Side 7 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 78
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    80

Standard Sv: Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden

Det gjorde jeg såmænd også, og lå kun lavt på DHEA...

Men hvis nu jeg spørger pænt igen... Kan for meget thyroid over tid ikke godt medføre tilbagefald på binyrerne? Og så mener jeg bare jeg har læst om noget med nogle temperaturmålinger man kunne tage over nogle dage og på den måde finde ud af om man er rigtigt doseret på HC...
    Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden

Sitat Opprinnelig skrevet av Prinsessen Vis post
    Det gjorde jeg såmænd også, og lå kun lavt på DHEA...
    Jeg forstår det altså ikke... man kan ikke ligge kun lavt på DHEA, uden også at ligge lavt på visse andre hormoner.... Når man ligger lavt på DHEA, ligger man som regel også lavt på flere androgener, bl.a. testosteron (også hos kvinder) og østrogener (som jo omdannes fra netop DHEA).... I visse tilfælde stiger progesteron uforholdsmæssigt når DHEA er for lavt, og hvis cortisol/DHEA ratio tipper til den ene eller anden side, har det også seriøse helbredsmæssige konsekvenser.

Hvad var de andre værdier? Estradiol, Estrone, Estriol, Progesterone, Testosterone, Melatonin og Cortisol? Der er nemlig forskel på tolkningen afhængigt hvor i ref.området (for saliva-testen) de respektive hormoner ligger i forhold til hinanden, fordi nuancerne har en stor betydning uanset at hormonerne ellers befinder sig et-eller-andet-sted-indenfor-reference-området. Underligt at du ikke har fået en samlet tolkning af hormonstatus, fordi blot et hormon afviger, vil det påvirke både konklusionen og behandlingsforslag fra analyse-leverandøren.

Er du sikker på, at det var denne "panel" du har indsendt til analyse? Et sted tidligere i tråden skriver du at både din DHEA og aldoseron ligger lavt, med ordvalg som om de begge var målt samtidigt, men målingen af aldosteron er ikke inkluderet i det sæt jeg spurgte til, så måske taler vi ikke om det samme.... Må hellere holde her, for ikke at komme til at gætte vildt i øst og vest på samme tid.

Men hvis nu jeg spørger pænt igen... Kan for meget thyroid over tid ikke godt medføre tilbagefald på binyrerne?
    Ikke ved kun 3 grain, medmindre den rette dose for den pågældende person er 1-1½ grain/dag, eller medmindre du - i det hele taget - var startet på Thyroid før binyrerne overhovedet var klar til det, såfremt der var et binyre-problem til at begynde med. Ved gennemsnit "normaldosering" på 3 grain er det usandsynligt at crashe binyrerne, hvis det ikke allerede er sket forholdsvis hurtigt efter indtræden til 3 grain-doseringen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    80

Aldosteron, DHEA, og kortisol lå lavt. Det andet var fint, testosteron var faktisk lidt højt.

Har sat HC dosis op i dag, og kan mærke det hjælper, tror simpelthen jeg har gået for meget ned i dosis over de sidste måneder. Så hurtigt kommer binyrer sig trods alt heller ikke.

Ja, jeg nåede desværre at være på thyroid i næsten et år, før jeg fandt ud af at grunden til det ikke "virkede" kunne være binyreproblemer, og begyndte herefter med HC, og det har hjulpet mig så meget.

Prøver igen.... Er der nogen der kender til temperaturmålinger som metode til at se om HC dosis er korrekt?

Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Prøver igen.... Er der nogen der kender til temperaturmålinger som metode til at se om HC dosis er korrekt?
    Du kunne jo også selv prøve... Søgeord er enkle nok, f.eks.: adrenal exhaustion body temperature. De vil lede dig til adskillige svar på dit spørgsmål, bl.a. nok det bedste hos dr. Rind, hvor du kan læse den nøjagtige beskrivelse af forholdet mellem kropstemperatur, binyrer og thyroid lige her.

dette link kan du downloade et blankt skema til notering af temperatur over et rum tid med datoer osv. til at printe ud og udfylde manuelt, eller også kan du her downloade et EXCEL-ark til at gemme og udfylde på din computer.... Du finder nok ikke et bedre værktøj og bedre guide til tolkning af resultater, end hos dr. Rind. Mig bekendt findes ikke noget tilsvarende på "skandinavisk".

Aldosteron, DHEA, og kortisol lå lavt. Det andet var fint, testosteron var faktisk lidt højt.
    Der er altså noget som ikke stemmer... det lyder ikke som om der er målt det fulde hormon-panel fordi resultaterne i givet fald ville være ledsaget af en præcis tolkning og behandlingsforslag, og så ville der ikke være nogen grund til at spørge yderligere.

Held og lykke, og god bedring.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    80

Standard Blir træt af D-vitamin tilskud?

Hejsa

Er der nogle herinde der kan fortælle mig hvorfor jeg blir SÅ træt når jeg tager D-vitamin? Når jeg ikke tager det har jeg normal og god energi
    Har prøvet at ta det til natten, men så er jeg bare mega træt dagen efter??

På forhånd tak for kloge svar

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Blir træt af D-vitamin tilskud?

