Viser søkeresultater 71 til 80 av 145
-
24-10-09, 16:49 #71
Sv: Dårligere enn noen gang, noen som har noen oppmuntrende ord?
Hehe! Takktakk, jeg er dårlig selv. Har i grunnen nok med å fokusere på hvordan jeg kan bli bedre, hva som gjør at jeg blir dårligere og kjenne etter hva som er galt fra legebesøk til legebesøk Følger meg selv opp strengere enn noen gang og jeg har blitt kjempeflink (om jeg får si det selv) på å bli kjent med min egen kropp og hvordan den reagerer. Sånt klarte jeg ikke før, men det hjelper seg =)
Takk for link!Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)
-
19-12-09, 22:45 #72
Jeg er så tungpusten! Tåler jeg ikke Levaxin & Liothyronin?
De siste dagene etter jeg nå har gått på 50 mikrogr. Levaxin og 10 mikrogr. Liothyronin (sammen med hormoner for overgangsalderen- progesteron og østrogen), så har jeg blitt så veldig tungpusten. Jeg slapper av i dette sekund på sofaen og kjenner likevel at det er tungt å puste.
Er det en reaksjon på disse medisinene sammen? Jeg har fått beskjed fra legen at jeg kan øke Levaxin til 75 mikrogr., men holde Liothyronindosen til 1/2 tabl. (10 mikrogr.) . I følge hans beskjed skal jeg øke i morgen til 75 mikrogr. Levaxin for da har det gått en viss tid, men jeg vet ikke om jeg tør? Kan det bli verre eller blir det bedre? Er så i tvil og jeg kan ikke få tak i ham til uken for han er ikke tilstede da.. Rådvill!!
Alt dette hormonstyret gjør meg sprø, og jeg MÅ jo ha det, men hva om jeg ikke tåler det da! Tenk om jeg ikke tåler Armour, Efra eller noe i kombinasjon med de bioidentiske?! Blir nervøs av tanken!
Noen med samme erfaringer da dere gikk på Levaxin og evt. Lio sammen, eller dere som går på både hormoner for overgangsalderen og for stoffskiftet?Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)
-
19-12-09, 23:35 #73
Sv: Jeg er så tungpusten! Tåler jeg ikke Levaxin & Liothyronin?
Jeg var veldig tungpustet da jeg gikk på Levaxin - etterhvert, gikk på det i tolv år og ble dårligere og dårligere. Da jeg begynte på Armour ble det veldig mye bedre. Men du må også sjekke matintoleranse og Vit/min for å se om du har mangler
-
20-12-09, 08:27 #74
Det er jo en veldig lav dose du går på, Flower? Vanligvis går jo de fleste på 100-150 mg levaxin, pluss Liothyronin. Min første tanke er at du er underdosert, og derfor tungpusten. Men det kan jo være feil slutning. Jeg var underdosert for noen uker siden, og å gå til butikken, 400 meter, var da som å gå på fjelltur. Nå som jeg er på en riktigere dose, 3,75 grain Thyroid, har jeg ikke lengre problemer med at jeg føler meg tungpusten.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
20-12-09, 10:49 #75
Lillepus88, jeg har vitamin/mineralbalansen under nøye kontroll ettersom jeg måler det meste hver gang jeg skal til legen slik at vi går igjennom sammen hva mine verdier ligger på. Sist var det eneste jeg var underskudd på var Kalium. Jeg sier "det eneste" for jeg har hatt flere mangler over tid, men alt er under nøye kontroll nå- heldigvis =)
Nå tar jeg 750 mg Kalium daglig slik at jeg kommer opp i den normale referansen =)
Ja, Vigdis, jeg kan jo være underdosert? Jeg er midt i startsfasen på denne doseringen, og får ikke lov til å øke så raskt pga. kroppens tilvenning. Følger et program som jeg visstnok skal følge nøye, og kjenner jeg ubehag så skal jeg trappe ned, men alt går så i hverandre dette med hormonbehandlingen min for det ene og det andre så jeg vet ikke hva jeg skal. Har også måtte øke østrogendosen siden sist og vet ikke om det også har sin innvirkning på ubehaget?
Tenk om jeg blir dårligere om jeg øker liksom? At jeg ikke får puste. Ettersom stoffskiftet mitt bare ligger i grenseland på papiret, så kan maksdosen min ligge på 75 microgram i første omgang.
Jeg har gått på Levaxin før, uten at kroppen har reagert positivt. Legen som jeg har nå mente det mest sannsynlig var på grunn av underdosering han også, men jeg vet snart ikke hva jeg skal tro Er veldig redd for å øke pga. pustebesværet og tør ikke kutte helt ut heller i frykt for å miste alt håret Jeg blir sprø!Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)
-
20-12-09, 11:08 #76
Har du mye vann i kroppen?
Jeg opplevde pusteproblemer pga det da jeg brukte Levaxin. Forsvant etter å ha sluttet, og kom tilbake da jeg skulle prøve kombinasjon Armour + Levaxin.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
20-12-09, 11:18 #77
Ja, vann i kroppen var nok det jeg hadde mest av også.
Jeg gikk jo så fort ned da jeg begynte med Armour at det må vel ha vært vann.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-12-09, 11:38 #78
Ja, jeg er merkbart hoven spesielt i fingrene og føtter på morgenen, så gir det seg litt utover dagen, men merker det jo. Har hatt det før jeg startet på Levaxin, men ikke vært tungpusten..
Jeg vet jo at ingen her er leger, men hva ville dere gjort? Burde man kombinere Lio med Levaxin uansett?Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)
-
20-12-09, 14:56 #79
Det kan jo være astma også. Kanskje sjekke ut det hos legen din? Noen ganger feiler vi rett og slett flere ting. Lykke til, det er ikke moro å gå sånn. jeg har astma, men den fungerer vanligvis uten noen problemer for meg, med masse inhalasjon pluss Singuair tabletter (tablettene anbefales på det varmeste, de ga meg et nytt liv)
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
29-12-09, 19:03 #80
Jeg er også tungpustet,
varierer litt utifra dårlige og gode dager,
men nå som jeg er på opptrapping merker jeg godt klem i bryst etc før jeg trapper opp,
denne uken er tredje uken jeg er på samme dose, skal øke neste uke,
da pleier det å bli bedre igjen,
ringer,smykker og normale sko har jeg ikke brukt på jeg vet ikke hvor lenge,
hovne pølse sossiser på hender og bein, beina pulserer(har fått noen ekstra hovedpulsårer der tror jeg)
fingrene blir mindre hovne hvis jeg ikke lar armene hvile innat kroppen,
har litt følelse at jeg har mansjetter rundt overarmen hvis jeg gjør det.
men det hører vel med til alle de andre gavene vi har fått.
Kjenner innimellom at kroppen begynner å fyre litt og det er en god følelse,
når jeg faktisk kjenner at jeg er varm uten ekstra jakke,sjerf eller raggsokker og pledd.
Kansje jeg kan tilbringe neste sommer uten pulsvarmere på anklene?Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
Lignende tråder
-
Startet Levaxin/Armour. Riktig dose?
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 12-12-10, 12:49 -
Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 17-05-10, 14:55 -
Jeg skal opereres på Ullvål, så håper kirugene dere er flinke.
Av mor3barn i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-10-07, 13:31 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 22:27
Bokmerker