Viser søkeresultater 61 til 62 av 62
-
08-07-14, 14:52 #61
Sv: Binyrene. Forhøyete kryptopyrroler, og "under- og overmethylation"
Jeg tok denne blodprøven hos DS. Var forhøyede kryptopyrroler OG histamin, var i utganspunktet undermethylert. Forstod det slik at det var en uvanlig kombinasjon, så jeg ble behandlet som overmethylert. Ble rimelig kvalm av methionin, men fikk beskjed av DS å prøve et annet merke. Gjorde dette, men ble bare mindre kvalm, ble ikke ikkekvalm. Pga av jeg ble videresendt i systemet iht funn, så gikk jeg ikke mer til DS enn 6-7 besøk. Så jeg kuttet ut medisineringen på dette og begynte forholde meg til fastlegen i stedet. Blodprøvene ble akutt BEDRE etter denne runden, og nå har jeg liksom ingenting å forholde meg til på blodprøver. Hadde det ikke vært for prøvene tatt hos DS hadde nok ikke fastlegen forstått hvor dårlig jeg har vært - han fikk se dem da jeg kom dit.
Tenkte begynne på orthomedisin igjen nå. B6 og zink for kryptopyrrolene, men sitter så med snuten i postkassen. Skal jeg kjøre på med behandling for overmethylering som sist, eller prøve på undermethylering i stedet?
Kan selvsagt ta kontakt med en lege, men den blodprøven koster jo flesk og den er tydeligvis ikke så viktig likevel siden man fint kan gå i mot den om man har en helsehistorie som strider.
Tror jeg gikk på tilskudd i nesten ett år, kan ikke skryte av å føle jeg ble så mye bedre at jeg har lyst å investere halve inntekten min på det regimet igjen.. Hva tenker dere? Ser det er flere med samme erfaring, men er det noen som ble dårlig av regimet dere fikk?
Jeg husker veldig lite av det DS fortalte, jeg hadde jo hodet mitt i en pose med bomull så at jeg husker jeg har vært der i det hele tatt har nok med at jeg fikk oversendt hele journalen min.
-
08-07-14, 15:17 #62
Sv: Binyrene. Forhøyete kryptopyrroler, og "under- og overmethylation"
Hei
Jeg er overmetylert, dvs redusert histamin. Bruker B12 sprøyter til å overdosere meg med. Min B12 var ok. Så b-total 1 pr dag. 1500 mg niacin. kun 500 har fluch.
4 stk folat og nu til slutt 6 GABA pr dag. Men det blir stoppet i tollen. Så GABA må jeg slutte med. Blir veldig rolig av det.
Jeg har et stress i kroppen som overmetylingen viser og B vitaminer tar mye. Men jeg må begynne på annen behandling til høsten for å få bukt med det som kroppen husker og ikke er fremme i dagsbevistheten. For mine bi nyrer og mitt blodtrykk forteller også at her er det mye glemt stress som må få dagslys og så da muligens blir mine bi nyrer helt bra.Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
Lignende tråder
-
Forelesning om binyrene (Youtube)
Av Mod i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 27-02-11, 19:44 -
Julestresset og binyrene
Av Rufus i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 22-12-10, 18:07 -
Wilsons kostsirkel (binyrene)
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 03-01-10, 13:15 -
Hypothyreose eller binyrene?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 14-11-09, 15:13
Bokmerker