Viser søkeresultater 61 til 70 av 80
Tråd: kuler,svulster
-
09-11-06, 13:11 #61
ulralyd og biopsi
i dag har jeg hvert på haukeland....leger er litt rare ,,,de sier en del.men egenlig så sier de ingenting:( legen undersøkte meg nøye med ultralyd(mer nøye enn sist)....jeg fortalte at jeg hadde en hoven lymfeknute i halsen,,,,,,,etter en stund sa han vi tar biopsi...han tok 6 prøver.gravde å styrte på...noen av de var ganske smertefull ..........legen sa at kjertelen var vokst litt. han hadde funnet noen hovne lymfeknuter,de hadde han tatt prøve av pluss svulstene.han sier at de med betennelsestruma får oftere kreft i kjertelen enn andre,,,,han vil ikke opperere på grunn av bi-skjolbruskjertelene?? så nå er det bare å vente,vente :evil: :( ik
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
10-11-06, 00:01 #62
Du har min medfølelse med å gå sånn å vente det kan ikke være noe særlig.
-
10-11-06, 00:09 #63
De må la biskjoldbruskjjertlene sitte igjen, veldig viktig å spare dem, men de kan dø allikevel til tross for at de er forsiktig. De pleier å la litt vev sitte igjen rundt steder det er veldig vanskelig å fjerne alt fra, slik som rundt nerver og parathyreoidea. Men man kan også sette en i armen (!) hvor den vil funke videre. (gjøres hvis man opereres for hyperparathyreose, da fjerner man egetlig bare den som er overaktiv, men de tar noeng anger alle og setter en halv en tilbake i armen (!)
Man blir mye verre uten biskjoldbruskkertlene.
De med kreft mååå opereres allikevel.
Biskjoldbruskkjertlene kan bli "fornærmet" og slutte å funke i noen dager eller uker, eller så kan de i sjeldne tilfeller dø. Trikset med å sette en i armen gjøres vel hvis de fjerner noen pga. hyperparathyreose. Les mer på www.parathyroid.com og så er det litt om parathyreoidea på www.tidsskriftet.no men jeg har ikke surfet der om vanlig fjerning av skjoldkjertelen.
HVis man bare har struma kan man fjerne deler, slik som en halv en på hver side. Men parathyroidea sitter midt oppi...
Det var noe som hadde falt ut i begynnelsen av innlegget og jeg har rettet det opp igjen i ettertid.
-
12-11-06, 21:26 #64
okay.sette den i armen,,,,jeg har lyst å bli kvitt alle kulene....så jeg slipper å måtte kansje få kreft,,,synest det er litt rart at jeg har hovne lymfeknuter på samme side som kulen er,rett nedenfor.og at de er kommet på dette halve året jeg har ventet på ny prøve av den mistenkelige kulen?????jeg har sånn hudkløe pesielt om natten.å så tenker jeg er det noe gale med lymfene mine?har en stor i lysken ,,,men den er det ingen som har brydd seg om....men trenger ikke vere noen ting gale...men du går jo å tenker litt:(;) :( :(
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
12-11-06, 23:12 #65
I alle dager, skaye - hva mer skal du vente på? Det er jo ufattelig at du skal fortsette å gå slik.
Kan du komme til en annen lege/spesialist? Dette virker for dårlig."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
13-11-06, 00:08 #66
Skaye, det går an å få operasjon, bare man finner en kirurg som vil gjøre det. Mulig man må spørre kirurgen direkte.
Det er ingen stor operasjon og gjøres hele tiden.
Og hvis de er så redde for paratyreoidea, hvorfor kan de ikke sette en i armen ... (noen ganger dør paratyreoidea, ikke så rart fordi man fjerner alt vev rundt. De ligger i skjoldkjertelen, inni)
Det fins også en annen mulighet, man injiserer sprit i kulene og de forsvinner. Har ikke hørt om at de gjør det her, men har lest at det går an.
Og, det skal opprettes en ny legespesialitet, kirurgi på skjolkjertel og brystkreft. Det blir mye bedre resultater/mindre problemer med en kirurg som er øvet har de funnet ut.
Om kulen i lysken, snakk med en lege om det, noen ganger må man si ting flere ganger.
-
20-11-06, 13:23 #67
ENDELIG
pufffENDELIG SVAR....CELLEPRØVEN AV kjertelen viste bare betennelsestruma......de hovne lymfeknutene viste ikke noe påfallende......jeg skal gå til legen å ta blodprøver å sjekke, han mener aqt kjertelen vil krympe inn med tiden..........kjertelen er 39 milititer stor.de vil se meg igjen hvist kjertelen vokser eller hvist smertene /ubehaget blir verremen da må jeg henvises....det hørtest kjemebra ut , et problem mindre
-
20-11-06, 14:34 #68
Så bra da. Veldig glad på dine vegne skaye.:klem:
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
20-11-06, 16:53 #69
tusen takk for det...lettelse .har sluppet unna for denne gang
-
20-11-06, 17:03 #70
Gratulerer!
Det er jo SUPERT!Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
brystkreft og kuler i kjertelen
Av skaye i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 30-10-06, 10:01
Bokmerker