Hejsa

Er der nogle herinde der kan fortælle mig hvorfor jeg blir SÅ træt når jeg tager D-vitamin? Når jeg ikke tager det har jeg normal og god energi

På forhånd tak for kloge svar
    Jeg har den effekten i solarium, men ikke av kapsler?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    61
    Meldinger
    735

Jeg mener å huske at andre her inne har erfart trøtthet etter at de har startet med tilskudd av vit. D. Jeg kan ikke finne noe innlegg akkurat nå. Det er antakelig forbigående.

Selv får jeg løs mage av høye doser.

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    80

Sitat Opprinnelig skrevet av Tily Vis post
    Jeg mener å huske at andre her inne har erfart trøtthet etter at de har startet med tilskudd av vit. D. Jeg kan ikke finne noe innlegg akkurat nå. Det er antakelig forbigående.

Selv får jeg løs mage av høye doser.
    OK, tak begge to - havde håbet på der var lidt flere der havde erfaringer med dette og måske kunne fortælle mig hvorfor

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden

Hejsa

OK, tak begge to - havde håbet på der var lidt flere der havde erfaringer med dette og måske kunne fortælle mig hvorfor
    Den tilstand/sygdom som medfører en lav tolerance overfor D-vitamin er sarkoidose (Boeck's sygdom), hvor calcium bliver påvirket og det kan give en lang række symtomer. Har du hoste og åndenød, hyppig feber, hududslæt, træthed og ledsmerter, kan det være sarkoidose. Men de fleste tilfælde af sarkoidose giver ingen tydelige symptomer og opdages kun ved et tilfælde i anledning af undersøgelser på mistanke om andre sygdomme.

Men ellers er jeg helst ekstremt forsigtig med at foreslå dig et bud på en forklaring, fordi jeg læser i denne tråd, at du reagerer med træthed på - stort set - de fleste af de kosttilskud, du har været over siden du begyndte at skrive her... så nej, der er ikke en bestemt forklaring, jeg tør foreslå.

Erfaringer som din (med D-vitamin), tror jeg, mangler her på forummet, fordi det er ikke "normalt" at reagere som du - på D-vitamin. Du har ikke skrevet hvor meget D-vitamin tager du hver dag, så det bliver endnu sværere at svare dig.

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    80

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Den tilstand/sygdom som medfører en lav tolerance overfor D-vitamin er sarkoidose (Boeck's sygdom), hvor calcium bliver påvirket og det kan give en lang række symtomer. Har du hoste og åndenød, hyppig feber, hududslæt, træthed og ledsmerter, kan det være sarkoidose. Men de fleste tilfælde af sarkoidose giver ingen tydelige symptomer og opdages kun ved et tilfælde i anledning af undersøgelser på mistanke om andre sygdomme.

Men ellers er jeg helst ekstremt forsigtig med at foreslå dig et bud på en forklaring, fordi jeg læser i denne tråd, at du reagerer med træthed på - stort set - de fleste af de kosttilskud, du har været over siden du begyndte at skrive her... så nej, der er ikke en bestemt forklaring, jeg tør foreslå.

Erfaringer som din (med D-vitamin), tror jeg, mangler her på forummet, fordi det er ikke "normalt" at reagere som du - på D-vitamin. Du har ikke skrevet hvor meget D-vitamin tager du hver dag, så det bliver endnu sværere at svare dig.
    Åh ja, der er sket så meget siden jeg skrev i denne tråd. For ja, jeg reagerede nemlig på alt og var generelt meget syg! Ekstremt træt, svimmel, fødevare intolerance overfor stort set alt og jeg spiste alverdens kosttilskud, medicin osv. Men efter 2 år på en helt anderledes kost, ja så har jeg stort set spist mig rask. Før havde jeg spist low carb i 5-6 år og det blev jeg kun mere syg af, efter at ha læst alt og "uddannet" mig selv i denne nye kost, så forstår jeg hvorfor...

Jeg tager ingen kosttilskud mere (kun selen + D vitamin og min Erfa naturligvis), jeg er frisk, dyrker motion og min mave har det bedre end nogensinde før. Så er jeg blevet frisk, klar og glad i hovedet. Jeg mærker kun min binyretræthed/stofskifte i forbindelse med menstruation. Der kan jeg godt være lidt mere træt med gamle symptomer et par dage, men det er også det

Mht d- vitamin, så har det egentlig ligget fint indtil nu, men fik også en god og lang dosis i sommer Fandt lige en tråd herinde, hvor jeg kan se at andre også har oplevet træthed ved d-vitamin indtag, men at det går over igen og mit er allerede blevet bedre

Side 7 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 89
    Siste melding: 06-11-11, 23:27
  2. Påvist autoimmunn hypotyreose da jeg ble gravid for snart 3 år siden
    Av mammantileir i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 93
    Siste melding: 20-03-10, 10:03
  3. Lavt stoffskifte siden 2003
    Av Anee i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 02-11-09, 10:01
  4. Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
    Av Karen M i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 17-01-09, 22:08
  5. snart lavt stoffskifte
    Av tone i forumet Graves sykdom