Viser søkeresultater 81 til 88 av 88
-
25-04-12, 22:51 #81
Sv: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
Det er to grunner til at legen vurderer operasjon. Du skriver om to forskjellige prøvesvar, det er fordi kjertelen din har forandret seg så mye. Knutene var ved sist prøve konstatert godartet. Godartede knuter kan utvikle seg til kreft etter en tid. Derfor vurderer legen operasjon. Dette sammen med de endringene som har vært siden sist prøve gjør at jeg vil anbefale deg å be om biopsi.
-
26-04-12, 00:02 #82
Takk for svar Blondie
Ok, det er jo det legen også vil at jeg skal ta en ny biopsi så da er det vel ingen vei rundt da:-(
Jeg var hos allmennlegen igjen i dag (har to leger siden den ene kan mer om stoffskiftet enn den andre) og han mente jeg hadde Arthritis så jeg har fått noe naturmedisin faktisk som jeg skal ta i 14 dager.
Jeg fikk også jern for anemi og jeg leste på pakken og i denne er det faktisk: ferrous fumrate, Vit.B12, Folic acid, Ascorbic acid, manganese sulfate equivalent to,copper sulfate equivalent to, og dette skulle jeg ta i 1 mnd.
Vel, så da blir det å bestille en ny biopsi og det gleder jeg meg ikke til må jo ha med meg noen som snakker skikkelig arabisk, sist var det en norsk mann her som kunne arabisk som hjalp meg men han er dessverre ikke her nå men mannen min kjenner andre som kan ta meg da, så det ordner seg nokI'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
-
26-04-12, 00:32 #83
Kræft er ikke bare kræft. Der er lige så mange kræfttyper, som der er de vævtyper som er muteret til primært kræftvæv. Mig bekendt kan man ikke have to vidt forskellige primære kræfttyper hos samme person. Ved metastaser, dvs. ved spredning af kræftceller til andre organer/væv fra moder-svulsten, spreder sig de oprindelige kræftcelle-typer til andre væv, som ikke er kræftvæv, men som invaderes af de oprindelige kræftcelle-typer. Det lyder noget kringlet, men betyder faktisk, at blot fordi nogen havde mavekræft, vil vedkommendes barn IKKE (af den grund) udvikle kræft skjoldbruskkirtlen. Såfremt der er et arveligt anlæg for kræft i mavesækken, vil dette anlæg evt. kunne nedarves, så efterkommere har risiko for også at udvikle mavekræft (uden at det nødvendigvis bryder ud). Din mormors mavekræft kunne sagtens have spredt sig til lungen, hvor den senere kom i udbrud, med yderligere metastaser af primære mavevæv-celler invaderende lungevævet. Lige det kan ikke bliver til kræft i skjoldbruskkirtlen i de næste generationer i slægten.
På min fars dødsattest stod dødsårsagen angivet som lungekræft, men senere viste det sig at det var en ellers uopdaget kræft i bugspytkirtlen, som via lunge-metastaser (med muterede bugspytkirtel-celler i lungerne) har taget livet af ham.
Kræft i skjoldbruskkirtlen er sædvanligvis ganske fredelig (langsom), hvoraf den follikulære kan sprede sig udenfor skjoldbruskkirtlen og det er yderst langsomt og sjældent at det sker. Det samme gælder den medullære, der er den eneste kræftform i skjoldbruskkirtlen som kan være arvelig, men det forudsætter at den man har arvet anlægget efter, er nogen der også havde samme medullære kræft i skjoldbruskkirtlen. Den tredje form af kræft i skjoldbruskkirtlen er den papillifere, som kun "spreder" sig indenfor skjoldbruskkirtlen ved at danne flere selvstændige knuder. Der findes også enkelte andre typer af kræft i skjoldbruskkirtlen, hvoraf kun en enkel type (anaplastisk carcinom) er meget aggressiv i sin vækst-hastighed (uger), så den nærmest ikke kan overses og bliver derfor hurtigt bemærket, af selv en blind læge (sort of speech).
