Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    norge, lillehammer
    Meldinger
    62

Standard hypometabolisme?

anyone? bøker artikler? leger? Anisa? kommentarer? tanker? teorier?
    Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
    Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    61
    Meldinger
    3,120

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    norge, lillehammer
    Meldinger
    62

Standard Sv: hypometabolisme?

mmh har lyst til å lese mer av det siden jeg ikke har noe særlig antistoffer og mn nåværende fastlege ikke er enig i min forrige leges disagnose, problemet mitt er jo at armour har gjort meg så mye bedre.

ser selv på prøvene fra da jeg fikk diagnose m levaxin så er det ikke så unormale som mange andre har som ikke får diagnosen. og en liten bemerkning sett fra artikkelen lagt ut her at tyrosin mangel kan være til grunne(blant annet) begynte på mivi total plus som inneholder tyrosin og når jeg bruker den så øker formen betraktelig....
    Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
    Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Jeg bliver forvirret af teksten her og hæfter mig egentlig mest ved, at der blandt andet står at dette kan behandles med diæt alene og at man så ikke behøver få medicin:

"Hypometabolism and hypothyroidism can be treated by diet and don't have to be treated with prescription drugs." Der burde vel så tilføjes: Medmindre, skjoldbruskkirtlen er væk på grund af operation eller betændelse.

Hvis man griber ind hurtigt, så er der vel nogle forskellige former for lavt stofskifte, der kan behandles med diæt alene. Og der findes jo endda nogle, der går ind for diæt-behandling af folk med antistoffer ... Her den amerikanske læge Dr. Datis Kharrazian: http://drknews.com/autoimmune-gut-repair-diet/

Jeg ved ikke, om jeg skriver dette klart nok. Men i hvert fald går det mig på nerverne med alle disse ikke så klare beskrivelser af, hvad lavt stofskifte er. Det er i denne boldgade, det også tit beskrives, hvordan "motion hæver stofskiftet" - selvom det udelukkende er forbrændingen, der er tale om. Dette kan jo ikke skilles ad, når man mere eller mindre mangler kirtlen

Jeg synes, det er uhensigtsmæssigt at lade sådan et link ligge uimodsagt og til gør-det-selv-brug på nettet. Men det er der jo ikke at gøre ved ... Jeg ser bare for mig, hvordan det kan efterlade nogen med den idé, at de helt selv og alenemå klare det her, og jeg bryder mig ikke om det.

Har jeg misforstået noget?

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    61
    Meldinger
    3,120

Skjønner godt hva du sier Nielsigne. Skulle nok lest gjennom linken før jeg la den ut, men da jeg googlet hypometabolisme, var det den første som poppet opp.
    Kosthold kan både forverre og forbedre sykdommer, men personlig er jeg veldig skeptisk når en diett påstår de kan kurere sykdommer, spesielt når det er snakk om anti-stoffer.
    "Krangla" med en kar på et annet forum som mente jeg var dum som ikke gikk over til og kun spise frukt, fordi jeg da ville bli kvitt min diabetes 1. Helt greitt, jeg kommer ikke til å slite med diabetes 1 om jeg dør av sukkersjokk, men jeg foretrekker å leve.........

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Skjønner godt hva du sier Nielsigne. Skulle nok lest gjennom linken før jeg la den ut, men da jeg googlet hypometabolisme, var det den første som poppet opp.
    Det er jo under ingen omstændigheder din fejl, at teksten /linket ligger fremme til mere eller mindre forstandig brug

---
    Man skal altid passe på med de antistoffer ... Jeg har med succes brugt selenomethionine http://www.pharmanord.dk/produkter/v.../ren-bio-selen imod et eller andet, der dukkede op, og som jeg mente var antistoffer. Ellers ved jeg ikke, hvad det er, der kan få lymfekirtler til at gå helt amok og blive ved med det i flere uger /måneder. Jeg læste om det i denne tråd https://www.stofskifteforum.dk/showt...ht=#post111660

Nielsigne

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn