin brunfarge).
Håper dere finner ut av det med barna:-)
I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
-
15-09-11, 13:16 #4
Jeg har liknende erfaringer som Trude med barn med jernmangel. Det finnes en jernmikstur som heter "Floradix" som også selges i dagligvarehandel. Den har god smak som barnet ditt bør tåle. Den er snill mot magen. Mange jerntabletter gir treg mage. "Hemjern" på apoteket skal også være bra. Hvis du i tillegg gir barnet ditt masse mat med mye jern og litt C-vitamin samtidig så bør dette kunne rette seg, om det ikke er en bakenforliggende årsak som hindrer opptak.
Levaxin med dårlig effekt i for mange år. Thyroid 2008. Behandling av større hormonbrist 2009
Lignende tråder
-
Mine biorytmer i dag
Av Anisa i forumet Alternativ behandlingSvar: 7Siste melding: 12-06-10, 15:02 -
Mine prøver...
Av nerusvi i forumet BlodprøverSvar: 21Siste melding: 06-06-08, 15:22 -
Mine blodprøver
Av glaboy i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 24-09-07, 22:03 -
Mine prøver
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 125Siste melding: 29-05-07, 22:54 -
Mine verdier
Av i forumet Normalverdiene?Svar: 15Siste melding: 22-07-05, 12:02
Bokmerker