Heterogenous betyder IKKE "abnormal". Heterogenous er det modsatte af homogen, dvs. "heterogenous" (heterogen på dansk) betyder at vævet er "uensartet", hvor "homogen" betyder at vævet er ensartet. Knuderne kan være enten "heterogene" (uensartede) eller "homogene" (ensartede). F.eks. struma med knuder er "heterogen", mens struma uden knuder er "homogen"....• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
26-04-12, 02:11 #84
Takk for svar Anisa
Som du sikkert ser har jeg ikke mye peiling og det er fort gjort å "gå seg vill" på nettet, det var der et sted jeg så at det sto at it appeares abnormal, var litt sent og jeg hadde prøvd å lete lenge da jeg kom over det Din forklaring var ihvertfall oppklarende
Nå vet jeg ikke så mye om kreft men min mormor hadde kreft i magen da jeg var liten og fikk strålebehandling for det den gangen og hun ble kvitt det, ca 30 år senere fikk hun kreft i den ene lungen (tror jeg det var om ikke begge) og hun ble operert for dette og de sa hun var kreftfri. En liten sund senere så fant de på nytt kreft i lungene hennes med spredning til leveren, hun hadde da gått veldig lenge å klagd på at hun ikke var i form og at hun var så kvalm. Dessverre var det ingen som tok det på alvor (ganske så rart det der egentlig når hun hadde vært operert for ikke så lang tid siden) så jeg fikk henne til slutt til å love meg at hun ikke skulle gi seg neste gang hun skulle til legen og få han til å sjekke ut dette skikkelig, dette gjorde hun og da var det dessverre for sent. Stakkars det var ikke første gangen de gjorde feil med henne, hun ble en gang lagt inn og operert for blindtarmbetennelse og når de hadde skjært henne opp for å fjerne denne så så de at det var visst ingenting i veien med hennes blindtarm, og itillegg fikk hun infeksjoner etter dette, så hun gikk igjennom en del de siste årene sine:-/I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
-
26-04-12, 21:52 #85
Heia Trude
Det er akkurat som Anisa sier, en type kreft er ikke lik en annen. Ulike typer kreftceller er av ulik type hissighet etter hvor raskt de vokser og sprer seg og etter hvordan de responderer på medikamenter. Det er ulike medikamenter som behandler de ulike krefttypene. Magekreft som du snakker om hos din bestemor har ingenting med skjoldbruskkjertelkreft å gjøre. Sjansen for at du skulle utvikle kreft er liten, men det bør en biopsi til når det er registrert endringer. Synd du ikke får med deg noen som snakker norsk, men heldigvis har du vært gjennom dette før og du er en tøff dame som vet hva du går til, så jeg er sikker på du klarer deg godt
-
18-05-12, 23:15 #86
Det ble heldigvis ingen operasjon i denne omgang, da legen så ultralyden så mente han at vi kunne vente og se det an men jeg måtte komme til kontroll hver 6 mnd, så da skal jeg klare å gjøre det, er bare lykkelig for at jeg slapp.
Ellers så har jeg fått konstatert forhøyet urinsyre i blodet (uric-acid) om det betyr at jeg har urinsyregikt eller ikke vet jeg ikke ennå men skal spørre på søndag, da skal jeg tilbake til legen. Jeg har fått tre forskjellige medisiner to av dem for smerter og betennelse tror jeg og en mot selv urinsyren. Etter atjeg begynte på dette har jeg ikke hatt feber så jeg mener det har hjulpet litt ihvertfall. Har fortsatt verking og vondt i ledd men mener også det er litt mindre enn før.
Har vært frem og tilbake hos tannlegen også, og tatt en ny rotfylling i en gammel en siden jeg er så plaget av betennelser som kommer og går på den siden av tannkjøttet. Knakk en del av en visdomtann og måtte trekke den ut siden nervene ble eksponert. Virker ikke som rotfyllingen hjalp på betennelsen og tannlegen mente det kanskje var fordi det er en liten metallbit som ligger oppi der, det er visst en liten del av en sånn metallpinne de stikker opp i tanna under rotfyllingen og hun sa at slik kan skje med hvilken som helst tannlege (det er fra en tannlege jeg gikk til i Norge). Dette har jeg ikke blitt fortalt av noen tannlege i Norge og det syntes jeg er rart for den vises tydelig på røntgenbildet. Jeg har jo til og med vært en hos en spesialist i Norge for flere år siden som sa at om jeg ikke blir bedre må jeg operere, han sa aldri hvorfor, det syntes jeg er rart. Jeg får se hvordan det går og fortsetter det så må jeg vel til slutt operere men slik tannlegen min har forklart det så frister det ikke siden jeg da må inn i kjevebeinet (det er der inne den sitter fast), ellers har jeg visst også ekstremt lange røtter på tennene mine som går inn i bihulene.....
I tillegg til disse utfordringene de siste ukene klarte jeg å få en skikkelig kink i ryggen og ble sengeliggende i over en uke, der jeg såvidt klare å få kommet meg på do:-)
Livet er herlig dere Ihvertfall innimellom slagene
I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
-
16-08-13, 13:01 #87
Så trist med al den vold i Egypten. Tænker på dig og håber, du er et sikkert og godt sted - med familie etc.
Nielsigne
-
18-08-13, 23:04 #88
Tusen takk for at du tenker på meg Nielsigne selv om det er en evighet siden jeg har vært her inne. Har det bare bra her jeg bor og livet går stort sett som vanlig, ltt roligere enn ellers siden det er curfuew men området jeg bor i er ganske trygt, blir det slik at jeg føler meg utrygg så vil jeg selvsagt reise til Norge.
Har faktisk nettopp kommet tilbake til Egypt etter en to mnd lang ferie i gamlelandet:-D Håper alt roer seg til det beste for alle egypterne:-DI'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 20:22 -
Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
Av Herdis i forumet Lavt stoffskifteSvar: 265Siste melding: 23-11-10, 13:35 -
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 21:35 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 17:46 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 12:08
Bokmerker