Viser søkeresultater 71 til 78 av 78
Tråd: Pundas dagbok
-
18-09-13, 14:39 #71
Sv: Pundas dagbok
På tide med en oppdatering, går på Armour 135 per kveld. Jeg har det bedre. Men kunne hatt mer energi.
Blodprøvesvar forrige gang: På levaxin 4 april 2013
S-TSH 1.93 (0.5-3.6)
S-Tyroksin 164 (60-150)
S-trijodtyronin 1.6 (1.2-2.7)
S-Anti-tyreoglobulin <20 (<40)*
S-TRAS <0.9 (< 1.8)*
S-Reverse T3 0.55H (0.14-0.54
S-25 D3 total 80
Ferritin: S-Jern 8.2L (9.0-34.0)
En liten oppdatering: Går som kjent på Armour. Nye blodprøvetall 5 september 2013 viser:
S-Trijodthy. (T3) 2.0
S-Ferritin: 142
S-TSH: 0.10 L*(0.40-4.50)
S-FT4: 18.5
S-25-Hydr. Vit.D3: 100
Er T3 for lavt? Jeg fikk ingen referanseområde. Jeg har fortsatt sinnsyk hodepine. Men fungerer bedre. HVORFOR HOPPER JERN SÅ MYE? Fra 8.2 til 142? (unnskyld roping ) Jeg er også fortsaff svimmel.Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
18-09-13, 16:09 #72
Jeg kjenner ikke til referanseområdet for total T3 som du har tatt. Det er FT3 som burde vært tatt.
Ferritin-prøvene dine er to forskjellige prøver.
Den i april er
S-Jern
Referanseområde:
≥ 14 år 9,0 - 34,0 µmol/L
Utvidet informasjon om analysen:
Indikasjon for rekvirering: Mistanke om hemokromatose. Intoksikasjon pga. overdose jerntabletter. For å påvise jernmangel er s-ferritin en bedre analyse. Mer informasjon om bakgrunn og tolkning finnes på:
mens den tatt i september er
S-Ferritin
Referanseområde:
F 13 - 54 år 10 - 170 µg/L
M 13 - 14 år 12 - 150 µg/L
M ≥ 15 år 30 - 400 µg/L
F ≥ 55 år 20 - 250 µg/L
Utvidet informasjon om analysen:
Indikasjon for rekvirering: Diagnostisk for å påvise jernmangel og jernoverskudd. Kontroll ved behandling av jernmangel / jernmangelanemi og jernoverskudd. Jernmangel kan skyldes ernæringssvikt eller kjent eller ukjent blødning. Viktigste årsak til jernoverskudd er hemokromatose. S-ferritin kan i noen sammenhenger også brukes som markør for celleskade. Dette gjelder særlig ved akutt alkoholhepatitt. Mer informasjon om bakgrunn og tolkning finnes på:
1. Hyperlink: Brukerhåndbok i medisinsk biokjemi
Søk etter: ferritin
-
12-12-13, 19:34 #73
Kære Punda Hvordan går det?
Her er en anden lige nu, som lige som du gjorde før, også går på Levaxin/Armour blanding. Hun kunne måske have godt af at høre, hvordan det er gået med at springe direkte fra denne blanding, til kun Armour. I stedet for at gradvis at "fase ut", hvilket er vi flere som mener - er unødvendigt.
Du havde det godt med dette skifte i september, men energien kunne alligevel være bedre, skrev du.
På det tidspunkt var du ikke så længe på Armour-alone endnu, og heller ikke så længe var du på nat-medicin. Disse omstillinger kræver tid for at stabilisere sig, så det ville være spændende at høre, hvordan det går med dig nu.
Hvis energien fortsat er for ringe, da bør du måske se på "sommerdosering" vs "vinterdosering". De fleste af os på Thyroid-mediciner følger årstider på samme måde som folk med sunde og friske skjoldbruskkirtler, hvor hormonproduktionen stiger i de kolde, mørke måneder for at falde lidt igen til foråret. Vi har snakket om det her, i tråden Vinterdosering af Thyroid.
