Viser søkeresultater 61 til 70 av 340
-
14-05-06, 23:53 #61
Jeg har noen dårlige dager og noen gode ( sånn noenlunde i alle fall) Det kan jo være at det er fordi du har reist mye. Jeg blir ofte sliten etter at jeg har hatt noen gode dager og fått utrettet noe. I dag var en skikkelig dårlig dag, på grunn av at noen slektnnger er hjemme fra utlandet og det blir mye selskapelighet og det er kjempegøy, men jeg blir så sliten av sånt. I dag måtte jeg sove mangfoldige timer, så får jeg ta meg sammen å rydde litt, før jeg stuper i seng. Tror nok det er vanlig at formen går opp og ned i alle fall har jeg det sånn. Men vær obs på om det ikke blir bedre og snakk med legen din om det.
-
15-05-06, 00:04 #62
Takker for svar. Er nok reisen og masse folk og selskap jeg og blei sliten av he he uff er jo kosligt men blir sliten jeg ja Du får ha lykke til med ryddingen og ta deg pauser og så må du få deg god natt søvn. Gleder meg sove snart jeg nu, og trening igjen imårra PUUUUUUUUUUUH :,( GODNATTAKOOOOOZ
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
15-05-06, 00:32 #63
God natt til deg og alle andre også. Nå skal jeg og Fluffy sove så snart hun har fått fisken sin. Det er vel kanskje viktig å spare på energien sin tror jeg, men jeg vil så gjerne og så blir det lett for mye.
-
15-05-06, 00:32 #64
God natt til deg og alle andre også. Nå skal jeg og Fluffy sove så snart hun har fått fisken sin. Det er vel kanskje viktig å spare på energien sin tror jeg, men jeg vil så gjerne og så blir det lett for mye.
-
15-05-06, 18:55 #65
Tempraturen ?
Tempen som jeg målte tidligt idag var 35,69 er det vanligt eller hva tyder det på ?
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
15-05-06, 20:18 #66
Det er omtrent en grad for kaldt det Lilja.
Ikke det at du behøver å føle at du fryser, det betyr bare at stoffskifteaktiviteten om natta ikke er høy nok. Om natta "hviler" vi. Altså hjernen kobler ut den bevisste delen og kobler inn den autonome, eller selvstyrte delen.
Den holder først å fremst pusten igang, men også stoffskiftet, og det er så og si en bieffekt av at stoffskiftet funker at det blir så varmt at kroppstempen blir like oppunder normalen.
Det som er viktig for oss som trener, er at de muskelfibrene som ble ødelagt under treninga bygges oppigjen mens vi sover. Altså : all trening er en nedbrytende prosess (katabol). Om natta bygger vi det vi ødela på treninga opp igjen (anabol prosess). Og ikke bare opp igjen, det bygges opp litt sterkere enn det som det var ! (ellers er det jo ingen vits i å trene)
Derfor er det kjempeviktig å sove mye når en trener.
Så kan mange si at de har jo "fine" blodprøver, men har lav morgentemp - og "eser ut" selv med et moderat kaloriinntak.
Dette hører helt logisk sammen, for hvis ikke forbrenningen er høy nok til å varme opp kroppen så er også kaloriforbruket lavt.
Og kaloriene skaffer vi oss fra "opplagrede reserver".
Lav morgentemp. betyr at det reelle stoffskiftet ikke er høyt nok !
Hva som er årsaken er ikke lett å finne ut.
Noen får ikke igang dette før Levaxindosen er høyere enn det legen har anbefalt ut ifra blodprøvene.
Noen må ha et Liothyronin-tillegg.
Jeg måtte bruke Armour.
Hvorfor aner jeg ikke.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-05-06, 22:06 #67
Sprekker på leppe og tunge (samt hud generelt) kan også være tegn på b vit mangel
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
15-05-06, 23:25 #68
Takker for svar Men betyr det da jeg har så lav tempratur at forbrenningen er lav da døøøør jeg Uff mener ikke at jeg dør av det men jeg blir oppgitt :,( Eller er det for at jeg spiser for lite kalorier får ikke i meg nok? Uff for noen rare spørsmål :,(
-
15-05-06, 23:33 #69
Prøv å fortelle legen din at du har lav kroppstemperatur. Så kanskje han vil foreslå en aldri så liten doseøkning. Han vil jo evt se på dette i sammenheng med blodprøvesvar på stoffskifteprøvene dine.
Tror det vart kommentert i et tidligere innlegg til deg Lilja at tiden kanskje var der nå for å øke? Men du må SELVFØLGELIG snakke med legen din om det!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
15-05-06, 23:40 #70
Hei skal ta nye blodprøver nu i begynnelsen av Juni så håper eg får vite mer om hva jeg skal ta av dose da Jeg målte tempen nu men nu var det 36,55 hvorfor er det høyre om natta enn om morran ? Uff rart spørsmål men
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 14:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 21:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 20:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 21:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 23:46
Bokmerker