Er du sikker på, at der IKKE mangler et komma mellem 14 og 2 ?
Håber at høre fra dig, Punda.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-12-13, 14:52 #74
Jeg synes T3 høres veldig lav ut. Har du referansetallene også? T3 høres nesten ut til å ligge i nedre skift, eller under referanse området?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
18-12-13, 11:22 #75
Heisann alle sammen!
Jeg skal svare på spørsmålene først
Ja, det mangler ikke komma på jern 142.
Referanseområde S-Trijodhy T3 (1,2-2,7)
Nå går jeg fast på 3 grain Armour. Det har jeg gjort i 3 mnd. Nå har det en viss effekt, jeg har mistet 10 kilo ødem, og klarer å holde hus og barn i orden. Men det må være noe annet som feiler meg i tillegg, jeg har fått klasehodepine, og det er grusomt når det står på. Ellers masse smerter i kroppen, og er generelt ikke helt tilstede i kroppen. Jeg har blitt ganske deprimert, men det kan ha naturlige årsaker, som at jeg blir uføretrygdet, og ikke lenger har venner og er mye alene hjemme i stuen. Jeg kunne forsåvidt tatt en tur på besøk til familie, men jeg er som regel ikke i form, og da blir de jeg omgås stresset, for jeg ser generelt elendig ut. Og da blir jeg bare mer ensom, spesielt sammen med andre mennesker. Jeg føler meg litt sånn utenfor samholdet for å si det sånn.
Hodepinen med sånn indre lys i hodet har jeg forøvrigt hatt siden 2006, jeg fant en gammel helsedagbok. Og nå har det blitt til klasehodepine, er heldigvis noen dager siden sist anfall nå.
Ellers går det forøvrig greit, jeg har fått en kjæreste som jeg er veldig, veldig glad i, som heldigvis også feiler ett eller annet. Gud hjelpe meg om jeg fant en helt frisk mann som ikke forstod noe av mine plager, det hadde vært mitt verste mareritt.. Og barnet mitt trives og går full tid i barnehagen, og jeg får masse skryt for å ha en så glad og harmonisk jente uten et eneste problem hverken med soving eller noe som helst..godt noe jeg gjør er bra Og huset er skinnende rent og fint hele tiden, riktig så trivelig å klare å holde huset, det klarte jeg ikke før Armour.Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
18-12-13, 14:04 #76
Jeg ringte nettopp til Øverbye, og han ba meg øke dosen forsiktig videre oppover, en halv armour ekstra hver kveld 1 uke, og så en halv til etter en uke. Han mente tallene viser det er mye mer å gå på, og ikke rart jeg fortsatt hangler litt og ikke kommer meg ut i aktivitet.
Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
18-12-13, 14:49 #77
Kan jernet være årsaken til hodepinen din? Jeg hadde et søskenbarn med hemokromatose og han fikk hodepine som et symptom om han ikke ble tappet nok & jevnlig. Du ligger "bare halvveis" til å ha så mye ferritin at diagnosen stilles på bakgrunn av det, men det kan kanskje være noe å ta opp med legen. Det kan testes via en genstest (sikker) eller indirekte via høyt ferritin.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
18-12-13, 15:33 #78
Jeg aner ikke!
Jernet mitt har alltid vært svært lavt. laveste nylig var Ferritin: S-Jern 8.2L (9.0-34.0)
Men S-ferritin er visst en annen måling. Og den var på 142. Jeg tror kanskje jeg har jern i kroppen, men at jeg ikke klarer å ta opp jernet.Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
Lignende tråder
-
Tossa's dagbok.
Av Tossa i forumet DagbokerSvar: 19Siste melding: 16-03-12, 11:27 -
Min dagbok
Av Marina73 i forumet DagbokerSvar: 32Siste melding: 14-05-11, 11:39
Bokmerker